Roland MKS-80 met MPG-80 en M64C

DigiLoog

Ouwe rot
Op MP een Super Jupiter (rev-5) set, 3000 euro.
Koopje of niet, lijkt wel of alles steeds duurder of meer waard wordt.
Niet dat ik het erg vind, ik heb dezelfde set (wel een rev-4).

Ik dacht pas hetzelfde over een CR78 voor 1500 euro. Dan kun je voor dubbel zo meer toch heel veel meer lol hebben aan een MKS lijkt mij....

Gaan we weer, het ging toch over "interessante gear gevonden?"...het gaat binnen 2 reacties per direct weer over de prijs van een item. Ik neem aan dat er over een MKS-80 wel iets interessanters is te melden.

Als je echt de sound van de jupiter8 in huis wil halen is het een leuke optie.
Ik zelf ga niet voor minder dan een echte j8, imo.

Ik dacht pas hetzelfde over een CR78 voor 1500 euro. Dan kun je voor dubbel zo meer toch heel veel meer lol hebben aan een MKS lijkt mij....

1350 hoor, wel met midi en een grote beurt.

Gaan we weer, het ging toch over "interessante gear gevonden?"...het gaat binnen 2 reacties per direct weer over de prijs van een item. Ik neem aan dat er over een MKS-80 wel iets interessanters is te melden.

Nee hoor, als ik er al niet één had had ik er wel 3000 voor over.
ja, dat je er heel veel lol mee kunt hebben.

Waarom doe je hem dan weg :?

Als je echt de sound van de jupiter8 in huis wil halen is het een leuke optie.

Nee, nee en nog eens nee...
MKS-80 = 8 voice Jupiter-6 + bass boost -/- multi mode filter.

Ready_

Ready_

Je zal wel gelijk hebben Hanz, ik heb immers geen Juup of een MKS.. ;)
Dank voor de correctie.

Dan kun je voor dubbel zo meer toch heel veel meer lol hebben aan een MKS lijkt mij....

Dat suggereert dat die op MP wel van jou was, maar toch verstandig dat je hem houd, een waanzinnige synth, zwaar ondergewaardeerd :eureka:
Wel niet zo mythisch als de Jupiter-8, maar met net zo'n DIKKE sound en veel meer mogelijkheden.
In de jaren 80 standen er meer MKS-80's in studio's ''around the world'' dan Jupiter 8's.

PS, welke versie heb je?

Het suggereert dat je voor twee keer de euro's van een ploppende drumdoos je een leuke synth kan kopen...
Tenzij je slecht bent in begrijpend nederlands lezen.

Ready_

Bijna...... midi, aanslaggevoelig filter, vca, aftertouch, enz. maar geef mij zelf toch maar een Jupiter 6 en met een Jupiter 8 is het al helemaal niet te vergelijken, dat is echt een klasse hoger.

Wiseguy;1745500Geef mij zelf toch maar een Jupiter 6.[/QUOTE schreef:
Vanwaar die verandering van gedachten, ik meen ooit een bericht van jou te hebben gelezen dat je een JP-6 maar niets vond.
Een MKS-80 vond je altijd wel okay !
Niets zo veranderlijk als de mens ;)

Jupiter 6 is zeker niet mijn meest favoriete synth maar ik heb hem liever dan een MKS 80 welke rev ook,
ik ben sowieso geen liefhebber van racksynths.

Niet dat ik het erg vind, ik heb dezelfde set (wel een rev-4).

Ja joh?? :D

Een MKS80 is erg HOT these days... zeker ff goed ventileren rondom met zoveel analoge warmte in een relatief klein rack.

geef mij zelf toch maar een Jupiter 6 en met een Jupiter 8 is het al helemaal niet te vergelijken, dat is echt een klasse hoger.

mmmm... is natuurlijk kwestie van smaak.

Maar ik vind een JP8 niet echt een klasse hoger dan een MKS80.
Zijn gewoon andere synths, en de MKS heeft wellicht meer raakvlakken met de JP6.
Maar het verbaast mij persoonlijk toch vaak hoeveel sounds ik uit de MKS haal die toch echt die rijke wollige JP8 sound hebben.

Het zijn gewoon alle 3 fantastische synths. Alle 3 met hun eigen kwaliteiten.
Bijv. die instant rauwheid uit een MKS/JP6 dat haal ik dan weer niet 1-2-3 uit de JP8.

De mijne is bij roland voor een checkup en zodra hij terug komt verkoop ik hem toch omdat ik een andere synth op het oog heb ( ja, ik weet het: niets vernaderlijker dan een mens en al helemaal niet als hij vl7 heet ).
Met 64 kb cartridge en kiwi programmer, rev 5 in nagenoeg mint staat voor €2350, helemaal door Roland nagekeken en gereviseerd waar nodig.

Back