viltstift op toetsen

Om in 't schoonmaakhoekje te blijven: zijn vergeelde toetsen ook nog te redden met 1 of ander middeltje, of is amputatie (+nieuwe erin) de enige oplossing?

nee, ik heb idd niet gekeken bij 'zoeken' ..

De 'oplossing'

De 'oplossing'

Hee, toevallig moest ik voor m'n werk op zoek naar iets om zwarte marker te verwijderen van zo'n whiteboard: Na uitvoerige research: believe it or not:
HAARLAK!
Yes. Stinkt als de hel, maar lost wel de marker inkt op, daarna flink poetsen met gewone zeepsop ofzo.

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Om in 't schoonmaakhoekje te blijven: zijn vergeelde toetsen ook nog te redden met 1 of ander middeltje, of is amputatie (+nieuwe erin) de enige oplossing?

nee, ik heb idd niet gekeken bij 'zoeken' ..

Mijn trucje, de toetsen in een (niet te warm) sopje met een klein scheutje bleek erin. Tot nu bij 2 synths gedaan en werkt perfect.

Uitvoeren op eigen risico!

Origineel geplaatst door Shivah
Was een keer bij marc van synton,en die had een ondergekladde 909,hij zei dat je dat het beste eraf kon krijgen door hetzelfde middel te gebruiken als waarmee het erop geklad is.
Dus een viltstift,en dan meteen gaan poetsen.

Ik denk niet dat iemand dit gauw zou proberen.

Probeer effe aan de onderkant van een toets of open de synt en probeer het op het stuk toets wat je normaal niet ziet.

Origineel geplaatst door sander
Ik denk niet dat iemand dit gauw zou proberen.

Probeer effe aan de onderkant van een toets of open de synt en probeer het op het stuk toets wat je normaal niet ziet.

Werkt toch wel 1 of andere mafkees had op (de nu de mijne) Fatar SL-161 de lettertjes Fatar zwart gemaakt met watervaste stift :stupid ben ik er weer met zo'n stift overheen gegaan en et'voila we zien het wit weer :D
Zal ook wel eens dat haarlak verhaal uitproberen...

Die matte toets sprayen met Kunststof cleaner. Meestal heet het dashboard reiniger voor de auto.

Of met Autowas (WAX) oppoetsen. De meeste kunststoffen krijg je daarmee weer glanzend.

Groet Erik

Alcohol/spiritus en een bus siliconen spray zijn prima deluxe algemeen verkrijgbare schoonmaakmiddelen. Als ik iets 2nd hand koop maak ik meestal zowiezo het apparaat even schoon en vetvrij met wat spiritus, je staat er van versteld hoe goed een en ander er ineens uitziet als jaren van vette vingers er af zijn. Met siliconenspray krijg je doffe plastics weer mooi opgewreven. Wel goed uitwrijven en niet te veel gebruiken.

ik zeg het al jaaaaaaaaaaren:

jo.overleden.govers.jpg

Robijn Fleur en Fijn!

-Frank-

Origineel geplaatst door henkeys
Klopt, dat was zeker op die AN1X die ik van je kocht !
Gewoon met water, en een beetje afwasmiddel of anders een beetje Jif (of Cif of hoe het ook maar mag heten),
en klaar is kees.....

Inderdaad ja!

Hee, toevallig moest ik voor m'n werk op zoek naar iets om zwarte marker te verwijderen van zo'n whiteboard: Na uitvoerige research: believe it or not:
HAARLAK!
Yes. Stinkt als de hel, maar lost wel de marker inkt op, daarna flink poetsen met gewone zeepsop ofzo.

Permanent marker inkt op een whiteboard kun je weghalen door er met een whiteboard marker (met oplosbare inkt, dus) overheen te krassen en dan te gaan poetsen. Weet ik zeker, heb er menig whiteboard mee gered. Misschien werkt het zo ook wel met inkt op toetsen, of zoals bij mijn Lancia orgeltje, op de vinyl bekleding.

Ik maakte in de tijd dat er nog geen ov kaart voor studenten was en er nog gellift werd mijn lift bordjes van wit acrylaat en schreef daarop met watervaste stift die ik iedere keer weer kon gebruiken door wat ik beschreven had weg te halen met spiritus, dus gewoon met alcohol er af poetsen werkt het best.

Schuren en daarna polijsten lijkt me de beste oplossing. Als het er al jaren op zat denk ik niet dat je het met oppervlakkige reinigingsmiddelen gaat redden.

anno 2012 zijn er idd geen mensen meer met 'stift' (lees: strepen veroorzaakt door de inkt van een viltstift, hoewel je je kan afvragen of er nog wel echte vilt word gebruikt voor de tip van de stift dus dat het onderhand niet vervaardigt is van een synthetische stof) op hun keys... dus Yost, in de vrituele hoek, nu!

Als je zo redeneert kunnen we alle topics uit dit forumonderdeel wel omhoog gaan schoppen 6 trak :)

Dasty van de Wibra!

super tover schoonmaakmiddel

(en nog lekker ook! met wat blokjes ijs)

en als spiritus niet werkt:

iso-propanol alcohol

of ergens heel lang en intens naar staren...dan verdwijnen soms ook als een wonder vlekken als sneeuw voor de zon.

Back