Gezocht: Opcode 5LX

Status
Please reply by conversation.

djkoelkast

Ouwe rot
Omdat mijn huidige Opcode 5 LX vol zit zoek ik er nog een om hem te koppelen. Wereldding dus ik wil niks anders, alleen maar méér ;)

Laat me weten als je er een over hebt, graag wel 100% in orde en met rackoren.

Hey DJkoelkast, ik heb geen 5 maar wel 2 stuks 4 die weg mogen voor weinig. Die werken uiteraard alleen onder OS9. Serieele kabels zitten er ook bij incl adapters.

GrEvert

Die kan ik denk ik niet koppelen aan de 5, het is de bedoeling dat ik met 1 unit alles kan bedienen, de 2e 5 LX werkt dan zeg maar als uitbreiding, niet als op zich staande unit. Ik wil dus in plaats van 15 midi-units uitbreiden naar 30.
Heb die 5 nu ook op MacOS draaien, 7.1 zelfs op een oude Powerbook 1400, maar werkt uit de kunst!

Volgens mij moet dat ook kunnen. Ik had de beide 4's ook samen draaien waarbij de eerste in de Powerbook zat geprikt en de tweede zat weer in de eerste geprikt. Stuur anders een PB waar je resideert. Misschien kunnen we het uitproberen. Ik zit zelf in Rotterdam.

Ik zit in de Noordkop, dus da's een eindje van R'dam af. Ik zie bij de 4 ook geen LED-schermpje met het gekozen programma trouwens. Het is echt wel een heel ander beest dan de 4

opcode_studio5lx_front.JPG

Oh ja, dat was het grote verschil tussen de 4 en 5. De 5 kan standalone gebruikt worden na programmering en dat kan met de 4 dus niet maar als je nog steeds met os9 werkt, moet de 4 wel bruikbaar zijn. Nu ja, met een beetje geluk komt er een 5 aangewaaid. Mocht het te lang duren kun je je altijd nog verdiepen in een combi van de 5 met een 4 erbij. Hoedanook, succes!

Idd., maar neem wel een backup van je setup want als de batterij binnenin aan vervanging toe is (of vervangen word), is het uit met de pret ;) .

Cheers,
Exo. :mega:

De hele setup staat natuurlijk opgeslagen in de mac, dus die zet je er dan zo weer in terug ;) Ik verander regelmatig dingen of maak nieuwe patches, dus die staan uiteraard allemaal samen met de studio setup veilig op de Mac.

Oh ja, dat was het grote verschil tussen de 4 en 5. De 5 kan standalone gebruikt worden na programmering en dat kan met de 4 dus niet maar als je nog steeds met os9 werkt, moet de 4 wel bruikbaar zijn.

En daarmee een impliciet verschil is dat de 5LX de processing on board doet en dat de 4 daar de Mac voor nodig heeft. Oftewel, bij de 4 moet alle midi dat ook nog heen en weer naar de Mac en bij de 5LX niet. En dat is alle processing, dus de rerouting, filtering, CC mapping en scaling, stacking, etc, etc. Er zit een 68000 processor in de 5LX dus het zou me niks verbazen als ze daar gewoon een deel OMS code op draaien.

Ik denk dat als ooit iemand een moderne interface voor de 5LX zou bouwen het nog een gewild item zou worden. Het is een van de krachtigste midi-processors ooit gemaakt. Welke andere kan 15 inputs mergen? :D
Ik heb er zelf ook eentje.

Dan heb ik zeker geen 4 nodig, die mac gaat alleen aan als ik patches moet veranderen of apparaten toevoeg. Een 2e 5LX zou ideaal zijn want dan kun je ze gewoon koppelen middels een seriële (mac-uitvoering dan wel) kabel en heb je gewoon opeens 30 poorten. Daar moet ik wel mee uit de voeten kunnen :P

Status
Please reply by conversation.
Back