Ik wil een 'trek' drager onder mijn buroblad. Voor keyboard.

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik wil graag een platformpje onder mijn buroblad, voor mijn toetsenboard vd mac op te zetten.Ik veronderstel dat 't best wel ergens te koop is, maar heb geen idee wat ik als zoekterm in google moet gooien. Iemand een tip?

Ikea had dit vorig jaar nog, in de Summera reeks, maar lijkt uitgefaseerd nu.
Ikea-Summera-Pull-out-keyboard-shelf.jpg

Zelf vond ik dit veel te laag, zeker voor zo'n "slim" mac keyboard, dus heb ik gewoon in de dhz zaak een klaargemaakt plankje gekocht en met stevige metalen beugels (ex- gordijnprofiel denk ik) aan de tafel bevestigd. Zonder glijders dus, maar werkt echt super zo voor mij ;)

Zoektermen: "keyboard tray/shelf"

Ja de term is blijkbaar 'toetsenbordlade'

I gebruik trouwens het oude witte toetsenbord, dat is draadloos én nummeriek. Die Alu platte ligt in de kast, ben 'm beu. Lang verhaal dat saai is en op intermactivity staat te lezen;

Kijk eens wat ik vond op een modelbouw forum. mooi he.

Toetsenbord-lade-open.jpg

Ik wil iets dat stevig is, ik herinner me dat Ikea hun spul buigt. 90 euro vind ik dan weer wat duur… Dit komt van Bax, de vraag is of 't vlot open 'glijdt/rolt'

Quiklok_Z712_BK_toetsenbord_drager_voorkant_front.jpg

edit

mooi topic hier. Enkel die beugels vinden… http://www.yellowbrickhome.com/2012/07/24/when-its-too-expensive-diy/

ff vlug de mijne illustreren
Let wel, is geen "trek" drager ofte lade, deze kan je niet onder de tafel schuiven.. vond ik overbodig, neemt niet veel plaats voor de mixer, en voelt anders toch ook altijd een beetje onstevig aan

(klik voor groot)

Klinkske, die tweede foto is van een fame of namaak (thomann geloof ik) studiomeubel.
Daar durf ik mijn toetsenbord nog wel op te leggen, maar echt veel kan het niet hebben enschuift niet zo super.

Er staan regelmatig goedkope of gratis computermeubeltjes op tweedehands sites. Die kan je ook scoren en de lade eraf halen en onder je bureau zetten. Het restant hout kan in de tuinkachel :D

als je dat in België (vlaanderen) in de tuin opstookt heb je snel een probleem, denk ik.
Ik heb ontdekt dat een winkel op enkele minuten vd deur zulke schuivers verkoopt, 30 kg sterk, 3 lengtes enz
Zijn ze toch op vakantie zeker. Stond niet op de site, wel op de voordeur :kont:

Back