Aankopen vanuit USA, goed idee?

Deadkid

Ingeburgerd
Hi Guys,

Mijn oog is sinds een poosje gevallen op Elektron's Analog Rytm.
Bij bax is deze nu te koop voor €1439, wat ik nog nét te veel vind voor wat ik er voor zou willen betalen.

Nu zie ik dat de Rytm in de US een stuk goedkoper over de toonbank gaat.
Zo zag ik op Sweetwater een prijs van $1499, wat €1113 is. Dit is dus dik 300 euro minder dan wat ze hier bij Thomann/Bax vragen. (verzendkosten niet mee gerekend uiteraard..)

Wie heeft er ervaring met aankopen in het buitenland? Loop ik risico's, zijn er dingen waar ik nog op moet letten? Is het ivm de garantie niet aan te raden?

Alle feedback is meer dan welkom! :okdan:

Je zal invoerrechten moeten betalen, hoeveel? Dat kan je vast wel op de site van de belastingdienst vinden. :)

reken er 30% bij qua import. In belgië alvast en ik wed in half europa idem.

En hopen dat er geen problemen mee ontstaan. Je valt liever ander de 2+ jaar garantie van Bax dan dat ie terug moet naar de VS (waar je sowieso maar een jaar krijgt). Da's op zich ook wel wat waard vind ik.

En maar hopen dat ie op 230V kan draaien als het uit de Ustated Nights komt... :erm:

Cheers,
Exo. :mega:

Dan pak je toch gewoon een adapter naar 110? :P

Thanks voor alle tips guys.
Vooral de import belasting en een romslomp aan garantie troubles zijn voor mij het meest bezwarend.
Hopelijk kan Bax me een leuke kortingscode sturen voor mijn verjaardag volgende week ; )

Thanks voor alle tips guys.
Vooral de import belasting en een romslomp aan garantie troubles zijn voor mij het meest bezwarend.
Hopelijk kan Bax me een leuke kortingscode sturen voor mijn verjaardag volgende week ; )

Al bij al als je dat ding uit de States laat komen dan zit je met dezelfde som als dat je hem hier zou kopen.

Klopt.

sinds een tijdje heb je bij Ebay aankopen een of ander "prepaid shipping program"...betaal je bij koop direct belasting..wat een K^%^%#T systeem..

sinds een tijdje heb je bij Ebay aankopen een of ander "prepaid shipping program"...betaal je bij koop direct belasting..wat een K^%^%#T systeem..

Of je het nou vooruit betaalt of achteraf, maakt voor de portemonnee weinig uit toch? Het scheelt je allen wat gedoe bij het afleveren.

Of je het nou vooruit betaalt of achteraf, maakt voor de portemonnee weinig uit toch? Het scheelt je allen wat gedoe bij het afleveren.

Ehh ja maar ik kan de import BTW volledig terugvragen bij de belasting dienst, alleen niet onder het prepaid systeem.

Back