Waaruit komt deze synth lead?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
PKA - Let Me Hear You (Say Yeah)

Vanaf 0:16

Ik kan de klank kleur niet meteen toewijzen aan een synth uit die tijd.

Deze sequence zit volgens mij letterlijk in een of andere plugin - volgens mij Sylenth1, preset "Len & Dave" uit de factory bank, maar dan zal 'ie wel hier op gebaseerd zijn. Ik vind 'm iets te "rond" klinken voor de 101.

Er staat een telefoonnummer op 'for information' :)

Thank me later. :)

Laatst gewijzigd:
:gaap: trekt er toch voor geen meter op?

heb hier zelf een 202, toch klinkt die track anders.

Tenzij iemand met een 202 of 101 me iets soortgelijk laat horen, dan ga ik mss twijfelen ;)

Owkee, toen had je ook al filters he. Twijfel toch of het iets anders zou kunnen zijn. Zeker voor dat soort tracks.

SH 101's, 909's, 707's, Alpha Juno's, MC 202's, 303's, en juno's zijn toch wel de usual victims.

Ik zat te denken aan een MC-202 door de filter van een MS20 :eureka:

Er waren toen ook al andere synths dan Roland op de wereld hoor ;)

En vind ik nu net dat die sound alles behalve het "Roland" karakter in zich heeft

Er waren toen ook al andere synths dan Roland op de wereld hoor ;)

En vind ik nu net dat die sound alles behalve het "Roland" karakter in zich heeft

In ieder geval geen Moog, zoek es wat dieper naar wat de Pro One in z'n marge heeft.

I'm out of guesses.

Klinkt een beetje als een C64

of zoek ik het nu helemaal te ver :)

Een Sid Chip? :? keine ahnung

Het moet in ieder geval een glide functie hebben of iets, je hoort de noten glijden soms. Ik denk echt wel een MC-202 hoor, maar een beetje mee geknoeit.

Klinkt echt niet als een SID/Commodore hoor..

nee, is waar, het deed me er vooral aandenken met die slides, iets wat je in de midibox sid hoort. Maar goed, dat zal het idd niet zijn.
een tracker is ook betwijfelbaar, 1990 & midi sync is nog wat vroeg hiervoor, en je zou het wel duidelijk aan de rest van de track horen

een fixed rate portamento synth? maar veel keuze is er dan ook niet, DX-reeks, K1,.. hm

Mijn inbeng is een namaak jp8080 . want een echte is het niet.

Check eens op 1:30

Beetje meer mid en lichtjes tweaken, en je hebt het bijna

Back