electrische piano ..welke ?

Origineel geplaatst door Arie Safari
Hmmm, moet zeggen dat ik voor de snelheid vaak de EVP of Loungelizard ff pak, ook makkelijker als je achteraf nog een accoordje wilt wijzigen. Bij opnames altijd wel uiteindelijk de Rhodes, het verschil zit em met name in de volheid van het geluid en slickere velocity respons uiteraard. Ik denk dat je er verstandig aan doet, de mijne zou voor 800 Euro zijn gegaan en kan daar nog eens bovenop best een service beurtje hebben, dan zit je over de 1000 pleuro en dan is het nog maar de vraag wanneer je aan de beurt bent in bij die reviseur...

Maar je bent welkom.

Begrijp ik hieruit dat je Rhodes te koop staat?

Zie jij em in te koop/ruil aangeboden staan dan?

Nooit van m'n leven, is echt het laatste wat eruit gaat mocht dat uberhaupt ooit gebeuren wat ik niet verwacht. Ik had het over produceren, om gewoon op te spelen is het een heerlijk ding... maar als je niet speelt en geen zin hebt in alle shit van een EP dan is LL/EVP een goed alternatief.

Scarbee is inderdaad een ongelovig goede sample! Als er ooit een synth uitkomt met deze samples ben ik de eerste in NL die hem koopt!

Grtz,
Jeroen

Ik krijg binnenkort een Rhodes MK1 73 Stagemodel om uit te testen. Ik ga deze misschien kopen. Ik wil eerst kijken of ik in mijn huidige studio er een lekker geluid uit kan persen. Anders moet ik weer investeren in een Fender Amp enzo. Dat is iets waar je goed rekening mee moet houden, en in deze thread al vaker gezegd is: Het classic Fender Rhodes geluid is meer dan die piano alleen. Het zijn de effecten, de amp, de akkoorden en de speelwijze.

Origineel geplaatst door Nolet
en in deze thread al vaker gezegd is: Het classic Fender Rhodes geluid is meer dan die piano alleen. Het zijn de effecten, de amp, de akkoorden en de speelwijze.

Ik las net over de Roland JC-120 Jazz Chorus en de Fender Twin Reverb .
Zijn nog duurder als het instrument ..
Wat zijn goede alternatieven ?

Ik ga 'm zelf testen door een Behringer V-Amp. Dat ding is ook gebouwd voor keyboards. Voor mij is het belangrijkste de amp-simulatie en de tremolo. Ik ben een sucker voor Rhodes met een dikke tremolo. Als ik dan later nog Chorus of een Phaser wil dan knal ik de opname door een zooitje UAD-plugs. Daar zitten supergoede gemodelleerde versies in van allemaal classic gitaarpedaaltjes.

Origineel geplaatst door Arie Safari
Zie jij em in te koop/ruil aangeboden staan dan?

Nooit van m'n leven, is echt het laatste wat eruit gaat mocht dat uberhaupt ooit gebeuren wat ik niet verwacht. Ik had het over produceren, om gewoon op te spelen is het een heerlijk ding... maar als je niet speelt en geen zin hebt in alle shit van een EP dan is LL/EVP een goed alternatief.
Zou ik ook noot doen.
Het is erg wrang dat ik zo'n 15 jaar geleden honderden voor minder dan 500 gulden voorbij heb zien gaan.
Ze waren niet aan de straatstenen kwijt te raken. Hoeveel zijn er in die tijd wel niet uiteindelijk op de schroot beland?

Ik vraag me idd af waar al die Rhodes piano's zijn gebleven....
Er moeten er duizenden rondzwerven, op zolders, garages etc.....
De mijne heeft jarenlang in een fietsenhok gestaan, de muffe lucht zit er nog steeds in :)

Overigens heb ik mijn Rhodes Mk1 Stage 73 naar volle tevredenheid laten reviseren door Steven Kruyswijk, zie
http://student-kmt.hku.nl/~steven/rhodes/ .
Hij legt goed uit wat hij precies doet en heeft me snel geholpen.
Mijn Rhodes klinkt nu perfect :halleluja .

Welke is klinkt eigenlijk beter de MK1 of II?
Ik heb begrepen dat er iets veranderd is bij de uitgang/toonregeling.

He Henkeys, dat is een goeie, een alternatief voor Mr :peukie: haha, ik ga contact met die kerel opnemen.

Je zag ze even geleden inderdaad voor weinig tot nix weggaan , tja, dat was met 909's ook zo. Ik denk dat het vooral de begin jaren 90 jazz/funk hype was. Niet vergeten dat naast het soort freaks op dit forum ook bandjes freaks geinteresseerd zijn in rhodezen, meer dan in matrix 12-en ofzoiets. Ik zie regelmatig bandjes met rhodesen optreden.

Maar ik denk dat er nog zat ergens op zolder staan, dus vooral ook iedereen die je kent vragen of ze mensen kennen die nog zo'n zwarte doodskist piano hebben staan 8)

Maar ja, een goeie is ook de volle mep zeer waard. De prijzen hangen tussen de prijs van een pro-one/ms20 en die van een jupiter 6 zo ongeveer, als ik maar 1 van die dingen of een rhodes mee naar een onbewoond eiland mee zou mogen nemen zou het een moeilijke beslissing worden.

As usual is allemaal hebben natuurlijk weer het best :-)

Als er ooit een synth uitkomt met deze samples ben ik de eerste in NL die hem koopt!

Heb je de Nord electro al beluisterd dan? als je op de site van Clavia kijkt zie je dat je heel die rhodes serie kan downloaden ervoor :{ klinkt echt goed. Moet wel zeggen dat de electro 'live' beter klinkt dan in de studio, in de studio is het toch wel een beetje steriel zonder effecten enzo

lijkt me toch geen verkeerd instrument voor Dextah, misschien zou Dextah wat samples moeten luisteren ervan...

In de vintage keys collection van motifmarkt zitten ook bizar goeie rhodes en wurlitzers, ik heb deze op mijn S90 en klinken echt te gek. Onze bassist heeft een echte rhodes en hij heeft het altijd over één of andere plugin...ik zal nog es vragen hoe die heet, je noemde al loungelizard daar heeft die het ook altijd over

Back