Ableton Sampler nOOb vraag

divinio

Starting Up...
Ik snap het even niet meer en waarschijnlijk is het poepsimpel...

Ik heb een sample die versnelt en vertraagt wanneer ik een andere midi noot speel.

Heel vervelend want dan loopt hij niet meer mee met de beat.

Heb gewoon een basis sampler genomen en er die sample in geflikkerd....
En met Simpler doet die net hetzelfde

Hoe krijg ik het voor mekaar om toch deze sample te kunnen "spelen" op verschillende keys maar dat hij op hetzelfde ritme blijft?

:stupid

Attachments

• DannyByrd.mp3
    628,6 KB · Bekeken: 137
je kunt hem natuurlijk ook gewoon als audio clip in ableton zetten, en dan je warp markers goed zetten, en dan transponeren... (in verschillende duplicates bijv)

zie bijlage

Klopt

Maar dat is wel omslachtiger en ik dacht net dat dit op de sampler zelf zou lukken.

Misschien iets eenvoudiger:
Je kan ook de transpose knop gebruiken in het 'sample' gedeelte van een audioclip.
of
cfr. manual puntje 26.2.2 Mapping to MIDI Notes > Session View slots can be assigned to a MIDI note range for chromatic playing: First play the root key (this is the key that will play the clip at its default transposition), and then, while holding down the root key , hold one key below the root and one above it to define the limits of the range.

Heb de UVI Workstation geprobeerd maar ben niet zo tevreden over de kwaliteit. Iemand tips voor (betaalde) samplers die het beter doen?

Ik had er bij moeten zetten dat ik met Mac werk, Harmor werkt zo te zien (voorlopig) alleen met Windows. Voor Mac is ie in alpha-test, zal nog wel even duren voor ie officieel uitkomt.

Back