[Blues/Electronic]Mississippi Delta Beats

Eis-T

Ouwe rot
[IMG=500x500]http://i62.tinypic.com/2lcqs7a.jpg[/IMG]

https://soundcloud.com/banaan/sets/mdb-tracks/s-yWhw0

Met de band hebben we besloten onze nummers in eigen beheer uit te brengen, volgende week gaat het naar de drukker (bedankt voor de tip Pimpampeter!).
Graag hoor van jullie of er mixtechnisch gezien nog verbeteringen nodig zijn, nieuwe takes gaat niet meer lukken wegens vakantieplannen van de bandleden. Ik heb nul ervaring met mastering maar als iemand een gratis plugin weet of tool in ableton waarmee ik de sound uniformer kan maken dan ben ik daar wel benieuwd naar.
alvast bedankt voor het luisteren, mocht je behoefte hebben aan een hardcopy dan hoor ik dat ook graag :)

Laatst gewijzigd:
2aakj8g.jpg

Apart stijltje. Ik weet niet precies naar wat voor sound je op zoek bent, maar de mix kan m.i. nog wel een hoop verbeteringen gebruiken. De kick is erg hard en dof. De vocal staat niet in het midden en klinkt alsof-ie in een kledingkast is opgenomen. Bas is veel te zacht. De bluesy dingen klinken best oké, maar de omliggende elektronica vind ik niet echt wat. Die is wat simpel en weinig uitgewerkt.

Wel een toffe hoes trouwens.

Tja, zonde. En ik spreek even oprecht. Zonde van de mix. Idee vind ik namelijk zeer vermakelijk. Geinige combinatie van stijlen. Ik kan me voorstellen dat deze stijl ook commercieel nog potentie heeft. Maar die mix is niet goed. Ik kan me nog voorstellen dat je met die vocal iets aparts wilde doen en dat deze bewust zo is gemixed. Maar die kick kan zo niet. Die leidt af van alles dat leuk is aan deze track. Ik vind de mix ook gortdroog. Alles kan wel (extra) reverb gebruiken. Die gitaar klinkt goed. Verder lijkt het alsof je op elk spoor een HP en LP filter hebt gebruikt.

Artwork is inderdaad gaaf!

Bedankt voor de feedback! De kunst van het mixen hebben we nog niet volledig onder de knie. Mochten er mensen interesse hebben om ermee aan de slag te gaan of om te helpen dan wil ik best alle bronbestanden opsturen. De muziek hebben we met Creative Commons gelicenced dus het staat je vrij het te gebruiken voor non-commerciële doeleinden. Misschien moeten we als de CD's straks binnen zijn er maar ééntje opsturen naar mix rescue van SOS.
Reverb vind ik het al snel wollig en afstandelijk laten klinken. Er staat wel een reverb op de masterbus met de dry/wet op een paar procent.

Bedankt voor de feedback! De kunst van het mixen hebben we nog niet volledig onder de knie. Mochten er mensen interesse hebben om ermee aan de slag te gaan of om te helpen dan wil ik best alle bronbestanden opsturen. De muziek hebben we met Creative Commons gelicenced dus het staat je vrij het te gebruiken voor non-commerciële doeleinden. Misschien moeten we als de CD's straks binnen zijn er maar ééntje opsturen naar mix rescue van SOS.
Reverb vind ik het al snel wollig en afstandelijk laten klinken. Er staat wel een reverb op de masterbus met de dry/wet op een paar procent.

https://soundcloud.com/mississippi_delta_beats/sets/mdb-tracks/s-yWhw0

Ik ben een fan van de twee tracks op SC. Hoewel ze inderdaad gebaat zouden zijn met wat betere productietechnieken, stralen ze wel een aangename sfeer uit. Hier zit commercieel succes in. Ik luister al een uur op repeat en ben het nog steeds niet beu gehoord, dus dat is al wat iig :)

Back