Iemand nog variatie tips voor mijn drumdoos te doen werken?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Gewoon lekker kutten en dat soort sites mijden als de pest is mijn advies.

Geen idee wat voor daw je gebruikt:

maar in renoise heeft leuke slicetool.. Slice 1 bar in stukkies.. en bouw m weer op.
kan je gelijk zien wel geluidje waar zit..

ook wel een aardige.. als klein manneke in de tijd dat mensen nog naar een bibliotheek gingen.
waren er boeken over hoe je een drummachine programmeerde.. als in een boek met ritmes..

[ame="http://www.amazon.com/Drum-Machine-Patterns-Leonard-Corp/dp/0881888877"]260 Drum Machine Patterns: Hal Leonard Corp.: 9780881888874: Amazon.com: Books

zoiets :)

copy paste de midi notes van een Tchaikovsky partituur in / schrijf je naam op de pianoroll / speel de drums in met je ellebogen etc etc

Geen idee wat voor daw je gebruikt:

maar in renoise heeft leuke slicetool.. Slice 1 bar in stukkies.. en bouw m weer op.
kan je gelijk zien wel geluidje waar zit..

ook wel een aardige.. als klein manneke in de tijd dat mensen nog naar een bibliotheek gingen.
waren er boeken over hoe je een drummachine programmeerde.. als in een boek met ritmes..

260 Drum Machine Patterns: Hal Leonard Corp.: 9780881888874: Amazon.com: Books

zoiets :)

Dat lijkt me nog eens een tip. Ik heb een jomox 888 en een tanzbär en doel is om net koppig niet via de puter te gaan midi proggen. Maar hands on hardware only. Ik ga trouwens nog steeds naar de bib :)
Thx

maareeeh
als je variatie wil
dan kan je toch gewoon varieren
ik snap de vraag eigenlijk niet

Uiteraard kan ik variëren, ik merk enkel dat 't niet leidt naar wat ik 'verwacht' als 't lijkt op te gaan bouwen. Ik mis dan 'iets' en moet duidelijk nog leren wat. Ben er al achter sinds vandaag dat rimshots wel mijn ding zijn :)
Uiteraard hangt het allemaal af vh genre, zit nogal in de acid / chicago momenteel. Of zoiets.
Ik moet heel het 'layeren' en variëren daarmee nog leren begrijpen, of als 't niet te begrijpen valt, hopelijk leren hoe ik vlot variatie breng want momenteel copy ik een pattern, doe er wat variatie op en na 3 loops denk ik dan 'pff de volgende pattern dan maar weer, dit is alweer saai' en 'lijkt veel te hard op 't vorige'

Wat mij reuze hielp kwa "leukere ritmes" aanleren.. was (jaren nadat ik dat bibliotheekboekje had gelezen.. en dat toepaste in screamtracker2) leerde drummen op een echt drumstel.. en het bespelen van bongo's en djembe.

reuze cliche, maar zelf-verbreding en verdiepen in je ding.. doen wonderen..
Koop een oefenpad en 2 drumsticks..

Back