Manducator vs Gloomer vs Room23 - Sirens of the Void

Mja, ik ben toch meer fan van je soloprojecten denk ik. Deze track mist voor mij de nodige samenhang. Hebben jullie bij elkaar in de studio gezeten of hebben jullie files uitgewisseld?

Hey Bob, dank je wel voor te luisteren en je feedback..

Je hebt gelijk, Gloomer zou het ook heel anders doen.. Misschien dat ik er nog een remix van maak.. En ja, het is opgenomen bij mij in de studio in Hasselt.. Ik denk dat we er een namiddag of 4 hebben aangezeten..

Thanks mate ! :okdan:

Hey Bami, thanks voor te luisteren man ! :P

Maar je opmerking is wel bikkelhard hé ?

Sta me toe te zeggen dat deze melodie gecreeërd is door Manducator.. Hij heeft muziekacademie gevolgd, dus hij zal wel weten hoe je een mooie melodie moet maken.

Raar trouwens, mijn vrienden vonden de melodie net zo tof.. Kun je ook even onderbouwen waarom die melodie volgens jou kant noch wal raakt ? Ik vind'm namelijk heel mooi, en valse noten zitten er, volgens mij, niet in.

Ik weet, over smaken discussieert men niet, maar toch..

Thanks alvast !

Sorry, maar die melodie is echt niet zo mooi. Het klinkt in ieder geval met vlagen vals.
Ben het wel een met Bami man..

weird mannen, ik heb werkelijk iets aan mijn oren :D

Thanks BRZ !! :okdan:

Nog mensen die vinden dat het vals klinkt ?

"Als 10 mensen zeggen dat je een paard bent, koop dan een zadel"

Right, Gloomer 8)

De melodie zal vast wel kloppen....als ik er naar luister is het wat vreemd.....wat denk ik stoort is de overige geluiden mn. de snare die niet in tune is met de melodie.

En die choked break op 2.05 is niet netjes....van 3.07 tot 4.03 lijkt het net of er twee versie van de track net niet lekker door elkaar heen lopen. Niet echt lekker dansbaar. Meer leegte en impact zal helpen.

Nee is idd niet zo goed, samen geraapt zooitje. Verder is alles al gezegd.

Hij heeft muziekacademie gevolgd, dus hij zal wel weten hoe je een mooie melodie moet maken.

Nog mensen die vinden dat het vals klinkt ?

Weet je, het is niet vals alsin out of tune. Ik denk dat je met synths wel behoorlijk je best moet doen om valse noten te creëren. En als ze dan vals zijn, heet het ineens detuned. Punt is dat in de melodie teveel noten worden gebruikt die niet in de gebruikte toonladder thuis horen. En dat gebeurt niet alleen in de melodie, maar ook in de backing. Het feit dat iemand een academische opleiding heeft gevolgd zegt mij verrassend weinig :).

Maar voor mij is dit nog niet het meest storende element. Het gaat meer over gebrek aan flow. Alsof je een boek leest waarvan de verschillende hoofdstukken door verschilende mensen zijn geschreven. Vandaar ook mijn eerdere vraag of jullie samen in de studio hebben gezeten of niet (je antwoord ondersteunde mijn theorie helaas niet ;)).

Hey Bob, dank je wel voor de feed man !! ;)

Nou ja, op NFF zijn de commentaren ook niet zo denderend.. En ik heb beslist er GEEN Gloomer-edit van te maken..

Back