[Logic] Digitale Mixdown pijntjes

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heb het volgende pijntje met Logic. Een compleet project omzetten naar een .wav bestand om dit te bewerken. Dit doe ik door al de tracks te selecteren en vervolgens de optie Digitale Mixdown te gebruiken.

Echter verdwijnen hierdoor al de track automation effecten (bijvoorbeeld fade in en outs), moet ik een andere functie gebruiken om m'n doel te bereiken? Dit aangezien er volgens mij aan de digitale mixdown geen instellingen te maken zijn.

Hoor het graag van jullie!

Volgens mij moet je dit doen met "bounce" functie. Zit onder je masterfaders als ik het goed heb, ik
gebruik dit zelf wat minder vaak. Je zet een loop en binnen die loop word je audio dan met plugs, automatisering en
de hele mikmak meegenomen op een nieuwe track.

Digital mixdown is volgens mij enkel om groepjes audio te mergen, bijvoorbeeld koortjes
en backing vocals, volume en pan worden dan wel meeberekend.

Tenminste bij de Apple is dit zo...

Suk6!

Beepr, je hebt helemaal gelijk. Bounce moet je gebruiken.

More Bounce to the Ounce !

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Beepr, je hebt helemaal gelijk. Bounce moet je gebruiken.

More Bounce to the Ounce !

Oki zal de manual eens scannen op die term, kan me niet voor de geest halen dat ik die in 1 van de menu's voorbij zag komen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Oki zal de manual eens scannen op die term, kan me niet voor de geest halen dat ik die in 1 van de menu's voorbij zag komen.

Kan kloppen, zit niet in een menu. Ga naar de master fader en eronder zitten 3 knopjes waaronder dus ¨bounce¨.
Daarna kan je kiezen voor ¨bounce¨ of ¨bounce and add¨, bij deze laatste wordt de track bij de rest van je audio data van het nummer gezet (moet je wel even toewijzen).

:biertje:

Origineel geplaatst door Neo Land
Kan kloppen, zit niet in een menu. Ga naar de master fader en eronder zitten 3 knopjes waaronder dus ¨bounce¨.
Daarna kan je kiezen voor ¨bounce¨ of ¨bounce and add¨, bij deze laatste wordt de track bij de rest van je audio data van het nummer gezet (moet je wel even toewijzen).

:biertje:

Ga het vanavond even bekijken. Jammer van Roland dat ze hiervoor geen knop hebben plaatst op de studio interface van logic.

Back