Welke hoofdtelefoon?

Bart0

Nieuwkomer
Hey,

ik ben laatst naar de muziekwinkel geweest voor een nieuwe hoofdtelefoon.

Ik heb een simpele studio waar ik housemuziek in maak.

Ik heb de Beyerdynamic DT7700 PRO 80 Ohm en 250 Ohm getest.

Nou vroeg ik me af welke ik moet hebben. Die van 80 Ohm had wat meer bass maar ik vroeg me af of dat geen nadeel is met objectief afmixen.

Grtz,

Bart

Waar heb je die koptelefoons op aangesloten om te testen?
Want de 250ohm heeft een zwaardere versterking nodig om de bassen er uit te krijgen.

Ik hebt zelf de 80ohm, en het verschil tussen rechtstreeks in de laptop of eerst via mn geluidskaart is enorm! Dag en nacht kwa bas.

Ik zou zeggen, neem de 80ohm.

Ik heb zelf 1 synth en voor de rest gebruik ik m'n pc als een sampler.

Ik zit er aan te denken om de line-out van de synth naar de line-in van mijn audio-kaart te leiden,

of ik koop een mixertje en sluit hier de synth en de geluidskaart op aan.

Ik heb de hoofdtelefoon getest in de muziekwinkel. De verkoper heeft de hoofdtelefoons aangesloten op de headphone van een imac en wat youtube-filmpjes aangezet.

Nu weet ik dus nog steeds niet welke ik moet hebben. De één raad mij de 80 Ohm aan en de ander de 250 Ohm.

Ook hoor ik veel over de Sennheiser HD25 maar die vond ik minder lekker zitten.

Ik raad je sterk aan om wat opzoekwerk te doen over de Sennheiser HD280 Pro. Nagenoeg elke professionele, zichzelf respecterende studio heeft dit ding in huis...
Maar ook op synthforum is er al heel wat over geschreven. Gebruik de zoekfunctie eens...:-)

Ik heb zelf een 880pro 250 ohm uit m'n geluidsinterface lopen, werkt perfect.

Mijn advies: Koop geen gesloten koptelefoon als je er vaak langdurig op wilt luisteren. Dat is behoorlijk vermoeiend aan je oren. Deze koptelefoons zijn meer bedoeld om in een luidruchtige omgeving mee te werken of juist om overlast naar je werkomgeving (bv bleed in microfoons) te voorkomen.
Beter is dan een open of een halfopen model, bijvoorbeeld een DT 880 Pro of AKG K240.
Persoonlijk zweer ik bij de K240, maar zo heeft iedereen wel z'n favorietje.

Gebruik de zoekfunctie, is al menig topic aan gewijdt
De 240 is oké, ook andere merken leveren prima spul
Ga voor een prettig zittende, open, zoveel mogelijk lineaire koptelefoon ohms vind ik minder belangrijk
Een mixer is handig maar de kwaliteit moet dan wel beter zijn dan van je geluidskaart lijkt me.

Laatst gewijzigd:
"Sennheiser HD280 Pro" Okey, Ik wil mss ook nog eens iets anders dan de HD-25, en een HD-250 erbij,,
Die HD280 is ni zo duur,, maar wat wordt er bevonden van de nieuwe HD-7 HD-8 ??

Back