Hey allen,
Ik vroeg me af of het zinvol zijn zijn om een Trigon-6 aan te schaffen, ik heb van Sequential al een OB-6, een Pro 3 en een Take 5.
SHOOT PLEASE!
Gr, Danny.
Zeker. Ik zie de Trigon-6 als het antwoord van Sequential op de klassieke Moog-sound. Dus Sub-37 en Minimoog territorium, maar dan in een Sequential jasje. Dat haal je niet uit OB-6, een Pro 3 en een Take 5.
Ik heb de Trigon-6 op SB24 geprobeerd en ik vond hem erg goed klinken. Beetje Moog smaak en filosofie maar tegelijkertijd ook nog wel onmiskenbaar het Prophet karakter dat er in zit. Krachtige sound. Of het 'zinvol' is, is altijd maar de vraag. Als je het ding wilt hebben en goed vindt klinken lijkt het me sowieso altijd zinvol.
zinvol in de zin van 3 verschillende karakters. Prophet achtig de take 5, Oberheim en Moog sound.
Hij is en klinkt wel dik dus zal wel veel van de mix inmenen maar dig je de sound zou ik het zeker doen.
Ik had hem ooit bijna gekocht maar zag er van af omdat hij te dik is voor wat ik al heb.
Vind hem wel erg tof.
Ik vond hem te duur ten opzichte van de Moog Muse dus hij is er niet gekomen. Qua effecten scoort de Trigon naar mijn smaak beter dan de Muse. De OB-6, Pro 3 en Take 5 heb ik ook en de Trigon verschilt klankmatig genoeg om erbij te nemen. Sequential doet dat wel slim. Er is weinig overlap. Alleen toen de Fourm werd aangekondigd, heb ik die in plaats van een Prophet 5 gekocht. Natuurlijk zijn er verschillen maar er is vooral een prijsverschil, dat ik niet kon rechtvaardigen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.