DSI PolyEvolver of MonoEvolver Keys (uitsluitend PE uitvoering)

Status
Please reply by conversation.

Freelander

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Polyevolver in onberispelijke staat. Uitsluitend de PE versie !

Graag zie ik jullie reactie tegemoet !

Groeten Rob

Last edited by a moderator:
MODS: Graag de titel aanpassen naar: (dankjewel !)

GEZOCHT: DSI PolyEvolver of MonoEvolver Keys (uitsluitend PE uitvoering)

Mag dus ook een Mono Evolver Keys (MEK) zijn mét een upgrade naar PE Edition.

Nog zoekende en mijn voorkeur gaat uit naar de PEK (PE welteverstaan)

Volgens mij een erg gewilde synth...

maar gek genoeg nooit voor lang.

de evolver (misschien wel de dsi synths in het algemeen) worden regelmatig hevig verlangd en de hemel in geprezen, om na een tijdje weer te koop te staan. meer dan andere synths, heb ik het idee. evolvers tetra's mopho's - alleen de prophet08 minder. maar misschien vergis ik me.

Eens Leo, ik heb er al twee gehad, volgens mij jou ook... :-)

Eens Leo, ik heb er al twee gehad, volgens mij jou ook... :-)

was t maar waar; ik ben wel vaker in de auto gestapt, langs de pinautomaat gegaan, om weer te scoren. pek, per, mek of desktop, alles bij elkaar wel een keer of 15.
en elke keer als ik n advertentie zie, denk ik weer.... vooral de pek. maar ik weet beter intussen.
hoewel... prachtig toetsenbord, 4 van alles, sequencers, lfo's, oscillators, lo en hi pass....

Was bij mij ook eerst een haat-liefde verhouding, maar nu is het toch vooral liefde. Met de P08 heeft het nooit echt geklikt, dus ik ben geen onvoorwaardelijke DSI fan. Maar de Evolver heeft iets uniek. En als je 4 van die geweldige voices (of 8 mits wat sparen) hebt, dan is dit echt wel een kanjer van een synth. Ik heb de indruk dat sinds de stopzetting van de productie de waardering voor de poly Evolver gegroeid is (het Andromeda-syndroom). In elk geval blijft mijn MEK PER combi hier nog een tijdje lekker brommen. Alle vintage is met de komst van de Pro2 trouwens helemaal de deur uit.
Nog iets, ik bEn een zware Royksopp fan (harmonie! Melodie!) en die maken kwistig gebruik van de Evolver (luister maar naar Something in my heart met zo'n typische Evolver sequence).

Zo, ik ging je dezelfde 2dehands link doorsturen, maar Sunny was me voor. Toch de gelegenheid maar te baat genomen om wat door te drammen over deze geweldige synth. Daar dient dit forum tenslotte voor.

Ik heb er al twee gehad (PEK's) en nu alleen nog maar de desktop... maar wel met (PE)upgrade knoppen ;)

en... weer op zoek want ik wil die mono polychainen en die fantastische blauwe eighties disco(achter)lichten 8~

Thanks voor de link én voor het YT filmpje, gááf hoor...

was t maar waar; ik ben wel vaker in de auto gestapt, langs de pinautomaat gegaan, om weer te scoren. pek, per, mek of desktop, alles bij elkaar wel een keer of 15.
en elke keer als ik n advertentie zie, denk ik weer.... vooral de pek. maar ik weet beter intussen.
hoewel... prachtig toetsenbord, 4 van alles, sequencers, lfo's, oscillators, lo en hi pass....

Ik heb nog steeds die MEK die ik ooit van jou heb gekocht :)

Het probleem is denk ik dat de learning curve best behoorlijk is. En doordat er zoveel mogelijk is, is dat wat ten koste gegaan van het gebruikersgemak. Het feit dat ik een editor gebruik als ik echt diep patches wil maken zegt misschien al genoeg.

Het betaald zich wel uit als je die tijd erin stopt. De combinatie analoge oscs met digitale wavetables levert echt wel een unieke sound op.

ook als ik dit weer lees, denk ik: ja, ja ja - ik ga op zoek.
zeker als ik dan ook nog de opmerking van janos lees dat alle vintage de deur uit is na de komt van de pro-2.

zelf heb ik nl net weer modern (euro) geruimd en een moog source en pro one gekocht. maar ondertussen WEET ik dat voor mij de vintage klank niet te kloppen is, zeker niet door dsi.

maar goed, tegen beter WETEN in.... wie weet ;)

ook als ik dit weer lees, denk ik: ja, ja ja - ik ga op zoek.
zeker als ik dan ook nog de opmerking van janos lees dat alle vintage de deur uit is na de komt van de pro-2.

zelf heb ik nl net weer modern (euro) geruimd en een moog source en pro one gekocht. maar ondertussen WEET ik dat voor mij de vintage klank niet te kloppen is, zeker niet door dsi.

maar goed, tegen beter WETEN in.... wie weet ;)

Denk zelf niet dat de Evolvers ook niet koopt voor een puur vintage sound. Het is juist de cominatie analoog / digitaal dat het interessant maakt. En bovendien, als je dan dat vintage sausje wilt gooi je er maar een space echo oid overheen :D

;) ik ben echt niet op zoek naar een vintage geluid, maar gewoon iets dat lekker klinkt en m aanspreekt. uiteindelijk blijkt dat dan vaak vintage te zijn.

Ik heb de indruk dat sinds de stopzetting van de productie de waardering voor de poly Evolver gegroeid is (het Andromeda-syndroom)

Met het hele grote verschil dat een Alesis Andromeda echt goed klinkt, DSI Pro 2 en Pro 12 zijn toch wel om te janken imho, PEK is wellicht de minst slechte, de laatste die ik had (van Leo) heb ik niet langer dan 5 minuten aangehad, meteen terug in de doos en verkocht, zo ging het overigens ook met mijn eerste toen ie net uit was
(ook van Leo :) )
Ik verwachte destijds een volwaardige opvolger voor de geweldige Prophet VS, dat was wel een afknapper.

Kun je beargumenteren waarom?

Dat kan kort zelfs: de klank, dat ze vaak meteen weer te koop staan zegt ook wel iets.
De Prophet 12 die ik heb gehad had uiteindelijk in 3.5 maand 5 eigenaars.
Ook vind ik de look en feel made in China.

Status
Please reply by conversation.
Back