nieuw stukje drum & bass

Ey So far so good: :okdan:

Dit is puur een kwestie van smaak: Ik zou de snare een beetje korter maken en een "tik"er onder layeren.
Om m wat meer "pets" te geven.(wel stemmen met de snare) En wat ruimte. (tenzij je natuurlijk van dikke lompe beats houd) :o:
De basslijn is ook nog wat aan de saaie kant. die zou ik layeren met een ander synth en met de mids gaan pielen... En een SUB baslijn eronder. DE beide mids door een zelfde bus en distortion of saturration.(hij heeft t nu wel maar teveel ofzo IMHO) http://www.klanghelm.com/SDRR.php 20euro.. super plug voor dit soort doeleinden.
Dan zal ik nog een ghostkick track aanmaken en de baslijn sub en de layer smooth sidechainen.
Fm dikke bass als vraag en antwoord tegen de bass in laten werken... weng weng weng WOOM W@OOM.. lastig uitleggen met toetsenbord.:D
Al met al zit er wat weinig "beweging"in..
Zoals ik al zei: kwestie van smaak allemaal.:luv:

nou ik snap wat je probeert uit te leggen.
ik ben nu al wat verder en heb zidd wat meer met de mid gespeeld, ookal zou ik het meer willen dan ik heb gedaan. warschijnlijk meer een kwestie van mijn kunnen om het meer afwisselend te maken.
toch sta ik wel bijna 100 procent achter wat je zegt:)
met de mids etc, ik zal ook eens kijken naar de kicks kan naar mijn gevoel ook nog steeds dikker! de snare was ik wel redelijk tevreden over ( waarschijnlijk ook omdat dit weer beter klinkt dan mijn voorgaande tracks:p)
ik probeer elke track beter te maken en kom steeds dichter bij mijn doel maar
btw ik heb hem nu weer opnieuw geupload, het is tevens nog steeds lichtelijk saai, ( im working on it:p)

Op 1:30, vlak na die fill, heb ik moeite om het ritme vast te houden. Misschien vraag je zo net een tikkie teveel van de luisteraar. Op 1:42 lijkt het alsof de bass een 16e te snel komt, maar ik kan me vergissen en misschien is het gewoon losjes ingetekend. Ik vind dat de bass wat veel aandacht vraagt. De drums hebben daar wat onder te leiden. Dat komt overigens vanaf 3:23 weer min of meer goed.

Ik heb wat moeite om in de flow van de track te komen. Ik weet nog niet precies waar dat aan ligt. Misschien is een intro van 1 minuut wat te lang voor de huidige lengte van de track?

Geluiden zijn lekker dik en de sfeer van je track vind ik ook heerlijk. :okdan:

heey dr lansberg

ja zou kunnen inderdaad, ik vind zelf de bass ook nog ietwat teveel aanwezig
kwestie van wat beter mixen, en volgens mij heb je wat betreft de noot van de bass gelijk, zal daar nog eens naar kijken.
ja vind je de intro storend dan?.. ik vind het persoonlijk wel lekker:kroon:

Intro is los op zich prima hoor. Maar in combinatie met de track is hij misschien iets te lang. De track zelf kan ook iets te kort zijn. Een van de twee. Maar heeft dus te maken met het feit dat ik niet genoeg tijd heb om de flow te geraken.

de track is ook nog niet af er moet nog een soort met van qlimax gemaakt worden:)
dus in dat opzicht kan je gelijk hebben:)
thnx voor de reacties

Back