Welke RME Hammerfall (ddx3216)?

sten

Ouwe rot
Sinds een aantal dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Behringer ddx3216 ;)

Deze wil ik uitbreiden met een of twee ADAT kaarten (16/32 digitaal in, 32 digitaal uit). Het is de bedoeling om de 16 analoog in- en 16 digitale ingangen (adat) te mixen op de ddx. De digitale kanalen komen van m'n pc af (softsynths, etc.). Nu wil ik een RME Hammerfall kopen maar ben aan het twijfelen welke;

RME - HAMMERFALL LE 9636 (299,-)
RME - DIGI 9652 HDSP (495,-)
RME - DIGI 9632 HDSP (409,-) (deze valt af, heeft maar 1xADAT)

Welke kaart raden jullie aan, zit er nog verschil in de core tussen bovengenoemde kaarten?

En hoe wordt er normaliter gebounced tussen digitale mixer en pc (in mijn geval cubase SX) middels ADAT? Alle sporen via adat naar je pc transferren en vervolgens afmixen op PC waarbij de 'main out' van de cubase mixer naar een ADAT output wordt gerout (en die naar een digitale input van m'n mixer gaat)?

Als je genoeg hebt aan 16 adat in en 16 adat uit tussen pc en DDX dan is de digi9636 een goede keus. Ik gebruik deze combi ook en het werkt echt geniaal. Supersnel, stabiel en te gek lage latencys... Zacht prijsje ook.

Ik miks in SX, ik gebruik de adat kanalen om mijn 16 analoge inputs rechtstreeks cubase in te jassen. De outputs vanuit de pc zijn voor mij dus niet zo belangrijk...

Als je een 9632 LE tweedehands zou kunnen scoren scheelt het wel flink knaken natuurlijk en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het goed werkt. En volgens mij had Solid_Snake nog een 9632 te koop?

Een Digiface zou trouwens ook nog kunnen. Dan heb je nog een Adat poortje over voor een losse AD/DA. ;)

Ik heb zelf ook een 9632LE maar ik zou toch liever een DSP willen hebben ivm latency en het kunnen patchen. Ik zit nu nl met 2 digitale mixers en dan wil je nog wel eens rare fratsen uit kunnen halen ivm routing enzo zonder dat je last hebt van latencies bij elkaar opgeteld.

Zoals Fuse al zei heb ik inderdaad een RME-kaart te koop. Het is een RME Digi 32/8. Slechts 8 in en outputs, dus niet de 16 die je eigenlijk wilt. Maar als je 'm toch wil hebben mag je 'm kopen voor bijna niks. 50 euro ofzo. Ik doe/ kan er toch niks mee.

Ik wil toch minstens 16 digitaal in/out hebben.

Maar ik begrijp dus dat ik het best voor een HDSP kan gaan (ivm routingsmogelijkheden) !?

n0_key: gebruik je ddx alleen als a/d convertor ?

Jep. Maar ik zit er over te denken om bijvoorbeeld de uitbreiding van mijn 9632 naar een 9652 te scoren en er dan een leuke ad convertor bij te hangen voor 8 extra analoge inputs. Misschien ga ik zelfs voor die HDSP voor een hele meuk aan extra inputs.

Waarschijnlijk wordt dat weer lekker goedkoop 2 van die Behringer AD dingetjes, of misschien scoor ik wat leuks 2dehands.

Vooralsnog eerst mijn SQ80 ophalen en een Machinedrum zien te vinden. Dan zie ik wel weer verder...

Dan wordt dat 1 goedkoop Behringer AD dingetje. ;)
Meer past er dan niet bij.

Niet als het een HDSP wordt... En bovendien kan ik ook nog een extra ADT1616 in m'n DDX stoppen natuurlijk...

Ik zie wel, mogelijkheden te over...

Ik zou metteen 2x die Adat in die behringer stoppen als ik jouw was.

Heb sinds gister ook 2x Adat in m'n 01v96 en dan kun je fijn en veel softsynths aansturen en ook nog over je hardware softe effecten gooien. Ook fijn. :)

Ik gebruik geen softsynths, bah... :r

Ik zit er ook over te denken om dat te doen, maar volgens mij kan ik nooit al die inputs en outputs tegelijkertijd gebruiken op de DDX. Het is tenslotte in essentie een 32 in 16 machine. Of zit ik er nu helemaal naast?

Geen softsynths? Komt nog wel een keer hoor. Gewoon een kwestie van tijd. Daar durf ik wel wat op te zetten hoor.

Maar je kunt toch wel een beetje routen binnen die mixer? Hij heeft een input patchbay had ik gezien in de manual.

En anders de HDSP wel want dan rout je het via die mixer naar die HDSP en zo kun je bijv hardware inserts over je hardware via die weg routen en heb je geen aparte patchbay nodig. En je het kunt het saven ook nog eens.

Oftewel onbegrensde mogelijkheden.
Mooi spul digitale mixers en kaarten.

Nou, de laatste off-topic dan, ik heb anders net mijn NI Pro-53 weggedaan.

Audio bewerking op een pc vinnik lekker, maar softsynths vind ik echt afschuwelijk. :bekdicht: :stupid :r Kan ik niks mee. Synths zijn voor mij tastbare dingen en anders niet. Simpel. Ik ben dan ook maar een simpele jongen.

Dusseh, wedje? :D

Origineel geplaatst door fuse
Ik zou metteen 2x die Adat in die behringer stoppen als ik jouw was.

Heb sinds gister ook 2x Adat in m'n 01v96 en dan kun je fijn en veel softsynths aansturen en ook nog over je hardware softe effecten gooien. Ook fijn. :)

Ja, dat wil ik dus ook doen (maar dan voorlopig met 1 ADAT kaart (16 in, 16 out)). Je hebt 32 inputs op de DDX, die wil ik koppelen aan de 16 analoge en 16 digitale (adat expansionboard).

Origineel geplaatst door fuse
Geen softsynths? Komt nog wel een keer hoor. Gewoon een kwestie van tijd. Daar durf ik wel wat op te zetten hoor.

Maar je kunt toch wel een beetje routen binnen die mixer? Hij heeft een input patchbay had ik gezien in de manual.

Je hebt sowiezo 16 bussen. Ik ben nog aan het uitzoeken of je de inputs ook door kunt lussen naar de (32) outputs en zo in een keer 32 tracks kan bouncen via adat (dat zou helemaal mooi zijn).

[/B]
En anders de HDSP wel want dan rout je het via die mixer naar die HDSP en zo kun je bijv hardware inserts over je hardware via die weg routen en heb je geen aparte patchbay nodig. En je het kunt het saven ook nog eens.
[/B]

Ja, maar dan heb je weer een A/D convertor nodig die je op je HDSP aansluit (of begrijp ik je nu verkeerd).

[/B]
Oftewel onbegrensde mogelijkheden.
Mooi spul digitale mixers en kaarten.
[/B]

Ja, dat is mijn conclusie ook nu ik mijn eerste digitale mixer in huis heb ;)

Zowieso intrigerend.

Ben even in de handleiding van het apparaat gedoken en blijkt dat je de 32 kanalen allemaal via ADAT naar binnen kunt halen en daarmee mixen. Maar dan moet je wel de bestaande analoge ingangen uitzetten. (Je kunt niet en 16 analoge inputs en 32 adat inputs aan) Dat kan bijv de 01v96 niet en de DM24 ook niet. Die kunnen beide hoogstens maar 24 adat sporen aan.

En als je dan (meerdere) adat multisporen recorders hebt kun je deze mixer hiervoor gebruiken.
Of een gecombineerde 16 analoge en 16 sporen via adat mixer.

En het routen intern is best wel ingewikkeld want je kunt een adat input direct routen naar een adat output zonder of met extra effects erover. En bijv analoge 1 input direct doorrouten naar omni out 1 waar het daar verder gaat naar een effect wat dan bijv weer terug komt op analoge input 12. Dit had je ook via een patchbay kunnen doen, maar dit is met een paar knoppen in te drukken ook makkelijk te doen en te saven.
En dit scenario geldt dan voor alle analoge en adat inputs.

Maar n0_key de weddenschap staat. Een sixpack palm of een goede fles wijn dat jij binnen 2 jaar weer een softsynth hebt en fijn vindt om te gebruiken. :)

Kewl... Ik wil dan een sixpack Dommelsch of een flesje rode cabernet, afhankelijk natuurlijk van wanneer je langskomt om het samen soldaat te maken :D

Hehe, 2 jaar is lang in softwareland vergis je niet. ;)

Wie weet tegen die tijd ben je al weer aan een nieuwe mixer toe.
En zeker een nieuwe computer. (Maar dan een echte, een Mac welteverstaan)

Back