[TRACK] Techno avèc la Mélody

barn

Detroit nerd
Hoi,

Hier een track die nog niet af is...
Maar omdat dit de eerste keer is dat ik echt serieus met melodie aan de slag ben gegaan ben ik toch wel benieuwd of het wat kan worden...

Had een oud ideetje gevonden met een soort oude amiga-spel achtig geluidje, met die melodie ben aan de slag gegaan...

Een ander punt:
De korte string, Mecato heet dat geloof ik, dat is een lekkere schelle/smerige string, zoals ik ze graag heb...
De tweede string die zeg maar het vage lead-geluid ondersteunt, is een beetje op de achtergrond... alsof ie weggereverb'ed is... Ik heb alles geprobeerd om met die melodie zo'n smerige als die eerste string te krijgen maar krijg het niet voor elkaar... hij is me nu te lief...

Arrangement maak ik nog wel spannender, en de mix kan iets minder schel...

Als je te lang luistert dan weet je het allemaal niet meer...:D
Hoe is de bassline icm da rest?

Fuk less, welkom more...:P

[ TRACK ]

Re: [TRACK] Techno avèc la Mélody

Origineel geplaatst door barn

Hoe is de bassline icm da rest?

De bassline is bijna niet hoorbaar, die mag van mij wel wat steviger.
Verder mis ik nog wat structuur. Het klinkt wel leuk, maar is wat eentonig...

Klinkt nogal als Aziatisch/Indische cross-over house.. Wel grappig! :D Mocht dat niet je bedoeling zijn geweest: ik mis het (sub)laag! Mag dan iets meer laag toegevoegd worden, wat mij betreft

2 Googol... ik ben geen liefhebber van breaks... hooguit hele korte dan... en uitzonderingen bevestigen altijd de regel...

2 OnAcid... klopt, ik wil weinig de overhand laten hebben, wilde echt puur iets met melodie doen, hoewel ik heel veel ritme-elementen erin heb zitten... ik houd wel van net hoorbaar ingemixed... dat je echt moet zoeken naar de sounds... maar in dit geval is het geheel te schel in verhouding... En qua structuur wil ik nog wat meer met de melodie doen, soort van tussenvariatie. qua beats/ritme vind ik het wel ok...maar das laatste zorg... en aan eentonigheid dient een dj wat te doen...:D

2 Zoidsity... Ja, het (lead)toontje is ietwat vaag, en dat was het oorspronkelijke ideetje van een jaar of wat terug ofzo... denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik dat toontje behoudt... iets te vrolijk/blij vind ik, plus dat ik hem niet echt lekker krijg, net niet steeds zeg maar... balans hoog-laag wordt wel iets meer rechtgetrokken, maar erg overheersend laag wil ik bij deez niet doen... de strings moeten het gaan doen hierbij...

Daar gaat het me dus om... iemand tips hoe ik dus een lange (sustained) string krijg zoals ik hier die korte string heb? Schel en rauw? Wat maakt dat hem nou? Uit dezelfde samples maar dan dus de (sustain) violins/violas/chello etc. krijg ik ze niet zo...

Denk aan de strings uit Knights of the Jaguar...

Word er echt gek van dat ik dat maar niet voor elkaar krijg....:frons:

Leuk begin. Maar er moet meer mee gebeuren.
Er wordt nu op 1 akoord door geborduurd.
Is voor 5 minuten iets te veel van het goede.
Die bass mag inderdaad luider maar ook iets ingewikkelder een beter loopje die wat meer mee gaat met het geheel.
En wat rond 1.40 er bij gaat komen vind ik niet mooi dat geborrel geluid.

klinkt cool hoor,

ik vind het niet te saai ofzo, dat ritme loopt lekker, goeie percussie vooral die snaretje ertussen door zijn effectief.
Het melodietje is wel ok, het is een beetje een zeikmelodietje, maar dat is hier gaaf. Ik snap niet zo goed wat er doorheen gebeurt,,, is dat een loopje??

Ik zou deze track alleen beter uitmixen. Deze track hoef je niet veel meer aan te doen, ookal is het meer een b-kant achter nummer.

maar uhh:okdan:

Je naam doet alle respekt aan, cross my heart.

Had effe gevoel van betere Black Nation plaat, echt :okdan:

Ya know what I mean,

Tuurlijk is er nog werk aan, maar langs andere kant weer niet, hangt van stijl af (over dj-stijl gezwegen), nee, echt top.
Je kan alles nog trekken en rekken en herbuiken zoals het met zoveel daaglijks gedaan wordt. Maar de basis is er en zelfs meer. Tuurlijk zal je dit inkleden en als het gepresst wordt, let me know I'll search for it in Belgica. Respekt.

Don'y mess with Detroit exept on No-Electricity days :eureka:

;)

Origineel geplaatst door bobaphat
klinkt cool hoor,

ik vind het niet te saai ofzo, dat ritme loopt lekker, goeie percussie vooral die snaretje ertussen door zijn effectief.
Het melodietje is wel ok, het is een beetje een zeikmelodietje, maar dat is hier gaaf. Ik snap niet zo goed wat er doorheen gebeurt,,, is dat een loopje??

Ik zou deze track alleen beter uitmixen. Deze track hoef je niet veel meer aan te doen, ookal is het meer een b-kant achter nummer.

maar uhh:okdan:

Ehm, volgens mij is dit het eerste nummertje waarin ik geen snare gebruik... ;)

Maar wat bedoel je met wat er door de melodie gebeurt?
Dat irritante geluidje heb ik er inmiddels al uitgesloopt en vervangen door strings.. het is nu een battle tussen strings en cello's...

Vanavond post ik mijn bevorderingen wel... en als ik zin heb in betere kwaliteit... zo vervelend om met diskettes te slepen...:D

Ok, ik heb hem wat anders gemaakt...

En ik vind het echt knap van mezelf dat ik bij de originele melodie ben gebleven en echt daar op voortborduurd heb.
Ik denk dat ik nu een betere werkwijze ontdekt heb, dus al met al is het een geslaagd projectje...

Over de track, dat irritante geluidje is er uit...
Ik heb geprobeerd om lekker wat vage snaren ten gehore te brengen...
Ben nog niet optimaal tevreden, maar laat het hierbij...
Het is ook niet echt mijn stijl zeg maar, maar wel een hele goede les met hoe ik met melodie aan de slag kan...

Oh ja, heb stiekem toch wat meer laag toegevoegd...;)
En de kwaliteit is nu wel 128Kbs @ 44 KHz...

Ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Link in eerste post leidt ook naar de nieuwe versie, maar hier ook nog een keer:

[-->TRACK<--]

is wel vernieuwend maar niet echt briliant of zo... de beat is te constend er mag best wel iets van een breakje of een fill bij, de strings worden op een gegeven moment erg vervelend, ik zou er nog wat anders bij doen en wat afwisselen.

Dit is gewoon een track die er om smeekt om er mee te X-perimenteren.

Peez Tron

Weer niet akkoord, vindt goeie track, alles heeft te maken hoe je hem gebruikt,
track op zich kan als break dienen en een beetje spacy gaan, of voor opbouw set.

For me good usable track, bit detroit. U meniak. :halleluja

Back