1000 euro te besteden.. Dilemma!!

hajohoek

No techno in this room
Hoi medeforummers,

ik heb ca. 1000 euro te besteden om wat studiogoodies te kopen. Ik heb al een moog slim phatty en wil heel graag een (analoge) polysynth, zoals bv een prophet 08 module. Verder produceer ik voornamelijk met software. Ook zou ik graag investeren in wat outboard om digitale tracks wat op te warmen. In die zin kan ik voor dat bedrag ook een lindell audio 6-slot lunchbox kopen met 2 modules. Monitoring, geluidskaart, midicontrollers zijn dik in orde dus dat hoeft niet. Dus de vraag is wat te doen?? Wat zouden jullie doen?

Prophet 08 rack? (vette analoge poly)

of

Lindell audio 6-slot lunchbox en 2 lindell modules (leuke start in het api 500 domein)

of

nord rack 2x en een GSSL buscompressor (toch een polysynth en bruikbare compressor)

Allen komt ongeveer uit op 1000 E

Slechte keuzes zijn er natuurlijk nooit, maar wellicht hebben jullie nog ideeen?

Thanks!!

Wellicht doe ik mijn Lindell lunchbox met compressor weg....pm me maar bij interesse...

grtz Bruce

Als je je tracks warmer wilt laten klinken, dan haal je denk ik meer winst met een analoge synth dan net een preamp/comp. Maar dat hangt ook af van wat voor muziek je maakt.

Wel techno en house! Ik heb ook nog een allen&heath xone 32 dj mixer, waarmee ik wat analoge summing zou kunnen doen. Bv 3 stereo stems door de 3 kanalen halen voor wat analoge warmte. Wat vinden jullie van de combinatie nord rack 2x (polysynth) en dan een gssl compressor erbij? BRZ we hebben contact!

Ik heb een Lexicon Model 200 reverb voor je.

Helaas niet op zoek naar een reverb unit. Heb ook geen plaats voor 3u.. Zit echt te twijfelen tussen lunchbox of prophet 08 rack. Heb ook een UAD 2 kaart met al de pultec plugin, massive passive en de 1176 plugin. Dus op zich eq en compressie genoeg. Maar ja, het blijft software.

Ik vind de vraagstelling wel mooi, alsof er voor alle soorten muziek en alle werkwijzes of persoonlijke voorkeuren die je maar kunt bedenken altijd uiteindelijk maar één beste oplossing hebt. Geen idee wat er in de studio staat, geen idee wat voor muziek er gemaakt wordt, geen idee wat voor persoon het is of hoeveel tijd er in de week muziek gemaakt wordt.

Zit wat in... Dacht dat de richting op zich wel duidelijk zou zijn. Bij deze:

Set up
Software
- NI komplete 8
- NI Maschine
- Ableton
- Korg legacy software
- Uad 2 solo kaart met:
Cambrigde EQ
Manley Massive Passive
Boss CE 1
Pultec Pro
Little labs VOG
Precision Khz
1176
La2A
Transient designer

Synth:
Moog slim phatty

Geluidskaart
Motu 828 mk2

Monitoring
Sennheiser Hd 25-13 koptelefoon

Midicontroller
Novation remote sl25 mk1

Stijl producties: House, techno, electro, italo

Produceer met name met software, waarbij ik de Moog soms opneem. Drums komen uit Maschine.
Ik wil graag nog een analoge polysynth, of wat outboard. Om nog wat verschillende smaken toe te kunnen voegen in de mix of de productie. Maak ca. 4 uur per week muziek (hobby). Met geen slechte keuze kunnen maken bedoel ik met name dat of ik nu een lindell 500 lunchbox of een prophet 08 rack koop, het zijn beide goede producten.

De Nord Rack zou ik niet doen maar het is wel een leuke bak voor techno. Ik overweeg zelf wel de Prophet 08 toch sterk omdat ik na veel luisteren toch het gevoel heb dat het gewoon een prima jaren '80 stijl DCO bak is met een berg opties en knoppen. Over het niet hebben van karakter kunnen we best praten maar dan moet je er IMHO geen Oberheim Matrix of AX60 naast leggen ter vergelijk. Allebei ook mooie bakken maar gewoon wel wat tam vergeleken met een Four Voice of zelfs een Juno 60. De Prophet 08 daar moet je (net zoals bij de Matrix 1000!!!) niet de hele tijd door de presets gaan skippen want dan word je gewoon dol. Dan klinkt het allemaal het zelfde.

Outboard compressie e.d. daar doe ik heel weinig mee. Ik hou ook niet zo van pompende muziek al kun je er natuurlijk meer mee doen.

Wil je iets goedkoops en analoog, maar toch de volle klank. Summit Audio TLA-50. Werkpaard van zo enorm veel studio's voor de 'analoge smack'.

En een tweedehands Access Virus C/TI dan? Erg veelzijdig en veel voices!

Analoog tja... op dit forum is iedereen er veelal lovend over, maar mijn menig is dat het vaak slappe hap is (vanwege het beperkt aantal voices). Maar het hangt volledig af van je genre (als je geen krachtige leads nodig hebt dan kan je voor analoog gaan).

Vintage analoog heb ik ook gehad, een juno 6. Karakter tot en met! Maar kan iets dergelijks niet meer kwijt. Tuurlijk polysix is ok heel tof. Ik dacht dat die prophet 08 (rack in mijn geval) ook wel erg veelzijdig en krachtig was? Het is geen matrix 12, maar toch. Virus c/ti is ook tof. Krijg daar wel meteen een hardstyle/ supersaw beeld bij, maar dat ding kan natuurlijk veel meer.

Die summit TLa ziet er ook wel tof uit. Heb ik nog geld over voor iets anders. Heb net een lindell audio lunchbox incl compressor aangeboden gekregen.

Thanks voor de feedback

Best lastig, maar gezien je veel met software doet, zou je wellicht een DSI Tetra kunnen overwegen met een software editor er bij. Dan heb je de DSI sound en nog geld over voor wat anders. Als je een analoog klinkende VA wilt, zounik persoonlijk eerder denken aan de AN1 x, dan de NL2x. Overigens vind ik de NL2x wel te gek.

Vintage analoog heb ik ook gehad, een juno 6. Karakter tot en met! Maar kan iets dergelijks niet meer kwijt. Tuurlijk polysix is ok heel tof. Ik dacht dat die prophet 08 (rack in mijn geval) ook wel erg veelzijdig en krachtig was? Het is geen matrix 12, maar toch. Virus c/ti is ook tof. Krijg daar wel meteen een hardstyle/ supersaw beeld bij, maar dat ding kan natuurlijk veel meer.

Die summit TLa ziet er ook wel tof uit. Heb ik nog geld over voor iets anders. Heb net een lindell audio lunchbox incl compressor aangeboden gekregen.

Thanks voor de feedback

You're welcome! :okdan:

Al lijkt mij de TLA-50 perfect voor wat je zoekt, namelijk het spicen van je tracks. Lindell staat qua sound toch bekend om zijn analoge, maar subtiele, sound. Waar de TLA-50 al jaren door grote studio's gebruikt wordt (soms met 12 tegelijk) in een mix om alles te polijsten bij het tracken, of achteraf met digitale tracks. Ook zonder de compressie actief, heeft het al 'de sound'.

Verder denk ik niet dat een Virus wat gaat toevoegen aan je setup, als je opzoek bent naar de bekende analoge poly sound. Ik heb hier een B en een C, maar mijn Roland MKS-50 blaast ze op dat vlak helemaal weg. Dus wellicht is die het overwegen waard. Compact, 6 voices, DCO en die volle roland filter :)

Vasc, wat vind jij zo te gek aan de nord rack 2x? Besef dat het een hele andere sound is dan de prophet. Maar kan misschien wel een goede toevoeging aan mijn setup zijn. En ze zijn goed betaalbaar.

Accelerator heb jij dan ook de programmer voor de mks 50?

Anders doe ik de summit audio TLA en de nord rack 2x. Hupsakee, klaar!

Ik heb niet de programmer voor de MKS-50. Maar ik gebruik een plugin om hem aan te sturen in Logic. Maar er zijn vergelijkbare oplossingen voor Ableton en Cubase etc. De echte PG-300 is natuurlijk wel leuk om te hebben, maar vandaag de dag geen meerwaarde meer. Je Novation remote heeft bijvoorbeeld ook een PG-300 map.

Back