DX200, Yamaha

Status
Please reply by conversation.
Is monofoon qua sequencer en heel beperkt qua controls, dat weet je he? En sequencer is maar 1 bar volgens mij... DX100 is een stuk meer handson...

DX100 is een stuk meer handson...

Echt niet!!! :mega: Die knoppen doen echt wel wat op de DX200. Je kunt niet tot het allerdiepste editen met de knoppen bovenop maar wel erg leuke dingen doen. En je kunt het ook opnemen in de sequencer. :okdan:

Ik heb de DX200 en een TX81z en ze zijn beide top op hun eigen manier :D

BTW doe hem niet weg :engel:

Sequencer is 16 stappen, en twee keer drums(geen fm) en 1 keer monofoon fm toch?

"for each of its 16 steps per pattern, the pitch, gate time and velocity can be independently tweaked in realtime. The sequencer offers one track for your FM sounds, and three additional tracks for the AWM2 rhythm sounds."

Heb hem zelf nooit gehad maar vond dit nogal een afknapper, evenals het niet alles kunnen editten op de DX zelf. Maar wellicht vergis ik me en moet ik er zelf ook maar aan haha

3x drums die drums zijn eigenlijk het coolste aan de DX200 zit zelfs een knoeiharde AFX analog Bubblebath bassdrum in (volgens mij echt gewoon gesampled van een van die platen)
Die sequencer is best leuk echt supersimpel maar wel kut dat die monofoon is zeker met FM syntheses, je kan hem natuurlijk wel polyfoon aansturen met MIDI

het is eigenlijk niet te vergelijken met de ouwe DX'en het is toch iets eigens die DX200
Een DX21 met een analoog filtertje erachter is sonisch lichtjaren meer capabel maar enfin dat is toch iets anders

Sequencer is zeker beperkt en toch leuk maar hij stuurt wel alle knoppen uit als controller die je weer in je DAW kunt opnemen. Erg fijn.

Alleen moet je opletten op de DATA dail….die is kwetsbaar maar een bekend euvel van Yamaha gear uit die periode. Die van mij is ook kaduuk op dit moment.

Op zich is die makkelijk te fixen..even de DX openpuzzlen, 3 soldeer puntjes en voila verlost van gekmakende potmeter die achteruitloopt als je vooruit draait.

Op zich is die makkelijk te fixen..even de DX openpuzzlen, 3 soldeer puntjes en voila verlost van gekmakende potmeter die achteruitloopt als je vooruit draait.

Idd….hij loopt altijd achteruit….om gek van te worden :stupid. Toch maar eens doen. Waar kun je zo'n datapotmeter kopen?

Status
Please reply by conversation.
Back