[Track] Schrik niet.... folk!

Klinkt helemaal niet als een Casio, gewoon een leuk stukje muziek! :okdan:

Ik maak toevallig vaak "Ierse folk covers" van allerlei hits, maar dit klinkt (sorry), nog niet echt. Het ligt er natuurlijk aan waar je heen wilt, en welke stijl, maar de viool moet een fiddle zijn, goed geprogrammeerd met valse haaltjes etc is dat nog redelijk te benaderen vanuit een computer, de piano speelt in folk dingen bijna altijd tussen de tel, en de bas is vaak een wisselbasje. En dan natuurlijk een snare tussen de tel in.

De kunst van Folk is live instrumenten, en dan het liefst net slodig genoeg om nog in een groove te blijven. Fiddle, Mandoline, Banjo, akoestische gitaar, snare, hihat, kick, (contra)bass, etc.

Maar blijft lastig om goede folk te maken hoor!

Ik krijg spontaan zin in bier :mega:

Vind alles zeer authentiek klinken.. de viool daarintegen klinkt wat statischer.. maar dit heeft met name te maken door de vibrato..

Al met al leuk stukje muziek.. veranderingen van spijs zijn goed.. helemaal mee eens :okdan:

Dag Peter, heb je een zelfgemaakt folkliedje online staan? Ben erg benieuwd hoe dat klinkt!

Mijn ambitie is overigens leuk muziek maken en me zo weinig mogelijk druk maken om het perfecte geluid, mixen, compressie, de nieuwste plugins etc. Gewoon lekker pielen op zolder en lol is voldoende :) Dit deuntje is dan ook bedoeld voor de band, maar ik dacht: ik post hem toch, omdat het eens wat anders is.

Back