Mirror - Mysticall DUB

Helemaal niet verkeerd. Zit goed ik elkander. Mix klinkt goed.

Vraag me bij dit soort tracks soms wel af hoeveel zelf is gedaan en hoeveel uit sample packs komt. (Ook al mag dat er eigenlijk niet toe doen aangezien het eindresultaat is wat telt.)

Wie heeft de rap gedaan? Is die van een bekende artiest 'geleend'?

haha das goed een mooi compliment vind ik zelf, heb eigenlijk alles zelfgemaakt Rap heeft een kameraad gedaan die eigenlijk bijna altijd vrijdags bij me in de studio zit.. we maken ook wel eens hiphop nummers..

Kijk maar op Soundcloud bij mn account!!

Rap is van Galyd en heb nog een vriend Wim die zingt ook en Rapt altijd handig.

maar gebruikte gear: Roland tr 8 niet alle sounds, Virus C, Maschine 2.0, Cubase 7.5 en Massive zelf zit bewerken... Heb ook nog een Korg MS20 mini misschien daar iets van gebruikt.

Heb een hekel aan complete samples te gebruiken.. maak ze liever zelf of gebruik kleine onderdelen ervan..

Zit idd goed in elkaar qua sounds. De kick vind ik wel wat erg in-your-face, maar verder kan ik weinig bedenken. Voordat het dreigt saai te worden is de track afgelopen. ;) In de vocal zit soms wel een matig Nederlands randje aan het Engels, maar goed.

Thx Gloomer.

En Stupide je vind de kick nog te dik ? vertel me ik leer nog nog steeds ben nog geen prof :-)

Die delay op de gesproken vocals in het begin van de track doen mij heel erg denk aan K&D. Ik weet niet waarom, maar het klinkt echt super lekker. Ben geen fan van Dub en alles wat daarmee samenhangt, maar je track doet het wel goed zeg. Klinkt strak. Misschien mis ik een heel klein beetje hoog in de rap (heet dat zo?). Maar verder dus helemaal goed die mix. Prima geluiden, ompositie perfect in balans. Spel met die bass en de beat vind ik ook prima, hoewel die kick inderdaad wel redelijk nadrukkelijk aanwezig is (nog steeds ja :)). Wat heb je eraan veranderd? Ik heb versie 1 niet gehoord.

Thx van Lansberg, heb niks veranderd aan de kick wilde alleen de mening weten.. want een beetje afmixen is een kunst op zich haha..

Ik maak muziek en mix het af op gevoel :-) en eigenlijk vind ik ook dat de kick iets dunner aanwezig mag zijn..
maar goed is meer voor mezelf. Dus eigenlijk zeg ik tegen mezelf volgende x meer naar mn gevoel luisteren :-) en leer nog steeds..

Ja ik noem het ook rap of zanglijnen tja geef het een naam.

Back