Hoi daar

L

LDNS

Guest
Dan stel ik me bij deze even voor. ik ben Jolan, ben 21, kom uit Hilversum en studeer daar ook. ik kwam bij toeval op dit forum terecht toen ik zocht naar info over de nord lead. ik maak al zon 6 a 7 jaar muziek en ben ook erg bezig met sounddesign. ongeveer een jaar nu maak ik nummers onder de naam Loden

aangenaam

hey
mijn setup is:

Korg 800dv (erg oud uit 1976!) - ideaal om lekker mee te klooien

Roland Juno 106

Yamaha SY77

ik doe erg veel met Reaktor en FM7 (FM rules!)

M-Audio Delta 1010

Spirit Folio SX mixer

Shure SM57 mic (onmisbaar)

verder klooi ik veel met puredata en max/msp

en binnenkort heb ik er ook een nordlead bij :D

Welkom LDNS

Wat studeer je in Hilversum? Muziektechnologie?

Heb je ook tracks online staan?

bijna goed, ik studeer Audio Design. ik zit dus inderdaad op de HKU.

ik zet later wel wat tracks van mij online, maar alle tracks die ik nu maak zijn voor een album wat eind van het jaar uitkomt :D dus ik zet ze liever niet in hoge kwaliteit online

Hoi, en wees welkom !!!

Kun je misschien iets meer vertellen over max/msp ? Ik heb die term wel eens horen vallen bij langdurig synthverslaafden, maar weet niet echt wat het is (soort csound ?)

Greets

Welkom!

ZOu je misschien (ff int kort) een beetje kunnen vertellen wat die studie eigenlijk precies inhoudt? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk!

Origineel geplaatst door LDNS
hey
mijn setup is:

Korg 800dv (erg oud uit 1976!) - ideaal om lekker mee te klooien

Roland Juno 106

Yamaha SY77

ik doe erg veel met Reaktor en FM7 (FM rules!)

M-Audio Delta 1010

Spirit Folio SX mixer

Shure SM57 mic (onmisbaar)

verder klooi ik veel met puredata en max/msp

en binnenkort heb ik er ook een nordlead bij :D

Da's een leuke en gevarieerde setup, ik zie alleen geen FX processor wat bepaalde synths eigenlijk wel nodig hebben.

ik zet later wel wat tracks van mij online, maar alle tracks die ik nu maak zijn voor een album wat eind van het jaar uitkomt :D dus ik zet ze liever niet in hoge kwaliteit online

he ik moet deze donderdag a.s. auditie doen..
weet jij wat ik daar allemaal kan verwachten...?

ok komtie:

max/msp

in het kort gezegd is max/msp programmeren met objecten. maar dan gericht op midi en audio (en in mindere mate op video). het is als het ware een grote midi/audio toolbox.
maar check voor meer info
http://www.cycling74.com/products/maxmsp.html#is

audiodesign

audiodesign houdt zich bezig met alle technische aspecten en toepassingen van muziek en geluid voor diverse doeleinden.
het gaat van sounddesign voor films en games tot het programmeren van plugins en andere audioapplicaties. naast dat wordt er ook in mindere mate aandacht besteed aan bijvoorbeeld muziekgeschiedenis en muziektheorie. het is dus errug breed georienteerd.

Da's een leuke en gevarieerde setup, ik zie alleen geen FX processor wat bepaalde synths eigenlijk wel nodig hebben.

al mijn effecten zijn (op 1 distortionpedaaltje na) plugins en reaktor of wavewarp

weet jij wat ik daar allemaal kan verwachten...?
leuk dat je AD gaan doen! :)
ik kan je in ieder geval aanraden om erg goed na te denken over wat je wilt en wat je exact met de opleiding hoopt te bereiken. ze vinden het erg belangrijk dat je veel motivatie hebt en duidelijk kan verwoorden wat AD voor jou kan betekenen. verder kan je gevraagd worden om iets te spelen, maar aangezien je AD wilt gaan doen is die kans klein. ook wordt er goed naar je demo geluisterd of je voldoende kwaliteiten hebt. toen ik toelating moest doen werd er ook nog een klein solfege tentamen afgelegd, maar ik weet niet zeker of dat dit jaar nog zo is.
in ieder geval veel succes!

ja me demo was goed alles boven het gemiddelde en donderdag moet ik er heen voor een schriftelijk tentamen en een test...

al mijn effecten zijn (op 1 distortionpedaaltje na) plugins en reaktor of wavewarp

Dus je gebruikt de sends van je SX verder helemaal niet?

Dus je gebruikt de sends van je SX verder helemaal niet?

de auxen zijn niet in gebruik en ik gebruik alleen de sub om mn mic naar de delta1010 te routen. al mn synths gaan direct in de 1010. en dan de outs weer in mn SX om te monitoren, maar al het mixen enzo gebeurt in mn pc zelf.dus inderdaad sinds ik de 1010 heb is mijn SX enigszins minder nuttig geworden.

Back