Elektron machinedrum

Rolo

Stamgast
Iets meer dan een maand geleden uit de kast getrokken omdat ie kapot is. Omdat er weinig tot geen reparateurs zijn die zich hieraan willen wagen heb ik opgestuurd. Kan je vertellen dat de mensen bij Elektron het niet zo nauw nemen wat betreft klantvriendelijkheid. Mails die niet beantwoord werden waardoor ik gewoon naar Zweden moest bellen. De machine gewoon twee weken op het postkantoor laten liggen en na aandringen pas ophalen. En de vraag om eerst een opgave te laten maken werd beantwoord met een rekening van €600. Aangezien dit ver boven de prijs van een tweedehandse zit kan je wel begrijpen dat ik hier niet akkoord mee ga. Op de bon was wel te lezen dat het deel dat vervangen was de CPU is. Achteraf heb ik dit ook kunnen lezen op het reparatie-formulier.

Is dit iets wat ik voor minder kan laten doen of zelf doen?

Met vriendelijke groet

Dank u voor de reactie.

Zijn deze freescale cpu's te bestellen?

Of gaat het er om dat de cpu specs overeenkomen?

32bit 40Mhz 3,3v singlecore

@Rvooh

Dank u voor uw antwoord. Ik zie dat de chip ook een v2 model is. Enkel, de voltages komen niet overeen en weet niet of dit effect zal hebben. De huidige smd is 3,3v en de gene die ik telkens tegenkom zijn minimaal 4,7v en Max 5,7v.

hm.. zeker verder kijken dan bij andere electronica onderdelen leveranciers
maar zo heb je toch al een prijsindicatie

En ook ik heb ze duidelijk gemaakt nooit meer iets van dit merk te willen zien of horen.

Ik zie de specs niet en weet die van de MD CPU niet maar het zou best eens een indicatie van de fabrikant van de chip kunnen zijn.
Dan staat de M van de chip in je link dus voor Motorola.

De andere chip in foto heeft Motorola logo, en een X ipv M

Ik dank u allen. Nu nog iemand vinden met smd soldeer ervaring en benodigdheden. Is ook een zoektocht op zich zelf staand, tering hè!

En de vraag om eerst een opgave te laten maken werd beantwoord met een rekening van €600.

Als je alleen een offerte vroeg moet je die 600€ natuurlijk niet betalen...

Je kan hen gewoon laten weten dat je het niet normaal vind dat dit zo snel stuk gaat... Als een nu nog iets mechanisch was (knoppen/encoders/switches) kon het nog door misbruik zijn maar dit is waarschijnlijk een productiefout (tenzij je hem hebt laten vallen, te veel stroom doorheen gejaagd of te heet hebt laten worden). Als ze dit erkennen kunnen ze misschien een commerciele geste doen en je een fikse korting geven bij je volgende aankoop...

Voor 600€ koop je idd best een tweedehands...

En ook ik heb ze duidelijk gemaakt nooit meer iets van dit merk te willen zien of horen.

Ok, vergeet het maar... Gaat niet meer lukken nu ;-)

@r.5

Ik krijg hem werkende terug zonder enige kosten. Mijn ogen vielen spontaan op de grond toen ik dat las.

@Arv

Frappant dat je dat zegt want ik heb inderdaad gezegd dat de naam van elektron vaker op het forum voorkomt. En niet in positieve zin. Wat eigenlijk ook gewoon waarheid is.

@Arv

Frappant dat je dat zegt want ik heb inderdaad gezegd dat de naam van elektron vaker op het forum voorkomt. En niet in positieve zin. Wat eigenlijk ook gewoon waarheid is.

Ze zijn bij Elektron natuurlijk niet dom.. ;)

Het is denk ik anders als je het over Roland hebt ofzo, die zijn zo groot die zullen denken "who cares". Maar Elektron als bedrijf is geloof ik niet mega groot, dus elke klant telt.

Back