Lexicon system 200

Status
Please reply by conversation.
Ik zie de 200's goedkoper tegenwoordig. Zou liever de veelzijdige, stereo en ook zeer goed klinkende pcm 80 kopen die ik hier ergens wegens overcompleet verkoop (heb er nog eentje). Heb ook 224, 480 en pcm 70 dus en ik gebruik de 80 veel! Mooie lushe reverbs ook, meer karakter dan 200, wat toch een beetje een uitgekleed tussenmodel 224 en 480 was en juist die mooie diepe staart mist.

Ik heb ook een 200, welke helaas nu kapot is, maar hij is wel echt een geval apart. Ik heb daarnaast nog een PCM 70 en lexicon 300l en heeft een hele eigen karakter. Vooral met pads/string is hij echt magisch. Dat heb ik nog geen enkele andere bak horen doen.
Toch gaat ie denk wel weg binnenkort.

Ik zie de 200's goedkoper tegenwoordig. Zou liever de veelzijdige, stereo en ook zeer goed klinkende pcm 80 kopen die ik hier ergens wegens overcompleet verkoop (heb er nog eentje). Heb ook 224, 480 en pcm 70 dus en ik gebruik de 80 veel! Mooie lushe reverbs ook, meer karakter dan 200, wat toch een beetje een uitgekleed tussenmodel 224 en 480 was en juist die mooie diepe staart mist.

Ik heb al een PCM-80 dus die is geen alternatief meer :eureka:
Volgens velen klinkt de 70 beter/mooier dan de 80, sluit jij je daarbij aan aangezien je over beiden beschikt en daar ook uitsluitsel over kunt geven!
Ik heb nog nooit eerder gehoord dat de 80 een uitgekleed tussen model van de 224 en 480 :?

Ik heb ook een 200, welke helaas nu kapot is, maar hij is wel echt een geval apart. Ik heb daarnaast nog een PCM 70 en lexicon 300l en heeft een hele eigen karakter. Vooral met pads/string is hij echt magisch. Dat heb ik nog geen enkele andere bak horen doen.
Toch gaat ie denk wel weg binnenkort.

Welke heeft nu een geheel eigen karakter en is echt magisch, dat kan ik niet echt uit je verhaal opmaken of ben ik nu zo DOM :engel:

De 200 is het uitgeklede tussenmodel! ;-)

Is niet zo magisch juist, minder mooie tails enzo. Ik laat m liggen, al vaak goedkoop aangeboden gekregen laatste tijd (rond 700/800).

De pcm 70 is voor een paar fx wellicht mooier dan de tachtig: de tiled room en de concert hall. Converters zelfde als van 480L, algoritmen van de 224xl... En dan klankmatig iets minder en mono input. De 80 klinkt iets meer fluid en lush, iets minder oer lexicon, maar eigenlijk juist een hele mooie sound vind ik. Mooie chorus in de tails. Die oer Lex sound heb ik ook al wel in de 224(xl). Als je dat mooi vindt moet je daar voor gaan, dat zou mijn advies zijn.

Toch misgegaan met het model dat je vandaag op zou halen?

Het is die van mij. Wegens tijdgebrek heb ik hem zelf niet kunnen uitpluizen. Dus ik kon hem ook niet laten zien hoe hij werkt. Desondanks is ie gereviseerd, maarja.

Had ik al gezegd "haal een Bricasti of Eventide"? Nee? Bij deze dan...

't Is eigenlijk jammer dat je zo computer-allergisch bent. Er zijn voor impulse-based reverb plugins impulse responses te vinden van alle mogelijke reverbs die jij op het oog kan hebben. Je hebt dan geen controle over individuele parameters, maar het is een geweldige tool om te kunnen horen hoe zo'n apparaat in je eigen producties kan klinken.

En dan hebben we het nog niet eens over Valhalla Vintage Reverb...

Status
Please reply by conversation.
Back