[track] B-Boy funkbreaks

Nightly Build

Go for what you know
na lang geklooi met wat james brown samples en een wat acapella's:

http://soundcloud.com/fatclap/runningtheshow

..er komt alleen geen synth in voor dus of het op dit forum past??
samplers zijn ook een soort synths toch?

Klinkt als een wat statische versie van Kid'n 'Play's My way' maar dan met de lyrics van Three Times Dope :)

'Funky Dividends' van Three Times Dope hoort overigens wel in m'n lijstje van rap classics.. Vette plaat is dat..

die gitaar sample aan het begin klinkt heel statisch geplaatst..
en je drumloop klinkt zo erg geloopt.. mooi zou zijn als er wat velocity verchil in zat.
Je hebt hem verknipt waardoor hij statisch is geworden.. de groove is er uit.. die snare ghost notes zijn weg..

Mss is het ook omdat je wel heel voor de hand liggende samples gebruikt die al zo vaak gebruikt zijn in die combinatie. JB's repertoire is zo groot.. ik had wat originelere sample's gepakt..

Ik wil je niet afzeiken hoor.. Maar ik hoor bijvoorbeeld op die break dance contests ook altijd dezelfde platen langskomen..

Laatst gewijzigd:
Hmm.. Ik vind het toch wel erg lekker klinken.. :okdan: oke.. hiphop is niet mijn mainstyle.. maar vind het zeker DIK.. lekker funky :mega:

Wat mij betreft hoort hij zeker hier op het forum thuis (is in elk geval die vraag beantwoord ;). Ik ga wel met F5 mee als het gaat om de samples in het intro. 1-2-3je-... 1-2-3je-... Dat kan funkier!

Verder klinkt het gewoon best lekker. En een fijne trip terug naar de 80's.

die gitaar sample aan het begin klinkt heel statisch geplaatst..
en je drumloop klinkt zo erg geloopt.. mooi zou zijn als er wat velocity verchil in zat.
Je hebt hem verknipt waardoor hij statisch is geworden.. de groove is er uit.. die snare ghost notes zijn weg..

Mss is het ook omdat je wel heel voor de hand liggende samples gebruikt die al zo vaak gebruikt zijn in die combinatie. JB's repertoire is zo groot.. ik had wat originelere sample's gepakt..

Ik wil je niet afzeiken hoor.. Maar ik hoor bijvoorbeeld op die break dance contests ook altijd dezelfde platen langskomen..

ik snap je reactie wel.. als je naar die b-boy battles gaat wordt je doodgegooid met dit soort beats.

toch zie ik het als opbouwende kritiek.. hoe swingender hoe beter.
ik heb die breakbeats overigens niet verknipt maar de beat is wel gelayered met andere break waardoor het misschien anders klint.

Ik wil heel graag luisteren maar zie niks op m'n iPad. :'(

ik snap je reactie wel.. als je naar die b-boy battles gaat wordt je doodgegooid met dit soort beats.

toch zie ik het als opbouwende kritiek.. hoe swingender hoe beter.
ik heb die breakbeats overigens niet verknipt maar de beat is wel gelayered met andere break waardoor het misschien anders klint.

de beat gaat nu:

BOEM-TAK-BOEM-BOEM-TAK

terwijl het origineel funkier is:
BOEM-TAK-ta-ta-BOEM-TAK

Om het even in ouderwetsch boem-tak's uit te leggen :)

en zoals ik zei, ik wil geen betweter uit hangen maar tja, dit viel me op. Als je dat zou fixen luistert dat veel lekkerder weg..

de beat gaat nu:

BOEM-TAK-BOEM-BOEM-TAK

terwijl het origineel funkier is:
BOEM-TAK-ta-ta-BOEM-TAK

Om het even in ouderwetsch boem-tak's uit te leggen :)

en zoals ik zei, ik wil geen betweter uit hangen maar tja, dit viel me op. Als je dat zou fixen luistert dat veel lekkerder weg..

ah! ok, dat komt omdat ik 2 verschillende think breaks heb genomen en er 1 loop van gemaakt.
in die samples zit ook nog een stem (you better think) en in die andere (aha).

door die 2 te combineren heb ik die stem er uit gefilterd.
daarmee is het ook een iets andere feel geworden maar dat vind ik juist leuk omdat mijn beat zich nu onderscheid.
ik vind hem ook nog steeds rete-funky :)

:? raar, bij mij doet hij het gewoon.. heeft het iets met Adobe Flash player te maken ofoz? Of kan je andere SoundCloud tracks wel afspelen..

iig.. probeer het via mijn SoundCloud page:

http://soundcloud.com/fatclap

Heb ik met alle soundcloud links. :(

Bedankt! :okdan:

Back