Aftertouch met CME X-key

Hevige

5$ Soundsystem
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een CME X-key midi keyboard.
Volgens de handleiding werkt die X-key met poly-aftertouch.
Nou heb ik al een video op youtube gezien, waarin de aftertouch-werking getoond wordt (dat gaat dan via een aangesloten ipad met Animoog).
Bij mij op mijn laptop krijg ik bij NI Massive en Arturia's V-Collection 3 de aftertouch niet werkend.
Is er iemand anders die dit wel voor elkaar heeft gekregen (of een idee heeft)?
Misschien dat ik iets vergeet?!?

Alvast bedankt!

Wellicht wordt poly AT gefilterd door je MIDI interface of DAW, dat wilde vroegah nog well eens zo zijn. Wat it er tussen het keyboard en Massive (hardware, software)?

Het keyboard zit direct met USB aangesloten om mijn laptop.
Ik start dan de standalone versies van Massive en/of de V-Collection synths, waarbij ik in de instellingen aangeef dat ik ze wil bedienen met de X-key. Ik kan de (soft-)synths dus ook gewoon bespelen met de X-key, alleen krijg ik geen respons op de AT. Trouwens, wanneer in MIDI-OX gebruik om te kijken welke midisignalen er in- en uit-gaan, zie ik wel dat er AT informatie verstuurd wordt. Waarschijnlijk is het dus een instelling in de soft-synths zelf.....iemand nog een idee?

Uiteraard moet Aftertouch, als controller, ook nog ergens aan toegewezen worden. Misschien moet je bij je VST-'s eerst AT nog toewijzen aan iets. Kan best zijn dat de presets van die VST's geen gebruik maken van AT.

Back