Fonky Discoooow House track

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Hello allemaal,

we (Special Soundtroopers) hebben een nieuwe track af, en we zijn ontzettend benieuwd naar jullie deskundige oordeel !

en ik zou die zeer graag beluisteren, maar waar is de link???

-cloudy

;{

wow wat een fettuh insteek disco zonder sound... vooral door gaan je komt er wel

(voor het geval dat je het niet door heb... waar is de link???)

Peez Tron

Begrijp dat dan! Dit noemen ze nou MINIMAL MUSIC

Is niet echt mijn stijl muziek. Vind het veel te veel van hetzelfde. De opbouw is oke, maar hoe nou verder?:D

Bij de Avatar staat SUPER FLY. Misschien is de vogel gevlogen!

Eh.....nogmaals hallo allemaal ....!

:o: [/EMBARRASMENT MODE ON/]:o:

De vorige keer is er dus duidelijk iets fout gegaan. Ik had het bericht eigenlijk nog niet moeten plaatsen, heb kennelijk toch op "plaats antwoord" geklikt ipv. "voorvertoning".
Mijn nederige excuses aan een ieder die tevergeefs naar een link zocht....
Cloudman was zo vriendelijk om me hierop te wijzen ,waarvoor dank !

Maar goed, hier is de link ---- hopelijk was het het wachten waard, enne --- ik ben nog steeds zeer benieuwd naar jullie deskundige oordeel :)

http://www.vitaminic.nl/cgi-php/src_eng.php3?text=damn+freakz&what=ALL&where=ALL&go.x=10&go.y=12

PS> het is de track "Damn Freakz"" van Special Soundtroopers.

Laatst gewijzigd:
hoi!!

ik ben veel te moe om nu een deftig commentaar te geven op je track,
maar het was dus zeker de moeite waard om dat hier te krijgen en te kunnen beluisteren!
zeer lekkere "so eighties" geluidje die in de hoofdbrok zit, leuke vocal en zo...
naar mijn mening is deze track af en verder dinderdaad "fonky" te noemen :D

anyway, meer van dit, en tot binnekort!!!

greetz

cloudy

Hey Cloudman,

Bedankt ! Een "so eighties" geluidje - dat was wel zo ongeveer de bedoeling, dat 't zo klonk (mooi eighties is niet lelijk :D )

Zolang het maar niet naar beenwarmers of "matjes in de nek" klinkt 8o) Oh well....

En BaggyTrouser: het is niet de Pro-53, maar de ES-1 (die standaard bij Logic zit)..!
(En die Rhodes is de EVP-88, zit ook bij Logic :D )

Bedankt voor jullie complimenten ! ......meer reacties misschien....wie volgt....? :walker:

Heerlijke track, kan zo uitgebracht worden.
Als er nu geen mensen met interesse zijn voor jullie rhodes chroma dan weet ik het ook nie meer;)

lekker trackje:) vooral nu de zon schijnt. lekker dat synthriedeltje wat steeds terugkomt. Die rhodes met die phaser erover heen klinkt ook lekker. mag ik vragen waarmee je die drums hebt gemaakt?

lekker hoor .. ik vraag me alleen af wat samples zijn en niet (neem aan iig die stem :D)
en hoor ik nou een de logic evp 88 ?

voor de rest mis ik de synth fill ins
waarbij of de synth of basslijn de toonladder afwandeld

er zou ook nog iets van een jaren 80 clap in kunnen met een slepende open hihat netvoor de 2 snare
de beat vink namelijk net iets te summier

voor de rest complimenten !!

Right On ! ! !

Helemaal waanzinnig deze track , heb em gelijk gedownload,
de eerste keer dat ik uberhaupt iets download op dit forum !
Deze plaat is klaar om uitgebracht te worden , no questions about that !

Attachments

• cocktail.jpg
    cocktail.jpg
    12,6 KB · Bekeken: 100
Hoi,

bedankt voor jullie reacties !

Wat betreft de vragen : De track is bijna volledig in Logic gemaakt, met 2 Layla20 geluidskaarten (20 analoge uitgangen) in een Mackie 32/8. Compressie op de 8 subgroepen en buizencompressie (TL Audio c-5021) en buizen eq (TL Audio EQ-5013), plus SPL Vitalizer MkII op de eindmix.

De drums zijn een loop van een oude disco-vinyl, in stukken geknipt en gestretcht in Logic, met hipass filter erover, plus een 909 snare uit een e4K met wat filtering (zijn er in feite 2 over elkaar gelayerd, verschillend gepitched en gefilterd).
De bassdrum is dezelfde discoloop, maar dan met lopass (Autofilter) plus een lage "tsjoemp" uit een Emagic ES1.

De stem is idd een sample :D ook weer gestretcht en echo erop in Logic (Tapedelay).

En het idd de Emagic EVP 88 die je hoort :okdan:
De baslijn is ook een ES1, evenals het synthriedeltje (lekker pitchbend tekenen :D )

@MadR : We hebben bewust ervoor gekozen om niet van de toonladder "af te wandelen" om het geheel een beetje rechtlijnig te houden. In het verleden maakten we tracks die veel meer alle kanten uit gingen, en daar proberen we nu hardnekkig vanaf te geraken ;) . Ik weet wel wat je bedoelt hoor, een mooie synthfill is niet verkeerd ! Waarschijnlijk was het een beetje (te) moeilijk voor ons om er een fatsoenlijke synthbreak in te bouwen.....en wilden we het nummer eindelijk eens afronden :gaap:

Wat betreft die jaren 80 clap met een slepende hihat ervoor, net voordat we dit nummer maakten, hebben we een ander (80's) disco-nummer gemaakt, waar precies zo'n clap en hihat inzitten. We wilden dat eigenlijk niet direkt nog eens doen.....ik zal dat nummer tzt ook eens posten.

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties, nieuwe reacties zijn altijd welkom ;)

Grtz,
Erik

Back