Realistic Moog MG-1 met redelijk gare sliders

MonoTron

Initiating Sequence..
Wat zou een Moog MG-1 met redelijk gare sliders en geen caps op de switches waard zijn?
De synth is wel te gebruiken, maar de meeste sliders gaan redelijk stroef en soms kraakt er wat...

Ik zit te twijfelen of ik de moog moet laten repareren (en dan ook modden) of direct verkopen en schoonmaken/repareren/modden aan de nieuwe eigenaar moet overlaten?

De moog staat momenteel in Am*dam bij een zeer kundige reparateur om te laten fixen en modden, maar Technology Transplant is de website aan het vernieuwen dus ik kan nog geen nieuwe sliders (ad $100,-) bestellen.

Repareren en geserviced aanbieden levert altijd meer resultaat op dan defect weg doen. Reparateur heeft werk, koper een mooi instrument en jij een goede prijs.

Technology Transplant is de website aan het vernieuwen dus ik kan nog geen nieuwe sliders (ad $100,-) bestellen.

Cool,hopelijk kan er binnenkort weer parts besteld worden.

in het geval van deze synth.... om te beginnen is reparatie door een gekwalificeerde reparateur (die een normale rekening stuurt) niet aan te raden, omdat er veel tijdrovend schoonmaakwerk in zit, dat je ook zelf kan, met enige handigheid en doorzettingsvermogen. smerige klus trouwens. (ik ga ervan uit dat het de rotte foam is die niet alleen de sliders heeft verziekt, maar ook aan de borden plakt).

ik ben voor het aan het werk houden van reparateurs, maar dit is relatief tijdrovend en vuil werk om een gekwalificeerd elektronica expert aan te zetten. dan nog de kosten van een set sliders....
wat doet een mg1 tegenwoordig? geen idee, maar zo bijzonder is ie niet en met 550-600 houdt het toch wel op, als ie perfect in orde is. en dat lijkt me al een hele opgave. met stroeve sliders maak je iemand die zelf gaat schoonmaken misschien blij als je m voor 300-350 wegdoet. en dat zou wel eens vlotter kunnen lukken.

de reparateur moet zichzelf wel heel erg tekort doen, wil hij binnen deze marge blijven met zijn rekening...

Thanks Leo.

De synth is al schoongemaakt, alle goo is er al jaren uit. Echter heeft het wel de sliders aangetast en heb ik het idee dat ze nu door aantasting/ouderdoom/goo crap uit zijn gedroogd. Hierdoor gaan ze wat stroef en zit er hier en daar een kraakje in.

Reparatie is dus alleen sliders vervangen en evt mods uitvoeren

Thanks Leo.

De synth is al schoongemaakt, alle goo is er al jaren uit. Echter heeft het wel de sliders aangetast en heb ik het idee dat ze nu door aantasting/ouderdoom/goo crap uit zijn gedroogd. Hierdoor gaan ze wat stroef en zit er hier en daar een kraakje in.

Reparatie is dus alleen sliders vervangen en evt mods uitvoeren

ow dat valt dan zeker mee. wat kost zo'n setje ook al weer? nouja - persoonlijk zou ik het de moeite en het geld niet waard vinden, die mg1 en dat soort dingen gaan ook niet meer zo hard voor 5-600. persoonlijk zou ik proberen kwijt te raken voor 300-350. kan maar uit de weg zijn ;)
in ieder geval succes

Back