Get Up

Steve Kenzo

Ingeburgerd
Ik ben hier helemaal nieuw jerzz heeft me aanbevolen om hier eens te kijken en ook wat muziek van me te posten. Dit word dan mijn eerste track hier.

Dit is een lekkere energieke rhythmische techno track. In mijn tracks zijn rhythmes een van de belangrijkste dingen, ook wil ik in mijn muziek de mensen op de dansvloer kunnen doen springen. Ik hoop dat het ook lukt met dit nummer :)

http://home.planet.nl/~burge198/getup.mp3

De tekst is ingesproken door een vriendin van me uit detroit. Het was de bedeoling dat ik een stuk sample uit een oude hardcore plaat, maar ik kreeg dat niet clean. Toen heeft zij aangeboden om het in te spreken waar ik zeer dankbaarvoor ben.

De geluidskwaliteit is niet zo super goed, ik heb hier niet echt goede spullen om een mooie master mee te maken, maar na een paar dagen werk eraan vind ik het resultaat wel aardig, het mag beter.

enjoy

Mijn gear is alleen maar reason met als mastertool wavelab + wat plugins.

Ik doe nu nog alles met de muis helaas, maar binnekort ga ik eindelijk een midikeyboard kopen.

lekker nummer om naar te luisteren:okdan: mooie duistere atmosfeer die je neerzet met dit nummer. De tekst pas er erg goed bij (Pretty soon we'll turn all too dust). Misschien ook leuk bij een begrafenis van iemand die helemaal gek is van techno. Bij de climax van het nummer laten ze de kist in het graf zakken.

maar goed,
welkom op het forum (ben ook net pas nieuw)

aardig trekje maar hij is wat dof hij mist zijn frisheid een beetje
wel lekker duister
allen zou ik nog ff sleutelen aan de percursie in je track in iedergeval de toms, je kan er zoveel meer mee
en ik mis een clymax

Peez Tron

Ja, "sample" van/gebruikt door: 'Public Domain' in 't nr. 'So Get Up' Alleen in dat nr. issie dreigender (en mannelijk..)
Maar goed 't gaat om jouw track en niet over sample-vergelijk..

Nummer opzich is gaaf: duister genoeg & redelijk lekker opzwepend.
'Kritiek':
-idd een beetje dof, maar da's met masteren wel goed te krijgen..
-Stem mag harder/duidelijker in de mix. => ik zou 'm hier&daar ook vervormen dmv een vocoder of ander efx.

:biertje: O ja, en Welkom hier!!

Ik vinnem koel. Leuk stukkie tekst ook :D Lekkere geluiden, die string is fijn.

Maar, wel wat puntjes:

- beetje dof
- beetje nat, met galm enzo, kan misschien wel wat droger, dan wordt de hele track nog wat strakker
- dat fluitje/piepje is schreeuwend irri, maar dat kan aan mij liggen

thnx voor de reacties, Tja met dat geluid zal ik neit echt beter krijgen of ik moet iemand leren kennen die monitor speakers thuis heeft om het goed af te mixen.

Het is en blijft techno, het moet altijd een beetje freaken hier en daar :).

die sample is veel dreigender idd, maar ik vond het eigenlijk ook wel leuk zo om dezelfde tekst te gebruiken maar dan in een ander jasje. dat get up wat ze szegt mag wel iets dreigender idd, zat ik ook al over te denken.

Origineel geplaatst door Steve Kenzo
..met dat geluid zal ik neit echt beter krijgen of ik moet iemand leren kennen die monitor speakers thuis heeft om het goed af te mixen..

Wat je zou kunnen doen: neem 't nummer op op cd zoals jij 'm thuis goed (genoeg) vindt klinken, en ga dan afluisteren op verschillende stereotorentjes; liefst ook (veel) verschillende merken en prijsklasses. Onthou wat je verbeterd zou willen hebben en pas 't thuis aan (indien mogelijk natuurlijk..)
'k Ben zelf ook wel eens een demootje gaan afluisteren bij IT's onder 't mom van: "Ik zoek een torentje die lekker klinkt! Ik heb een CDtje bij, mag ik even..?" Nooit een probleem bij die gasten: ze willen verkopen & klant is koning (daar nog wel..)!!
:D:D:D

helaas kan ik ff geen techno luisteren... mijn koptelefoon is kapot gegaan, en nu heb ik van die oordoppies... en techno daarop luisteren is asociaal voor mijn collega's :L

<offtopic>

Origineel geplaatst door Zoidsity

'k Ben zelf ook wel eens een demootje gaan afluisteren bij IT's onder 't mom van: "Ik zoek een torentje die lekker klinkt! Ik heb een CDtje bij, mag ik even..?" Nooit een probleem bij die gasten: ze willen verkopen & klant is koning (daar nog wel..)!!
:D:D:D

te gek idee! :eureka:

<offtopic>

Back