8x analoog naar adat converter?

de behringer is "leuk" je moet hem alleen wel ff aansluiten op een goede clock source, dat maakt al heel wat uit.

de geluids kwaliteit lijkt in eerste instantie prima, maar als je gaat mixen merk je dat het moeilijk is om je instrumenten te plaatsen.
met betere adda's gaat dat een stuk beter bijv met rme's en ja met apogee gaat het nog veel beter.

duurdere adda's klinken dus niet alleen veel beter maar je zal merken dat het mixen makkelijker gaat en dat ea stakker en directer klinkt.

een externe digitale clock doet wonderen, bijv big ben, mutec, rosendahl

een externe digitale clock doet wonderen, bijv big ben, mutec, rosendahl [/B]

En dan gekocht bij I4 zeker, hebben jullie toevallig aandelen bij deze zaak? (Niks mis met I4 hoor, mijn pc komt er ook vandaan).

Nog even resumerend, een Rolls rijd altijd beter dan die Fiat punto, alleen ze komen alle twee heus wel aan.

:biertje:

Ga zeker ook eens naar de nieuwe Octa pre LE van Focusrite kijken.

Een klasse of 3 beter dan de behringer voor een fracktie meer.

Superbak moet ik zeggen.

deze?http://www.focusrite.com/products/platinum/octopre/index.html
zie beneden, deze is wat duurder :)

octopre590.jpg

nop dat is hem niet, ik bedoel deze.

http://www.focusrite.com/namm2005/octole.html

Die is de helft 559 Euro.

Focusrite Launches OctoPre LE DAW and Digital Console Interface
At the NAMM Show 2005, Focusrite will show OctoPre LE, the "lite edition" of the company's established OctoPre, bringing Focusrite pre-amplification and A/D-D/A conversion to a new level of affordability for DAW and digital console users. OctoPre LE provides eight channels of pristine Focusrite preamps, including two "Super Channels" that offer mic impedance matching and instrument DI inputs plus other features.

Focusrite may be found at Booth #5928 in Hall B at the Anaheim Convention Center.

With the optional A/D-D/A board installed, OctoPre LE brings more to the DAW via ADAT* lightpipe than ever before, allowing users to make the most of often neglected ADAT* inputs and outputs for tracking and monitoring. In addition, the A/D-D/A option provides wordclock in and out as well as being the only converter in its class to feature 256x clock - a must-have for Pro Tools engineers.

Extremely easy to use, OctoPre LE helps to save session time and engineer heartache. Auto switching front and rear panel inputs and total control of the digital I/O from the front fascia allow the unit to remain racked and patched, with every I/O solution available at the flick of a switch. In typical Focusrite fashion, the OctoPre LE upholds professional standards throughout, boasting class-leading specifications:

Analogue
THD: 0.003% with 0dBu input (maximum gain)
Wide bandwidth frequency response: 3 dB down at 200kHz
Signal to noise ratio of 124dB

Digital
Dynamic range of 110 dB A-weighted

Housed in a sturdy 1U chassis with the familiar Platinum fascia, OctoPre LE is the first of the Platinums to feature a 'porthole'-style peak-reading meter, similar to Focusrite's industry standard Red range of products. The meter can be switched to display the input level of any one of the eight channels. The two Super Channels feature DI for guitars or similar instruments, as well as a low impedance switch for making the most of ribbon mics and allowing deliberate mic mis-matching for enhanced creativity. Other features include phantom power, independent clip metering and low cut filters on every channel

Attachments

• octole.jpg
    octole.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Roel
en niet te vergeten wat kost de *Optional 8 channel ADAT A-D / D-A* die er blijkbaar niet inzit ?

Klopt maar de kwaliteit slaat alles wat in de goedkope merken zit.
Hij klinkt zelfs beter als menige converter in een goede Digitale mengtafel

(01v96, DM 24, Etcetc.)

De convertors en Mic preamps zij echt heel goed voor de prijs.
Velemalen beter dan de concurentie zowel duurder als goedkoper.

Origineel geplaatst door Roel
ah ik zag het ook, wat kost het optionele adda boardje? dat is wel essentieel als je m als converter wilt gebruiken lijkt me?

200 Euro

Origineel geplaatst door Grooveron
Klopt maar de kwaliteit slaat alles wat in de goedkope merken zit.
Hij klinkt zelfs beter als menige converter in een goede Digitale mengtafel

(01v96, DM 24, Etcetc.)

De convertors en Mic preamps zij echt heel goed voor de prijs.
Velemalen beter dan de concurentie zowel duurder als goedkoper.

helder, ik kijk meestal over mic inputs heen omdat ik praktisch alleen line signalen gebruik. als je naar pre-amps gaat kijken is daar Zoo veel verschil in.. je kunt ze kopen van 50 tot 5000 euro per kanaal ongeveer geloof ik :)

edit > voor 750 euro lijkt t me trouwens echt een hele goede converter en zeker ook voor een goede prijs

Ik was in iedergeval heel aangenaam verrast, ik heb het zelfde als jij gebruik meestal lijn ingangen
voor mijn synth's ik heb nu een zo'n strip gekocht voor alle micro's die ik ooit nodig heb.

Ik kon niets beters vinden onder de 1500 Euro (Apogee)

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ik heb een ddx3216, en dan vindt ik 750 euro veel ste veel geld in verhouding!

Toch!

Ik heb trouwens ook alleen die lijn ingangen nodig!

in dat geval zou ik ze ook niet kopen, ik heb er een voor live gebruik (DDX) en zou de Focusrite daar ook niet voor gebruiken maar als je een DM 24 hebt of een 01v96 of zelfs een 02R dan is de Focusrite echt een aanrader.
Alleen al vanwege de klank.

Back