8x analoog naar adat converter?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb m'n M-audio Delta 1010 (met breakout box) weggedaan voor een RME ADI 8 DS. Het verschil was duidelijk.
Ik denk dat de goede reviews omtrent de delta wel bekend zijn echter het verschil met de adi hoorde ik meteen.
De adi DS is veel zuiverder, vooral in het hoog. Het geluid spreekt meer en heeft meer definitie. Als ik dat eerder geweten had...

Ik kan niet in ieder z'n knip kijken maar aan zo'n cruciale schakel van je setup zou ik niet te snel voorbij gaan.
Het heeft natuurlijk veel meer passie om een nieuwe synth te kopen ipv het extra investeren in je converters maar het is het waard!

gr. Tom

eh das alleen een converter van 1699 euro ?
gek he ?

dat mensen behringer bashen alla
maar die delta's klinken toch wel erg oke voor het geld

en dan heb je het nog niet over wat jij nodig hebt aan clock en interface op je pc

nee die delta is prima voor het geld

Origineel geplaatst door n0_key
Jep, Neo Land is nu aanspreekpunt voor mijn complete digitale set :D

Inderdeed, en ik weet uit eigen ervaring dat n0 key de hele zaak níet heeft weggedaan omdat het zo kut klinkt (want behringer is niks etc).

Die ADA klinkt gewoon prima, niks mis mee.

:biertje:

Origineel geplaatst door Roel
is behringer zo slecht dan?? behringer maakt geen geluidskaarten, wel diverse analoog/digitaal omzetters

voor het geld niet ...
echter ik heb geen ervaring met hun a/d converter kastjes

ik weet wel dat die delta's prima klinken .. maar wie wie kan je die 'op amps' in de behringer vervangen zoals fuse zei ...

je zou iig wat testjes kunnen doen in een winkel ofzow
en dan geen electronisch spul opnemen maar stemmen .. daar hoor je toch wel of de dynamiek range wat is in vergelijking met andere d/a's ...
echter of de winkel daar zin in heeft blijft de vraag .. en hets kost nogal wat tijd ...

anders zoeken in de nieuwsgroepen bij google
daar staan over het algemeen wel gebruikers ervaringen
van zeer proffesionele gebruikers tot cunsumers etc .

succes

Origineel geplaatst door MadR
voor het geld niet ...
echter ik heb geen ervaring met hun a/d converter kastjes

ik weet wel dat die delta's prima klinken .. maar wie wie kan je die 'op amps' in de behringer vervangen zoals fuse zei ...

je zou iig wat testjes kunnen doen in een winkel ofzow
en dan geen electronisch spul opnemen maar stemmen .. daar hoor je toch wel of de dynamiek range wat is in vergelijking met andere d/a's ...
echter of de winkel daar zin in heeft blijft de vraag .. en hets kost nogal wat tijd ...

anders zoeken in de nieuwsgroepen bij google
daar staan over het algemeen wel gebruikers ervaringen
van zeer proffesionele gebruikers tot cunsumers etc .

succes

Af en toe denk ik wel eens, "ben ik wel in beeld?".:doei:
Dat geouwehoer over de kwaliteit ZONDER ze gehoord te hebben weten we nou wel.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, leen je een schep geld van de bank en leef je je uit met de duurste ADDA's die je kan vinden.
Kan je in ieder geval zeggen dat de duurste convertor's heb van het blok.

boeie hoe duur het is. als het maar klinkt.
heb hier geloof ik nog wel eens gevraagd naar e r v a r i n g e n maar die zijn er dus niet. ik ga er zelf wel 1 beluisteren + kopen en post misschien nog wel eens een review voor diegenen die het echt willen weten

ps neoland woon jij in de buurt van west brabant?

Origineel geplaatst door Neo Land
:doei: Hallo, ben ik in beeld?

jah eg waar! jawel, ja toch, hmm is het zo? wel ja idd tuurlijk haalloooww

Thank god!

Nee niet echt, in Amsterdam, sorry. [/B]

he jammer. ik altijd graag luuster'n naar apparatoes die prima klinken volgens de eigenaar :) (ja u was echt in beeld!)

Origineel geplaatst door Roel
ada8000... heb de converter nu een maandje of 5. top apparaat!

Voor Roel: Tja, n0 Key en ik lullen éch nie uit ons nek.
Voor de overige "Professionele" gebruikers en puristen: blijf in godsnaam dure convertors kopen, want die Behringer rotzooi is echt niets! :D

Is het misschien een idee om ook op andere dingen te letten zoals goede netkabel en goede kabels en pluggen? Maakt toch ook een verschil? Probeer maar eens op een simpele maar kwalitatief goede stereo set!

het belang van goede kabels is het tegengaan van ruis en interferentie.

een adat<> analoog converter heeft verder geen kabels intern, dus de conversiekwaliteit is een op zichzelf staand gegeven

Ik hoor een duidelijk verschil tussen een standaard kabel en een Monster kabel met goede pluggen eraan...... veel meer ruimte en veel meer rust.....

Er schijnen ook mensen te zijn die kunnen horen met wat voor soldeer er gewerkt wordt.....:gaap:
Het ging in deze thread echter om de kwaliteit van de behringer ada 8000 versus vééél duurdere converters.

Origineel geplaatst door Neo Land
Er schijnen ook mensen te zijn die kunnen horen met wat voor soldeer er gewerkt wordt.....:gaap:
Het ging in deze thread echter om de kwaliteit van de behringer ada 8000 versus vééél duurdere converters.

Je kunt zelfs horen welke soldeerbout ze gebruikt hebben}:|

:)

Origineel geplaatst door Hentheman5
Ik hoor een duidelijk verschil tussen een standaard kabel en een Monster kabel met goede pluggen eraan...... veel meer ruimte en veel meer rust.....

Hahahaha!!!

Mijn broertje verkoopt die dingen. Je weet toch dat het allemaal nep is he??

Ik heb zelf ook een combinatie van RME 9636 + Behringer ADA en nu mag je zeggen wat je wil, ik ben daar erg tevreden over voor wat het me gekost heeft. Toegegeven, een Apogee van 3000€ zal wel 10 keer beter klinken, maar daar heb ik zelf geen nood aan.

@Mensen die het soort soldeersel in hun convertor kunnen horen : zoek best mss eens professionele hulp... :duivels:

Back