Klikken in Kontakt

shappy1010

Stamgast
Superstukje software dat kontakt. Ik ben wat skeptisch ten opzichte van Softsamplers, maar de gebruikersvriendelijkheid is te gek. Echter ik beleef volgens mij toch de "standaard" problemen waar ik bang voor was bij softsamplers. Het geluid bij spelen van samples/loopen van samples klikt namelijk. Er zitten gewoon vervelende soort statische klikjes tussen, en hard ook.

Ik heb geen supermachine maar ik vraag me af ligt het

a) Aan mijn simpele geluidskaart (SB Live)
b) mijn PC die niet genoeg is qua specs (PIII-1000 512Mb)

Ik heb wel even gezocht op de forum, en heb deze thread gevonden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=14709&highlight=klik+soundblaster

Maar die gaat over cubase SX en met algemene wav's (cool edit enzo) en daar heb ik geen last mee. Is puur bij Kontakt.

Ook heb ik Kxproject drivers geinstalleerd, veranderen van bufferwaarde of latency settings heeft geen enkele invloed.

Kan iemand mij een goed antwoord geven?

Wat zegt de support van Native Instruments hierover.

Wie weet is het een bug en kun je dit met een update oplossen.

vermoedelijk latency probleem..... heb nog nooit klikjes in kontakt gehoord

Gebruik je de 'Direct From Disk' optie in kontakt of draai je vanuit je RAM?

Wat zijn je systeemspecs?

Mijn zus draait kontakt met SBLive/KDX zonder problemen. 8~

Ik heb (nog) de demo versie, daar zit stream from disk optie niet in. Probleem van de demo versie is dat je geen toegang hebt tot de knowledge base van NI. Ik heb een PIII-1000 512Mb met een 7200 Hdd. Ik heb hem ook op mijn laptop geinstalleerd (zelfde specs alleen slechts 128Mb) gek genoeg heb ik daar geen klik problemen maar wel flink latency (en heeeel veel ruis). Dit komt ook omdat er geen asio drivers zijn voor de interne soundcard. Dit weekend haal ik de Indego PCMCIA kaart en hoop dan dat dat probleem is opgelost. Zo ja schaf ik Kontakt aan en neem ik mijn laptop mee naar optredens. Ik ben redelijk overtuigd ...!

:)

Goede zet, ik heb zo'n vermoeden dat je problemen met de indigo zullen verdwijnen, met je systeemspecs moet het allemaal prima werken (tenzij je je hele ram vol stopt).

Laat maar ff weten of het je probleem oplost :P

Ellende, net de laatste Indigo aan mijn neus voorbij bij feedback!!!! :stupid :stupid Ik heb hem besteld dus ik hoop volgende week. Ik heb inmiddels wel mijn laptopgeheugen naar 256mb weten te krikken. en het is een PIII-800 moet toch wel lukken volgens mij.

Ben wel heel erg benieuwd, als dit een beetje zonder dat gekke latency werkt heb ik ineens een hele vette sampler erbij!

Laatst gewijzigd:
Back