Akai MPC 1000 gebruikers gezocht

20hz

..to the beat of the drum
Hallo Leden,

Zijn er op het forum gebruikers van de Akai MPC 1000 (of 2000, 2000xl) die deze regelmatig of zelf permanent gebruiken?

Ik overweeg deze aan te schaffen en als hart van een kleine studio setup te gebruiken. De Akai wordt dan midi-sequencer en kan ondersteunen met samples. Ik heb met een MPC Live I gewerkt, maar dat klikte niet (geen fan van wifi etc., maar dat is wellicht persoonlijk).

Ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers, voor-/nadelen, workflow, stabiliteit, JJOS, etc.

Ik heb met een mpc 1000 en 2500 gewerkt. Tof voor samplen en choppen van samples (hiphop dingen). Maar voor het editen van midi sequences is het wel vrij omslachtig. De Live hoeft niet via wifi toch? Gewoon een kabel?

Mocht je toch de MPC1000 willen adviseer ik JJOSXL een betaald OS die veel beter werkt dan de orginele.

MPC1000 is wel fijn voor sequencen synths. Met name polyfoon, doet mijn octa (nu het 'hart' vd studio) toch een stuk minder imo. Verder is de octa heer en meester in zo ongeveer ieder ander opzicht ;)

Maar de mpc is zeker een fijne bak om als centerpiece te gebruiken hoor, lekker overzichtelijk ook.

Ik heb natuurlijk ook in de hoek van Elektron gekeken. Als het geen sample per pad was, los van de trig mogelijkheden, had ik die wellicht ook overwogen.

Ik ben nu wat video's aan het kijken van de MPC 1000, 2000(XL) en de 2500. Lekker basic to the point en gefocussed! De MPC live is een mooi apparaat, maar ik zoek het praktischer. Sequencing en sampling is in deze rol voldoende (geen wifi, plugins en wat al niet. back to basic!)

Tevens blijft de sound van een oudere MPC toch iets hebben. Het zal een van de bovenstaande worden, dat is wel zeker.

Back