Wat vinden jullie van dit?

Klinkt lekker. Keb verder geen verstand van dit soort muziek, dus ga ik daar geen commentaar op geven. Owja, 1 ding... het klinkt niet zo EO achtig zoals veel van dit soort instrumentale muziek. Dus, dat heb je in ieder geval erg goed voor elkaar. :okdan:

Ik zou wel ff kijken naar de galm die op je percussie in het begin zit. Klinkt namelijk erg slecht, een soort lo-fi ofzo. Moet je maar eens luisteren door een koptelefoon om het beter te kunnen horen.

Dank je wel voor het compliment. Maar de galm op m'n percussie ... hoe zou ik dat anders kunnen doen?

Maar evengoed bedankt voor het beluisteren.

Groeten,
GoBat

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Klinkt lekker. Keb verder geen verstand van dit soort muziek, dus ga ik daar geen commentaar op geven. Owja, 1 ding... het klinkt niet zo EO achtig zoals veel van dit soort instrumentale muziek. Dus, dat heb je in ieder geval erg goed voor elkaar. :okdan:

Ik zou wel ff kijken naar de galm die op je percussie in het begin zit. Klinkt namelijk erg slecht, een soort lo-fi ofzo. Moet je maar eens luisteren door een koptelefoon om het beter te kunnen horen.

Altijd goed om eens wat anders te horen!

Ik vind 't op een of andere manier wel lastig om er commentaar op te geven. 't Zit allemaal aardig in elkaar en er zijn weinig dingen 'mis' mee, zij het dat 't niet mijn favoriete muziek is. Wat betreft de reverb op de percussie, ik zou wat meer damping gebruiken, maar 't is dat mijn voorganger het zei, anders was 't me waarschijnlijk niet echt opgevallen. Het is niet storend of iets dergelijks.

Zeker leuk gedaan hoor, maar ik kan er alleen zo weinig over zeggen... :D

tja, hoe maak je die reverb anders... ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Gewoon een beetje rotzooien met de parameters ervan, als dat kan.
Ach, en natuurlijk is het niet storend, maar ja, als het beter kan dan is het mooi meegenomen toch.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
tja, hoe maak je die reverb anders... ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Gewoon een beetje rotzooien met de parameters ervan, als dat kan.
Ach, en natuurlijk is het niet storend, maar ja, als het beter kan dan is het mooi meegenomen toch.

Gelijk heb je .. dat ding (Korg Triton LE) heeft zo'n 1000 parameters .. dus er moet wel iets aan 't geluid te veranderen zijn .. ja primaa ...

He,

Toch gelukt dan. Fijn he. ;)
Leuke muziek ook. Lekker rustgevend.

Het is natuurlijk nog even wennen maar als ik je iets zou mogen aanbevelen dan was het die kick. Die overheerst de mix best wel veel en vraagt om compressie. Wellicht dat je met een FX in je Triton dit kunt fixen of anders die kick droog in SX opnemen en daar met compressie afmixen.

Wat is precies Damping?

Enn ik zie dat jij ook Cubase SX gebruikt .. ik heb een klein probleempje ..

Soms als ik opneem in Cubase dan wil het wel eens voorkomen dat tijdens de opname hij uit zichzelf stopt met opnemen. De geluiden zijn dan allemaal stil en spelen weer verder bij de eerst volgende noot .. een soort reset .. weet jij wat dat kan zijn?

En vervolgens... Ik weet alleen hoe je kunt opnamen .. tracks onder elkaar .. maar wat is in cubase nog meer mogelijk op het gebied van effecten ed ..

Ik hoop dat deze vragen beantwoord kunnen worden. :geslaagd:

Met vriendelijke groeten,
GoBat

Origineel geplaatst door Rino
Altijd goed om eens wat anders te horen!

Ik vind 't op een of andere manier wel lastig om er commentaar op te geven. 't Zit allemaal aardig in elkaar en er zijn weinig dingen 'mis' mee, zij het dat 't niet mijn favoriete muziek is. Wat betreft de reverb op de percussie, ik zou wat meer damping gebruiken, maar 't is dat mijn voorganger het zei, anders was 't me waarschijnlijk niet echt opgevallen. Het is niet storend of iets dergelijks.

Zeker leuk gedaan hoor, maar ik kan er alleen zo weinig over zeggen... :D

Heej Fuse!!

Leuk een reactie van jou te zien :) ... Het klopt van die beat ... die was tijdens de opname een beetje te hard overgekomen ... dat vond ik zelf ook jammer .. maarja ..

Ik moet nog heel veel leren op dit gebied .. 't enige wat ik kan is componeren .. nu nog al die software en hardware beheersen.

Bedankt voor de reactie .. als er meer is zal ik dat laten horen.
:)

Met viendelijke groet,

GoBat

Origineel geplaatst door fuse
He,

Toch gelukt dan. Fijn he. ;)
Leuke muziek ook. Lekker rustgevend.

Het is natuurlijk nog even wennen maar als ik je iets zou mogen aanbevelen dan was het die kick. Die overheerst de mix best wel veel en vraagt om compressie. Wellicht dat je met een FX in je Triton dit kunt fixen of anders die kick droog in SX opnemen en daar met compressie afmixen.

Ik vind die piano partij erg mooi verzonnen. De rest vind ik niet zo erbij passen, beetje te prominent aanwezig lijkt het.

succes

Arv

Leuk om idd zoiets te horen!

Je blijft alleen wel heel erg rond één grondtoon hangen - kan de bedoeling zijn, toch denk ik dat een paar gave progressies je nummer omhoog kunnen tillen!

erg chill... New age is niet echt mijn stijl maar deze plaat klinkt lekker... dit is heerlijk met een stevige splif en of lsd trip
erg enigma ;)

Peez Tron

Ps. met jou zou ik ook nog wel wat zamen willen maken

leuk nummer. Me like.
een mix tussen Massive Attack en iets vaags met een panfluit ofzo.

Mijn advies is om die panfluit en doe tegelijk ook het spaanse gitaartje te vervangen met iets synthetischer.

Origineel geplaatst door gobat
Wat is precies Damping?

Enn ik zie dat jij ook Cubase SX gebruikt .. ik heb een klein probleempje ..

Soms als ik opneem in Cubase dan wil het wel eens voorkomen dat tijdens de opname hij uit zichzelf stopt met opnemen. De geluiden zijn dan allemaal stil en spelen weer verder bij de eerst volgende noot .. een soort reset .. weet jij wat dat kan zijn?

En vervolgens... Ik weet alleen hoe je kunt opnamen .. tracks onder elkaar .. maar wat is in cubase nog meer mogelijk op het gebied van effecten ed ..

Ik hoop dat deze vragen beantwoord kunnen worden. :geslaagd:

Met vriendelijke groeten,
GoBat

Damping regelt de absorptie van de reverb time. Bij reverb op hoge frequenties pas je dit toe om dat 'splashy' geluid te vermijden, bij lage frequenties om een helderder geluid te krijgen. Damping is belangrijk om een realistische reverb te krijgen. Welke reverb plugin gebruik je overigens, of gebruik je die van de Triton?

Lastig probleem met dat opnemen. Gebeurt het op willekeurige momenten? Ik zou toch maar eens alle instellingen nakijken, want zo op het eerste gezicht kan ik je geen oplossing bieden.

Als je alleen met de Triton werkt en dus alleen met MIDI, dan zijn er slechts de MIDI effecten tot je beschikking en kun je de effecten van de Triton dmv controller messages aansturen. Als je de audio effecten die bij Cubase worden geleverd wilt gebruiken, dan zul je je MIDI tracks moeten opnemen als audio tracks.

Mooi stukje muziek. Zeer mooie piano solo met een mooie melodie. De gitaar op 0:40 wordt wat weggedrukt door de kick. Jammer want het is een mooi geluid. Ik zou die panfluit weglaten en de gitaar door laten lopen. Eventueel kan je de piano en de gitaar laten samensmelten.

Groet Erik

Klinkt erg af, vind ik. Ben het wel eens met de opmerkingen op galm op percussie; is trouwens vooral hinderlijk op bekkenachtige dingen, vooral dat hoge chine/snare/crash-geluid (hoe noem je zoiets?) klinkt erg ruimtelijk (en ook enorm naar Vangelis trouwens (Antarctica); zoals eigenlijk de hele track wel qau sfeer en akkoordenvolgorde; vooral het stukje na 1:21 had zo op The City kunnen staan; is trouwens niet negatief hoor!).

Om nog maar wat te 'zeuren': ik vind dat de break die je herhaalt over de piano tussen 1:45 en 2:09 een beetje raar. Beetje grote gaten en een beetje hard. Misschien kun je 'm beter iets later laten beginnen en dan wat frequenter? Verder vind ik de strings die op 2:17 inzetten een beetje overheerst; misschien een wat subtieler geluid (synthstring met lage cut-off of zo). En tenslotte is het jammer dat je het laatste stuk niet wat rekt; het klinkt veelbelovend en eindigt dan ineens heel abrupt.

Maar goed, aangezien het allemaal over dit soort kleine dingetjes gaat is het blijkbaar een goede track! :okdan:

Bedankt voor de reacties allemaal tot nu toe,

Ik ben een hele tijd bezig geweest om uit te vogelen hoe ik op een eenvoudig niveau muziek kan componeren met m'n Korg Triton LE. Ik was al lang blij dat ik 't tot zover heb geschopt want ik spreek hier nog niet over alle instellingen en parameters ed die ik nog op de geluiden kan loslaten. Zo snel gaat dat niet bij mij :) Toen ik eenmaal iets had gemaakt werd ik zo enthousiast dat ik snel nog meer er aan vast ben gaan maken zonder eigenlijk te denken aan alle 'kleine detaills' die jullie allemaal noemen. Nu ik weet hoe ik iets als dit kan maken, kan ik in een volgende song wat meer gaan letten op de kleine details.

Maar leuk trouwens dat 't best wel in de smaak valt. Ik hou zelf best wel van dit soort muziek, en probeer 't altijd zo melodisch mogelijk te maken. Within reason. Ik wil een keer een liedje maken dat een sfeer neerzet waar je door omgeblazen wordt .. als in . een duidelijke sfeer .. er zijn verschillende forumleden die al eens muziek hebben neergezet in dit tracks-forum waarvan ik dacht 'ja! dat is nou nog eens sfeer'.. en ik denk dat als je sfeer hebt gemaakt .. ook bij anderen die naar je muziek luisteren, dan komt je muziek over .. belangrijk ja :D

Maargoed, ik heb vanmiddag met een vriend een metal-nummer geschreven ... leuk hoe gemakkelijk dat kan met zo'n korg triton. De geluiden doen soms al het halve werk. Zo overtuigend als die kunnen zijn.

Alvast bedankt voor alle reacties ed... ik ga eens even luisteren naar m'n muziekje ..

groeten

Vangelis
ehhh .. GoBat bedoel ik.

Lekker chill! Ik heb eigenlijk geen aan- of opmerkingen, behalve dat 't geheel ietsjes 'helderder' mag klinken van mij. Maar ik heb een (klein) vermoeden dat 't ook wel eens aan m'n afluisterzooi hier zou kunnen liggen...

Ga zo door!!

1 woord: afwerken!

echt mooi dit... en ik vind het echt wel helder genoeg klinken op mijn bescheiden tannoy monitoren...

Back