reggaegitaartje

Kikker

Stamgast
weet iemand hier met welke vst ik het best een reggae gitaar kan maken, ik heb het geprobeerd met slayer en de superquartet maar ben nog niet echt tevreden...
probeer een beetje king tubby achtige dub te maken, lukt al een beetje en als ik wat af heb zal ik het hier ook wel posten...

virtual guitarist van steinberg?

1/ sample gitaar van oude tubby dubs... probleem is wel dat het natuurlijk in een aparte toonsoort is die moet passen bij jouw nummer maar hij klinkt wel direkt euhhh... origineel ... :)
2/ er bestaat een samplecd (akai formaat als ik me niet vergis) "roots reggae samples" die betrekkelijk goede slagjes heeft.
3/ nodig een bevriende gitarist uit

ik heb persoonlijk die virtual gitarist nog niet gehoord... als je daar ook een goede reggae-slaggitaar mee kunt fabriceren laat dar dan ff weten... ben zelf ook nog steeds op zoek naar meer methoden om hetzelfde te bereiken...

veel succes!

Ik trek de leukste reggae-slagjes uit 'n Roland rompler met als preset: Banjo !!
Of er vst's zijn die 'n dergelijk geluid leveren, durf ik niet te zeggen.

virtual guitarist van steinberg is helaas geen demo van, en is me iets te duur om zo te kopen, samplen uit andere dub platen vind ik niks, zit d'r meestal al een flanger ofzo overheen en je zit meteen vast aan een nootsoort...
ik denk dat ik dan op zoek zou moeten gaan naar wat mooie gitaarsamples, misschien dat iemand hier een sampletje of wat met me zou kunnen delen?? 8)

bedankt voor de reacties in ieder geval

VG is een snel-makkelijk en vet...gewoon.
Iets wat moeilijk te maken/samplen is dan zijn het de gitaren wel.
VG is hiebij wel als beste gelukt. (tot nu toe)
Tja, die koste geld.:D

En nee, ik ga ze niet met je delen omdat dat gewoon niet mag.
Sorry...:D ;)

Back