Rack samenstellen

Hoodbeats

Stamgast
Heey

als eerst, ik ben met hardware erg onervaren.
ik wil in de loop van de jaren een mooi rack(s) samenstellen om de sound in mijn studio te verbeteren.

waarom betalen voor software als je er ook een mooi apparaat voor kan kopen wat misschien nog wel beter is en waar je naar kan kijken en mee kan spelen.

ik heb echt totaal geen ervaring hiermee en doe alles altijd softwarematig.

de reden dat ik dit wil veranderen heb ik deels hierboven genoemd, en volgens velen klinkt dit gewoon veel beter.

ik wil dus niet in 1 keer duizenden euro's uitgeven maar geleidelijk aan stuk voor stuk opbouwen.

ik wil graag tips en namen van hardware die ik echt in mijn studio moet hebben.
voor een warm geluid, goede mastering processen etc etc

alvast bedankt

1176 compressor.
1073 eq
ams delay/ reverb
yamaha spx1000
lexicon reverb system

en vele andere dingen

maar je kan er ook cloons van kopen.

1176, en ga eqs beluisteren. wellicht ben je handig en kan je solderen dan kan je ook leuke gear zelf samenstellen op printplaat ontwerpen van anderen.

Een summing mixer kan je bijvoorbeeld ook zelf inelkaar zetten. Als je start met outboard gear moet je je goed beseffen dat je geluid aan het resampelen bent als je het weer terug je computer in jast. een goede converter is daarbij leuk. wat goed werkt als je veel gear hebt is veel outs en weinig ins. als je weinig gear hebt wil je veel outs en veel ins want dan sum je de mix itb vermoedelijk door het missen van een goede summing mixer of bus compressor.

ook kan je al leuk starten met een lindell 510 case daar passen 10 api 500 modules in, de eqs zijn 250 per stuk en de compressors ook zo iets.

Back