DE15 verlengkabel

Nicolas 2000

It's a household name
Voor mijn Fostex D2424LV wil ik een verlengkabel voor het frontpanel. Fostex zelf verkocht die ooit, maar die zijn nu overal uitverkocht. De kabel heeft volgende nodig: DE15 ("VGA stekker" dus in 3 rijen) aan beide kanten, male to female. Alle 15 pinnen bedraad, alle 15 individueel straight through. Een gewone VGA verlengkabel werkt vaak niet want die gooit pinnen samen. Resultaat: Fostex stuk als je dat zou proberen. Dus ik zou graag de juiste kabel vinden. Dat kàn bij naam een VGA verlengkabel zijn, als hij uitzonderlijk aan bovenstaande voldoet. Maar ik verwacht het eerder te vinden bij een kabel die niet specifiek als VGA verkocht wordt maar als datakabel oid.

Amazon heeft er eentje te koop, maar daar hebben ze heel vreemd de boutjes en gaten omgewisseld waardoor hij op geen enkele kabel en apparaat past. Aliexpress is altijd zo onduidelijk in hun bewoordingen dat ik nergens zeker ben dat het de juiste kabel is.

Weet iemand er eentje te vinden?

Die summitlink is degene waar ze de schroefjes en gaten omgewisseld hebben.

Zelf maken is een optie. Met flatcable ofzo.

Als ik zelf de onderdelen koop met fatsoenlijke stekkers (met behuizing) en een Lapp 16 ader kabel, kom ik op 35 euro. Da's flink.

Twisted pairs nemen of niet? Beide opties zujn even duur.

En dan zit het dus niet stevig aan elkaar, wat wel belangrijk is bij een remote die je de hele tijd verplaatst.

Die schroefjes kan je zelf toch omwisselen? De gaatjes kant zijn waarschijnlijk gewoon ook schroefjes met een busje erop, die kan je los draaien en op de andere kant zetten.

De huidige schroeven krijg je er niet uit, want die hebben een interne stop en het zijn aangegoten hulzen die je niet kan openen. In de reviews verwijderen ze die enkel destructief.

Dan liever zelf eentje maken die écht goed is.

Laatst gewijzigd:
De D2424LV die ik destijds van je kocht heb ik verlengd met een gewone kabel en kleine tie-wraps doen de rest :D

10934.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Top! Leuk dat je hem nog steeds hebt.

Ik wil hier anderen wel nogmaals waarschuwen dat het een straight-through bedrade kabel moet zijn. De meeste vga verlengkabels zijn niet geschikt en maken je Fostex kapot!

Gebruik je er nog gewone hdd's bij? Ik wel.

Ik heb gemerkt dat er een groot mechanisch geluidverschil is tussen verschillende hdd's, en dat je best ook het front panel ervan haalt. Dan is het meteen wat stiller in de studio. Vandaar ook dat ik er een kabel aan wil.

Daarbij is weerom de vraag of hij wel volledig rechtdoor bekabeld is. En een gender change is niet nodig, die amazon heeft alleen de schroefjes fout. Maar ik zal hem wss zelf wel maken, dan heb ik zekerheid.

Back