UC-33, is ie de moeite waard?

ToXiC

Nieuwkomer
een vraag aan de leden hier,

heb m'n oog op een midi controller van evolution, de UC-33, de vraag was nu, is het de moeite waard wetende dat ik

beschik over een laptop lifebook, fruity loops 3.56, m- audio adiophile externe geluidskaart
het is nu niet de bedoeling er meesterwerken uit te krijgen, maar heb nu eenmaal iets met knopjes :D las dat hij zou voorbereid zijn voor meerdere programma's maar vind niks terug over fruity loops,

nu ja t zou gewoon wat klooien worden in het begin, maar ist de aanschaf wel waard? wetende dat ik warschijnlijk t talent en t geduld mis om er echt iets uit te krijgen wat anderen kan boeien, maar bellef er gewoon veel plezier aan met knoppen te klooien :D

Ben er erg blij mee .
Ik gebruik hem alleen op het podium met Ableton .
In de studio eigenlijk alleen als midi poort .
Ik denk dat er ook wel een patch voor Fruity Loops is .
Heb dat een keer met Cubase SX gedaan .
Patch inladen 1 ding instellen in SX en klaar .
Gebruik het eigenlijk nooit ..mischien maar eens doen .

In Fruity Loops is het erg gemakkelijk om een controller toe te wijzen aan een functie. Rechts klikken op de functie in Fruity Loops en dan uit het menuutje 'link to controller' kiezen met 'autodetect' aangevinkt. Draai aan de knop of schuif met het schuifje op de UC-33 en klaar is kees. Met andere woorden: ook als er geen patch voor Fruity Loops is, kun je al snel aan de slag.

Ik heb overigens wel vaak gehoord dat de UC-33 niet al te stevig is (ik las ergens de term pisbakken plastic), maar goed...

HW

Back