Is deze controller wat?

Don Decay

Nieuwkomer
Hey,

ik wil mijn eerste midicontroller kopen voor in combinatie met Fruity Loops 6 e.o. andere programma's...

Maar ik had mijn oog laten vallen op de M-Audio Evolution MK 461 C. Nu mijn vraag aan jullie..is dit wat? Zijn hier leden met ervaring? Of raden jullie juist een andere aan? Mijn budget is €200,- :)
Moet je er ook andere kabels bij kopen?

1487_image_med_m-audio-mk461c.jpg

Tja, het is maar wat je wilt, goede toetsen of veel knoppen en faders. als je voor faders en knoppen gaat is het een goede optie lijkt mij.

goede toetsen is veel persoonlijker dan moet je echt zelf de handen uit de mouwen steken.
en over het algemeen zijn goede toetsen net iets boven budget..

het zou al moeten werken met usb, maar ik zou hem gewoon midi aansluiten......(usb is niet zo strak als old skool midi)

Origineel geplaatst door plieuw
Tja, het is maar wat je wilt, goede toetsen of veel knoppen en faders. als je voor faders en knoppen gaat is het een goede optie lijkt mij.

Hier zitten toch wel goede knoppen op?

Re: Is deze controller wat?

Origineel geplaatst door Don Decay
Hey,

ik wil mijn eerste midicontroller kopen voor in combinatie met Fruity Loops 6 e.o. andere programma's...

Maar ik had mijn oog laten vallen op de M-Audio Evolution MK 461 C. Nu mijn vraag aan jullie..is dit wat? Zijn hier leden met ervaring? Of raden jullie juist een andere aan? Mijn budget is €200,- :)
Moet je er ook andere kabels bij kopen?

1487_image_med_m-audio-mk461c.jpg

Ik heb deze ook.
Moet zeggen, het is een leuk ding, alleen zitten wel wat minpunten aan.
Als bv dat deze soms disconnect , hij blijft in xp online staan, maar de audiohost ziet deze niet.
Na een hoop gerommel in je reg, krijg je de echter wel weer paraat.

Re: Re: Is deze controller wat?

Re: Re: Is deze controller wat?

Origineel geplaatst door trash
Ik heb deze ook.
Moet zeggen, het is een leuk ding, alleen zitten wel wat minpunten aan.
Als bv dat deze soms disconnect , hij blijft in xp online staan, maar de audiohost ziet deze niet.

Ligt dat niet gewoon aan de bekabeling? Of aan jouw pc 8)

ik heb ook zo'n evolution en heb er nooit problemen mee gehad. ook niet via usb.
de toetsen zijn niet super maar er is prima op te spelen.

Origineel geplaatst door plieuw
het zou al moeten werken met usb, maar ik zou hem gewoon midi aansluiten......(usb is niet zo strak als old skool midi)

Op je USB midi interface bedoel je?

Ik heb de kleinere versie gehad, de MK225C en deze werkte altijd heel erg goed. De knopjes werkten naar behoren, dus lijkt me de MK461 ook een goede keuze.

Phochos

ik heb ook de versie met 61 keys...
zelf ben ik geen super pianospeler dus veel last heb ik niet van die toetsen... (of net wel :stupid )
van de faders en de knobs ben ik tevreden, ik heb er al vaak aan zitten sleuren en ze werken nog steeds allemaal perfect...

persoonlijk was ik eerst niet van plan hem te kopen.. Ik kwam de winkel binnen met het idee en het geld om een Evolution uc-33e te kopen, tweede op het lijstje stond een keyboard...
Toen zag ik die mk-461c en had ik die mee naar huis, een ideale mix als je van alles een beetje wil.
De samenwerking met mijn pc verloopt nog steeds immens vlot, nooit geen problemen mee gehad, vergeet wel de multiclient-driver niet te installeren...

Iedereen bedankt voor de reacties 8)

Maar zijn er ook nog andere midikeyboards die maybe nog beter zijn? ( En in mijn budget liggen)..
Ik wil in ieder geval veel toetsen..:)

Back