Dravahh vs Gloomer - Mr. Anderson (WIP), hulp nodig

Klinkt lekker :)

Ik vind dat de snare iets harder kan.. iig meer knallen. Verder kan er, op de momenten dat je die lead voorzien van tremelo hoort, nog wel een leadje bovenop.. is soms wat leeg... Maar lekkere track verder :mega:

Ik luister nu op pc speakertjes.. Waar de drums soms wat op de achtergrond blijven t.o.v. de andere synths..

Lekkere track!!

Niet om in herhaling te vallen maar ook mij viel het op de de drums aan de zachte kant zijn. Het hoog is een tikkeltje scherp. Verder mis ik nog een diepe bass, naast de kick. Vooral mixage dingen dus, maar vrij radicaal.

In de lead met de tremolo zou ik een vette breakbeat eronder knallen, beetje DnB achtig, lijkt me wel vet. Verder mag de track wat "steviger". De sounds zijn nice, maar een beetje te aardig voor dit genre vind ik. De lead misschien ook nog wat aandikken.

Misschien nog een lekkere subbass erbij maken en idd de snare meer power geven (en voeg 1 of 2 snares toe voor de afwisseling).

Klinkt lekker :)

Ik vind dat de snare iets harder kan.. iig meer knallen. Verder kan er, op de momenten dat je die lead voorzien van tremelo hoort, nog wel een leadje bovenop.. is soms wat leeg... Maar lekkere track verder :mega:

Hey MacGyverGear, thanks voor te luisteren en de feedback man !!
De snare is ondertussen luider.. en ik heb een heel subtiel leadje toegevoegd, dus dank je wel om mijn track beter te maken !!

:okdan:

Ik luister nu op pc speakertjes.. Waar de drums soms wat op de achtergrond blijven t.o.v. de andere synths..

Hey Scep maat, dank je wel hoor voor te luisteren en je feedback man !!

Ik heb de drums wat luider gezet, nu klinkt ie nog beter :D

Thanks mate :halleluja

Lekkere track!!

Niet om in herhaling te vallen maar ook mij viel het op de de drums aan de zachte kant zijn. Het hoog is een tikkeltje scherp. Verder mis ik nog een diepe bass, naast de kick. Vooral mixage dingen dus, maar vrij radicaal.

Hey Skies, thanks mate !! Appreciate it..

Drums zijn dus luider gezet.. Maar een diepe bass naast de kick leggen, lukt me helaas niet, ik zou niet weten hoe *D

THANKS man :okdan:

In de lead met de tremolo zou ik een vette breakbeat eronder knallen, beetje DnB achtig, lijkt me wel vet. Verder mag de track wat "steviger". De sounds zijn nice, maar een beetje te aardig voor dit genre vind ik. De lead misschien ook nog wat aandikken.

Misschien nog een lekkere subbass erbij maken en idd de snare meer power geven (en voeg 1 of 2 snares toe voor de afwisseling).

Elkuefo, je geeft me weer feedback, dat is leuk man, dank je wel.. ;)

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt, een vette breakbeat laten opkomen tijdens de drop, en klinkt idd veel vetter !! De lead aandikken ? Die wobbles bedoel je ? Hoe doe ik dat ?

Thanks maat ! :okdan:

ik ben het wel eens met hierboven: LFO wobbletjes en belletjes leuk, samples ook, maar de drums zijn een grote brei, sloop daar eens minimaal 2/3e van de laagjes uit en probeer eens een schone dynamische drumtrack te bouwen,met maximaal 1 loop en misschien 2 of 3 drum instrumenten waarna je de andere elementen er weer overheen zet.
complimentje, dit is de eerste track van je waar ik me tonaal niet aan stoor :D well done!

Hey Gloomer!

Lekker duister introtje. En verder genoeg variatie en toffe synthlinen in jullie track.
ik heb mss nog wel een paar ideetjes, Die synth stab in de intro, misschien kun je daar wat stereo delay op zetten? Werk je nog steeds in FL? Delay 2 werkt prima daarvoor. Gebruik dan wel de offset knop.
Voor die diepe bass onder drums kan je gwoon een 3OSC gebruiken, alleen de sine wave in het laagste octaaf. Daarvoor moet je echter wel ruimte maken in je track door al het laag(alles onder 80 - 100hz ongeveer) uit je synths en wobbles te halen. Daarna nog sidechainen met de kicks.

Verder ben ik het wel eens met de comments over de beat maar die heb je dus al harder gezet.
Succes verder!

Vind de toevoegingen qua melodieën erg oke :) Lekker... maar naar mijn mening mag de drums nog wel wat meer knallen en zeker op die snare derde tel.

Tip van hierboven kan ook goed werken.. echte sub zit er nog niet in op de kick na. Take care :mega:

ik ben het wel eens met hierboven: LFO wobbletjes en belletjes leuk, samples ook, maar de drums zijn een grote brei, sloop daar eens minimaal 2/3e van de laagjes uit en probeer eens een schone dynamische drumtrack te bouwen,met maximaal 1 loop en misschien 2 of 3 drum instrumenten waarna je de andere elementen er weer overheen zet.
complimentje, dit is de eerste track van je waar ik me tonaal niet aan stoor :D well done!

Hey, dank je wel Raphie, voor te luisteren en te becommentariëren.. Haha, goed dat je je er niet aan stoort.
Drums één grote brei ? Dat zal zo blijven, want ik heb nu vanalles geprobeerd, maar de kracht van de track gaat verloren als ik sommige percussie eruit haal, dus ik ga het zo laten voor wat het is.. de drums toch.

Toppie van je, dank je 8~

Hey Gloomer!

Lekker duister introtje. En verder genoeg variatie en toffe synthlinen in jullie track.
ik heb mss nog wel een paar ideetjes, Die synth stab in de intro, misschien kun je daar wat stereo delay op zetten? Werk je nog steeds in FL? Delay 2 werkt prima daarvoor. Gebruik dan wel de offset knop.
Voor die diepe bass onder drums kan je gwoon een 3OSC gebruiken, alleen de sine wave in het laagste octaaf. Daarvoor moet je echter wel ruimte maken in je track door al het laag(alles onder 80 - 100hz ongeveer) uit je synths en wobbles te halen. Daarna nog sidechainen met de kicks.

Verder ben ik het wel eens met de comments over de beat maar die heb je dus al harder gezet.
Succes verder!

Hey Frenklin, blij je nog eens te lezen man ;) THANKS MAN !!
Die synthstab delayen, op hoeveel seconde bedoel je, want ik weet niet welke je bedoelt.
Voor de rest is het nog een beetje Chinees voor mij.. Ik denk dat ik hem ga laten zoals ie nu is, want hij klinkt meer dan af denk ik..

Zal ik een update posten of wachten jullie liever op de CD ? 8)

Vind de toevoegingen qua melodieën erg oke :) Lekker... maar naar mijn mening mag de drums nog wel wat meer knallen en zeker op die snare derde tel.

Tip van hierboven kan ook goed werken.. echte sub zit er nog niet in op de kick na. Take care :mega:

De drums zullen meer knallen ;)

Moet er nou echt sub bij ? Ik begrijp niet goed hoe ik dat moet doen.. Ik vind hem thans af zo :stupid

Thanks man !! :)

Sterk intro! En zoals ik van je gewend een lekkere drive in je track. Maar beste Jan, ook ik mis het sublaag om de track steviger te maken, meer body te geven.

Hey Bob, bedankt om langs te springen makker.. :okdan:

Ja, that's it : meer sublaag.. krijg ik overal te horen.. Maar hoe doe ik dat nou precies ?

Hier is alvast een update : heb alles gedaan wat er gezegd werd op't fora, behalve dat sublaag..

Kunnen jullie me hierbij nog eens helpen ajb ?

https://soundcloud.com/gloomer7/dravahh-vs-gloomer-mr-anderson-wip-v2

Mogelijk ook eens contact opnemen met:

Codec17
http://soundcloud.com/codec17

Deze forum-man weet hoe je drums kunt laten knallen, luister maar eens naar zijn dingen (zie ook het draadje 'maak 'n stukkie Drum & Bass)

Tis maar een ideetje:okdan:

Ik heb geluisterd naar zijn nummers en ze klinken idd toppie.. dank je wel man !!

Misschien dat ik hem wel een een pb zal sturen.

Back