MindsEye - Beautiful Day

mooi nummer, maar wat is die gesidechainde white noise nou doorheen je plaat ? Die moet weg man !! Ook soms hoor je frequentiestoornissen in je track, precies of je twee platen doorheen mekaar speelt.. Mmm, ik zou zeggen "back to the drawing table" ;)

Idee vind ik goed, maar de uitvoering is behoorlijk rommelig. Ik moet me helaas grotendeels bij Gloomer aansluiten...

Wel jammer, had me verheugd op een nieuw Mindseye trekkie :).

Hmm ja, die white noise is een beetje een experimenteel dingetje. Ik heb de track inmiddels zo vaak gehoord dat ik niet meer kan beoordelen of het werkt of niet :P Maar als ik dit zo lees zou het geheel misschien wel beter werken zonder.
Ik zal verder ook hier en daar nog wat dingen tweaken...de overgangen kunnen hier en daar ook nog wel iets beter, me thinks...
Af en toe een beetje experimenteren met een andere sound is overigens wel inspirerend. :okdan:

Ik vind het zo dof klinken.

Gitaartje is chill. Die noise mag inderdaad wel weg, voegt niets van waarde toe. De kick klinkt idd een beetje dof, misschien kan je daar nog iets aan doen (al is dat niet het grootste verbeterpunt). En het lijkt wel of de sample die je hebt gebruikt niet helemaal goed is ge-EQ-ed, daar loopt van alles door elkaar heen.

leuke track, zeker afmaken.

De timing van de gitaarsamples zou je kunnen verbeteren en beter (minder of laag uit het fx signaal) galm en delay gebruiken.

Thanks voor de reacties, inmiddels heb ik een upgedate versie geupload. De white noise eruit, en verder de hele track nog een keer nagegaan zodat alles wat beter klinkt.
Flyweight: de timing van de gitaarsamples heb ik zelf ook over na zitten denken, is misschien niet helemaal 'standaard'...maar dat vind ik zelf dan wel weer wat hebben.

Back