Polyphonic MIDI to CV 3 ipv 4 channels

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Ik zoek een Polyphonic MIDI (DIY) to CV met 3 channels CV en 3 gates. (extra gates, clock en cv's xijn welkom)

Bijna alle interfaces die ik vind zijn 2 of 4 kanaals.
Nu vroeg ik me af of je een 4 kanaals makkelijk met alleen 3 kanalen kan gebruiken?

Mijn assembly skills zijn <0 , lijkt mij best moelijk om bv de firmware aan te passen.

Wat zijn de opties om een 4 kanaals poly midi - cv interface met alleen 3 kanalen te gebruiken?

Cheers :mega:

Als het ook niet-DIY mag wezen dan zijn er meerdere, stand alone is echter wat moeilijker dan in Eurorack modular.

Eurorack;
Mijn tip is de Vermona QMI - heb ik zelf en werkt prima.
Ook de Mutable Yarns schijnt een goeie kandidaat te wezen.

Standalone: volgens mij kon je de Roland MPU-101 voor 1-4 synths gebruiken. Heeft een speciale knop - 3 voice mode.

Ja inderdaad die Fat controller heb ik ook gevonden. ik heb ook Marc Pareille of zoiets gemaild over zijn cv interface of die 4 voice makelijk naar 3 voices is om te bouwen.

4 voices is net te veel en te duur, voor 3 voices heb ik genoeg modules.

Expert sleepers ga ik aan voorbij. dit omdat ik maar 8 in en outputs heb en met 3 voices moet je minimaal 6 outputs benutten en je computer aan hebben.
En ik gebruik vaak outputs voor externe effecten enzo

toch is de Fat controller het beste wat ik had kunnen vinden.

"Each one of the CV outputs can be directly controlled by Continuous Controller; has 'learn' mode to assign next used CC; control range full scale amount from -7.50V to 7.50V"

Feature to-do list

• Allow use of continuous controller pairs for higher resolution control of CVs(wat dit dan betekend snap ik niet helemaal, zouden ze dan nu op hele lage resolutie werken? met een slew of lowpas is stepping toch wel te verminderen?
  • Note priority selectable from Newest, Lowest, Highest (currently note priority is always Newest)(de sourcecode staat online, zou wel leuk zijn om daar roundrobin in te hacken)

Back