mag ik jullie vragen om feedback ?

Sir dionysus

www.vangerwendesign.nl
hallo mensen het heeft eigenlijk niks met synths te maken dit maar ik ben gevraagd om iets af te mixen en diyt heb ik er van gemaakt mischien een beetje feedback omde laatste puntjes op de i te zetten ik dank u van harte :mega::walker:

Attachments

• mascha 2.1.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 65
Ha die Dion :)

Vind er een beetje veel mid in zitten.. en hoor de basgitaar niet.. (hoor em volgens mij wel in de verte)

Verder vind ik de dame (zang) een beetje raar klinken.. zit er een doubler of iets dergelijks op? Klinkt een beetje onatuurlijk in mijn oren.

Wel vrolijk liedje.. :) komt ie van de heer Pfeifer? :mega:

Ik vind (luisterend op tablet + earbuds) de mix goed (leuk nummer ook).
Een paar hele kleine opmerkingen:

-1. In het begin na de drumroll, beginnen de rest van de instrumenten een beetje rommelig (out of focus/te laat).
Remedie: die drum intro iets meer kracht geven (op heel laag volume afluisteren hierbij) en/of een galm/delay op die drumintro om de overgang beter te laten 'blenden'. Als er een gate of zo zit op de andere instrumenten, zou die ook iets eerder (tijdens de drumroll) open kunnen gaan, zodat ze niet plotseling uit het niets beginnen.

-2. De lead vocal heeft een héél klein beetje een te scherp randje en mag een klein beetje reverb/delay om het echt lekker (iets meer naar achteren) tussen de instrumenten te plaatsen.

-3. Op 0.54 "...and WHEN THE SUN was over...." heeft de stem een soort phasey effect; lijkt in de opname te zitten?

Maar nogmaals, dit zijn héél kleine puntjes.

eens met jompo, maar die phasey smear hoor ik door de hele opname, weet niet wat je op je stereobus het gezet, maar zou het er af halen

Ik vind het niet mooi klinken....erg opgeblazen, stem is niet mooi in de mix, gitaren/mid staan veelste hard....geen lucht.
Kan me niet voorstellen dat de mensen die dit goed vinden klinken serieus zijn....anders even een afspraakje met de oorarts maken.

Leuk nummertje!

Vocals staan veel te zacht, de vrouwelijke vocal mag meer body aan de onderkant krijgen, de mannelijke vocal wat meer hoog.

In je 300-400 hz gebied gebeurt heel veel tegelijk. Kijk eens met een analyser welke instrumenten die frequenties NIET nodig hebben, en filter dat weg. Verder alle kanalen behalve de bass en eventueel een kick (heb niet de hele track gehoord): alles onder de 100 tot 150 hz weg. Dan krijgt de mix weer lucht.

De snare mag veel meer naar voren komen, en veel meer hoog hebben. Deze zit ook in het 300 tot 400 hz gebied te frotten, en das niet mooi. Daarnaast is het in de folk stijltjes zeer gebruikelijk om vrij extreem te pannen. Een gitaartje volledig links, of een orgeltje volledig rechts is echt wel okay. Dat maakt in het midden een enorm gat om je vocals perfect neer te leggen. Nu komt het stereo beeld een beetje van reverb en waarschijnlijk dubbel ingespeelde instrumenten, maar met wat verdeling in L/R is dat snel goed opgelost.

Ik mis overigens nog wat percussie dingen. Tamboerijn/shaker/conga's of toms of zoiets.

Leuke inspirerende track om te mixen hoor, dit!

je geruikt compressie op een verkeerde manier.

ik zou zeggen haal alle compresie eraf en zorg eerst dat de mix in meer orde is. sidechain daarna de bas met drums en haal de stem meer naar voren.

Back