Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mijn paal is een stuk goedkoop meubelpaneel in 2 gezaagd als voet en houder. Dan 2 schroeven, vernis, houtlijm en de spijl voor een trapleuning.
Kostte 8 euro voor alles samen denk ik. Volgende versie: langere paal, dus geen spijl meer en een beter stuk hout voor bovenaan want t zagen vd 'tanden' buigen en er was er al eentje gebroken bij t verzagen.
Vooral de langere paal 1m55 of zoiets wordt t moeilijkst om goedkoop te scoren. Bezemsteel volstaat niet ;)

Oja, handvat is van ikea kast.

Door een renovatie hier (kozijnen vervangen) was ik genoodzaakt de hele rock 'n rommelhut leeg te halen.
Na veel passen en meten heb ik het roer compleet omgegooid en ben ik 'opgestaan' :D
De stahouding vind ik toch prettiger voor jammen met drumdozen, push en ableton..

Links op de Rhodes heb ik een tweede computerhoek gepland waar ik al zittend met Cubase de EP's en meer akoustische dingen opneem :)

Ook heb ik de radiator ingebouwd en voozien van een laag isolatie. Dit omdat ik nogal veel dingen met de mic opneem en dat pokkeding iedere keer aangaat net als ik midden in een take zit.
Het geluid is niet helemaal weg maar het is aanzienelijk stiller geworden.. :)

Moet nog een hoop gebeuren en veel aansluiten maar het kunnen staan achter de computer bevalt tot dusver prima.. had dit eigenlijk veeeeel eerder moeten doen :)

Hierbij wat pics:

Oude situatie: sorry voor de troep.. :o:

attachment.php

Passen en meten...

attachment.php

Radiator weggewerkt.. en de nieuwe opstelling voor de Wurli en alle monitoren gemaakt..
geinig detail is dat het oude werkblad nu voor de kachel hangt, deze deed in mijn allereerste homestudio wayback in the ninetees ook al dienst als buro.. ja ik ben een romanticus 8o

attachment.php

As we speak...

attachment.php

Attachments

• Passen en meten.jpg
    Passen en meten.jpg
    59 KB · Bekeken: 174
  • Done that.jpg
    Done that.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 165
  • Eindelijk...jpg
    Eindelijk...jpg
    72,5 KB · Bekeken: 164
Als ik jam sta ik ook. Heb enkel geen plek voor maschine of de zaquencer aan dezelfde 'sta' kant, momenteel, dus daar moet ik nog iets op verzinnen... Flinke berg gear! Ben benieuwd of je 't kan volhouden als 'sta houding' only.

Ik merkte in de oude situatie vaak dat als ik eenmaal zat, ik het allemaal wel prima vond.. en kwam ik mijn stoel niet meer uit.
Juist het merendeel van mijn synth/appraat plaaten is op stahoogte.
Met Ableton is het erg prettig om gewoon een synthje op te nemen.. en door naar de volgende synthje... nog een clipje opnemen.. ff kijken hoe het samen klinkt.. etc.. daar komen vaak hele leuke dingen uit.. maar dan moest ik iedere keer weer gaan zitten voor Push en het toetsenbord..
Ik kijk wel hoe lang ik het vol hou, mijn ervaring is als je te lang op een plek staat, gaat het vervelen...

Ik ga nog wel zitten bij het opnemen van Gitaar, sax, EP's en misschien de vocalen, maar dat ga ik met Cubase doen omdat ik het daarmee handiger vind met audio te googelen :)
Heb al een monitor en toetsebord op zithoogte en alsmede die grijze controller bovenop de Rhodes is speciaal voor Cubase bedoeld. :)

Ik merk nu wel dat surfen op het internet, lang op een plek staan voor de computer niet prettig is.. Misschien moet ik daarvoor ff een surfpak aanschaffen :D

Zet je een barkruk in je hok. :-)

:mega: Hehe.. misschien is dat niet eens zo'n gek idee.. Heb toevallig nog een exemplaar wat in hoogte verstelbaar is.. :) es ff kijken...

Edit:.. 't is niet optimaal maar ik zit.. :) De Wurli staat wel een beetje in de weg.. of eigenlijk zitten mijn knieen in de weg... maar daar zit ik verder niet mee :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb een (oudere) burostoel van ikea die ook heel hoog kan. Doe er eigenlijk niks mee. Misschien moet ik die ook maar weer eens in mijn hok proberen :)

@ Exel: thanx.. het is op mijn ouwe foto nogal vol.. je mist nu dus een hoop synths en ander spul..
Zolang ik nog aan het zagen en boren ben wil ik liever niet al teveel apparatuur hier opgesteld hebben.. maar het is de bedoeling dat het minstens zo gezellig vol gaat worden als in de eerdere opstelling..

@ Arv: Heb een paar jaar terug toen ik het sax spelen weer oppikte het kenbaar gemaakt bij de buren, en de periode daarna contact onderhouden of er problemen waren.
Tot nu toe heb ik geen klachten gehad. :)
Heb wel voor mezelf de maatregel ingesteld het niet na acht uur 's avonds te doen..

Ben nog even bezig geweest aan 'n soort statiefje voor Machine zodat ie toch voor de monitor kan staan.. er was ook nog ruimte voor de AR :)

attachment.php

Attachments

• M'n Machine 'n AR statiefdinges.jpg
    M'n Machine 'n AR statiefdinges.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 153
Nice MacGyver,

Dat is nog al een heftig stukje starcommand op je laatste foto. Ik hoop dat je er logica in zal vinden.

Ik hoop allesinds dat je die gatlelijke stoel zal verplaatsen :D

PS: Je weet me te vinden als jij je Rhodes beu bent. 8)

1zz2xpe.jpg

Thanx mensen.. :mega:

@ LT: heb nu een foeilelijke, in hoogte verstelbare kruk.. maar ey.. ik zit er niet mee.. :D

Back