Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Wat voor mengert is dit RSB? Vind 'm echt mooi man, met dat onderstel ook erbij!

Het is die Tascam M-520 die ik al een tijdje geleden zocht en nu eindelijk heb gevonden. Helaas is het onderstel niet origineel maar wel super stevig. Ik ben zelf helemaal weg van Tascam mengtafels, niet alleen vanwege het geluid maar vanwege de functionaliteit en eenvoud.

@rsb, je hebt daar 2 tape machines, wat voor gebruik je? (en waarvoor? )

Ik heb een Fostex Model-80 waarmee ik 8 sporen kan opnemen (8 bussen uit van de tascam)
En daaronder staat een Revox A77 waarop ik die 8 sporen op uit-mix naar een 2 sporen opname.

@RSB, Wat een mooie kamer met heerlijke ruime opzet zeg! Heb je nou achter je modular een tweede ruimte met open raamsponningen? Daar waar al die platen staan. Is dat je draaikamer?

Het is maar 1 kamer, maar er zit een verhoging in. Wat je ziet achter mijn 100m zijn geen lp's maar alle OOR krantjes vanaf '71 tot nu.

Daarnaast weet ik niet zo goed wat je met een draaikamer bedoelt? Ik ben geen DJ ofzo iig.

@Vasc het master keyboard is de Nektar Panorama P4. Ik schakel veel tussen de Yamaha & KRK, maar gebruik KRK eigelijk enkel om te checken hoe ik zit in het laag aangezien de HS50's niet heel veel laag laten horen. Voor productie in het algemeen zijn de Yamaha's naar mijn mening een stuk beter dan de KRK vanwege het plattere geluid :)

ProOnePedals.JPG

<3 Pro One.

Maar deze mag wel eens een keertje naar de orthodontist om een beugeltje te laten meten, zijn tanden staan een beetje scheef :)

Mooie studio exel maar voegt die Prophet 08 iets toe aan de Prophet 5 :?
Welke versie is die 5 dan rev 1-2 of 3 en als het de 3 is is het dan de rev 3.1-3.2 of 3.3 :eureka:
Maar ik zie dat hij midi heeft dus ik denk aan een rev 3.3.
Zie dat je in je rack wel ruimte moet gaan maken ;)

Mooie studio exel maar voegt die Prophet 08 iets toe aan de Prophet 5 :?
Welke versie is die 5 dan rev 1-2 of 3 en als het de 3 is is het dan de rev 3.1-3.2 of 3.3 :eureka:
Maar ik zie dat hij midi heeft dus ik denk aan een rev 3.3.
Zie dat je in je rack wel ruimte moet gaan maken ;)

De Prophet '08 lijkt voor geen meter op de Prophet 5. De 8 is veel meer een moderne synth in de traditie van de Poly Evolver dan een poging een re-issue te zijn. Vergeleken met vintage synths heeft hij niet bijzonder veel karakter, maar hij kan wel heel lekker door een mix heensnijden.

Die 5 is overigens een revisie 3.2 met een MIDI retrofit (ik denk niet dat ze in Dave's fabriek een lettertang gebruikten om hun poorten te labelen :) ).

Ik heb zo'n simpel desktoprackje bij bax besteld van de week, die racks onder de modulars zijn sowieso niet echt een handige plek om aan een synth-module te tweaken, don't worry ;)

Trouwens, RSB, doe jezelf een lol en koop een stoel, man. Of ben je zo'n "staande werkplek"-hippie? Of bang om je mooie tapijt te slopen? :)

Hier nog een nieuwe, heb wat zitten schuiven enzo. Niet alles paste op de foto, staat nog wat gear achterin, maar niet zo boeiend.

Attachments

• IMG_0082.jpg
    IMG_0082.jpg
    49,7 KB · Bekeken: 163
Hier nog een nieuwe, heb wat zitten schuiven enzo. Niet alles paste op de foto, staat nog wat gear achterin, maar niet zo boeiend.

Lekker ruimtelijk. Waarom klep van de mini niet omhoog? Mag best met zijn knoppies pronken!

Back