Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

wow wat vet.. passout.. cool man !!!!

Bedankt, er zit eigenlijk altijd een rolluik dicht voor het raam

Uv straling gaat helaas overal door heen, mits je een verduistering(rol)gordijn hebt hangen!
Je kunt beter een rolluik in je kast met modules bouwen, gegarandeerd 100% uv veilig:eureka:

Thx, ben nu wel blij met de workflow, elke synth is met 1 knop op een knop in de totalmix software van rme 'aan te zetten'. Al die synths en drumcomputers zijn nu gerouted (via de patchbay, dus fx kunnen er nog tussen) naar de mixer. Kan je direct horen wat je wil. Dat is ook weer direct gerouted naar inputs van mn soundcard.

Daarnaast heb ik nu net van een maatje van me yamaha hs50m monitoren te leen wat wel een fijn alternatief is voor de absurde kwaliteit van mijn mains.

Daarnaast is het nu ook heel simpel om mijn laptop aan te sluiten: Ik heb al mijn belangrijke usb shit op een usb3 zitten: geluidskaart, motu 128 midi, muis, keyboard, dongles en nog wat shit. Dat zaakje gaat naar een usb3 switch waarvan 1 naar mijn main pc gaat, en de andere kant gaat naar een usb kabel die gecombineerd is met een displayport kabel. Die 2 kabels gaan dan mijn (of andere) macbook airs met benodigde drivers en dan heb je de HELE studio op je laptop :P mooie is dat ik mn nieuwe monitor ook kan switchen tussen hdmi en displayport

hoe werken je helmholtz die hebt gemaakt (zag ik in je diy studio draad) krijg je wel een beetje vlakke sound daar mee.

Ik heb geen Helmhotz gemaakt, alleen breedband absorbers. Maar vooral VEEL breedband absorbers. Beide zijwanden en plafond zijn gigantische absorbers. Ook de achterwand (de kast, de hoeken en de 7 vierkante absorbers) zijn absorberend.

De zijwanden links en rechts bestaan uit 4 panelen per kant (totaal dus 8 ). De meest voorste panelen (1 per kant, L en R) zijn volledig absorberend: stof met erachter dik steenwol (100kg/m3) de reden hiervoor is dat het mirror points zijn voor de speakers; je wilt niets terug hebben qua reflecties.

De panelen die volgen (3L en 3R) zijn in principe hetzelfde, maar het grootste verschil is dat de voorzijde een extra mdf laag heeft met random gaatjes: laag gaat er gewoon doorheen en wordt geabsorbeerd maar het mid en hoog komt nog wat terug zodat de ruimte niet een dode ellende wordt.
Het concept erachter is, lage frequenties zijn gewoon moeilijk te controleren; je hebt gewoon veel materiaal nodig om dat voor elkaar te krijgen...

Laatst gewijzigd:
De panelen die volgen (3L en 3R) zijn in principe hetzelfde, maar het grootste verschil is dat de voorzijde een extra mdf laag heeft met random gaatjes: laag gaat er gewoon doorheen en wordt geabsorbeerd maar het mid en hoog komt nog wat terug zodat de ruimte niet een dode ellende wordt.
Het concept erachter is, lage frequenties zijn gewoon moeilijk te controleren; je hebt gewoon veel materiaal nodig om dat voor elkaar te krijgen...

ohh ik dacht dat je zo iets helmholtz noemde. nogmaals het is super strak.

Thx :) het klinkt nu ook erg strak! geen rare ophopingen van frequenties op mijn luisterplek. Gaat enorm laag en klinkt niet door.

Ook tussen de speakers, die grote zwarte vlakken, staan basstraps. Dus ook geen troep van de raamkant terug :)

mijn huidige setup:

Fraaie setup die (ook (?)) voor mij best wel inspirerend is. Gewoon een standaard werkblad van een behoorlijke lengte en die kast met laden vind ik ook wel iets hebben.

Dank voor het delen hiervan!:mega:

haha bijna geen gitaren... ik gebruik dan ding voornamelijk voor reamping van synths/beats :)
Hier bijvoorbeeld zijn we naar boven gegaan in een van de lege ruimtes en hebben we flink lol gehad met de 909 door die stack en wat jammen op t einde: https://www.youtube.com/watch?v=z2tVgxPbC4s

PS naast 909's en Diezel ook wat achtergrond over hoe we Hylas hebben gemaakt, vorige week hebben we daarmee trouwens een Edison gewonnen :D

haha bijna geen gitaren... ik gebruik dan ding voornamelijk voor reamping van synths/beats :)
Hier bijvoorbeeld zijn we naar boven gegaan in een van de lege ruimtes en hebben we flink lol gehad met de 909 door die stack en wat jammen op t einde: https://www.youtube.com/watch?v=z2tVgxPbC4s

PS naast 909's en Diezel ook wat achtergrond over hoe we Hylas hebben gemaakt, vorige week hebben we daarmee trouwens een Edison gewonnen :D

Ook leuk! En lekker luxe. :D gefeliciteerd met je Edison. :okdan:

Uv straling gaat helaas overal door heen, mits je een verduistering(rol)gordijn hebt hangen!
Je kunt beter een rolluik in je kast met modules bouwen, gegarandeerd 100% uv veilig:eureka:

Ja het is een verduisterend rolgordijn
dakraam is ook van de generatie uv werend
Hij zit overdag eigenlijk altijd dicht, zeker als de zon er op staat
was alleen voor de foto open

Fraaie setup die (ook (?)) voor mij best wel inspirerend is. Gewoon een standaard werkblad van een behoorlijke lengte en die kast met laden vind ik ook wel iets hebben.

Dank voor het delen hiervan!:mega:

Dank je en graag gedaan
Ik probeer de ruimte zo goed mogelijk te benutten
De 19" racks lopen ook in de wand onder de werkbladen
Door zodat daar alle randapp ed in kan
waar je toch niet vaak bij moet

Afgelopen weekend met de kindertjes buiten geweest, leuke voorstelling gegeven met dikke laser-rig achter me. Ik had de Arp 2600 en MKS80 thuisgelaten omwille van praktische ruimte-indeling.

Attachments

• zigzNZW.jpg
    zigzNZW.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 112
Afgelopen weekend met de kindertjes buiten geweest, leuke voorstelling gegeven met dikke laser-rig achter me. Ik had de Arp 2600 en MKS80 thuisgelaten omwille van praktische ruimte-indeling.
vind je dat niet zonde met al die mooie spullen naar buiten? krijgt toch altijd wel een buts, kras, rook of bierlucht mee.

Zo, dan mag je toch aardig wat flightcases hebben gehad, een grote auto en een heel poosje om alles op, in en af te stellen.

Is er ook ergens op internet toevallig een opname te beluisteren?

Zo, dan mag je toch aardig wat flightcases hebben gehad, een grote auto en een heel poosje om alles op, in en af te stellen.

Is er ook ergens op internet toevallig een opname te beluisteren?

Nee, ik had mijn laptop bij me maar geen audio-interface, dus geen manier om het geluid fatsoenlijk op te nemen. Er waren wat camerabeelden gemaakt, maar die klinken nu zo rot dat ik daar niks mee wil.

Zeulen was inderdaad een rotklus. En opbouwen ook.

vind je dat niet zonde met al die mooie spullen naar buiten? krijgt toch altijd wel een buts, kras, rook of bierlucht mee.

Het zijn muziekinstrumenten, geen museumstukken. De mijne dan. Wat iemand anders met zijn synths wil doen staat hem natuurlijk vrij.

Overigens doe ik dit niet iedere week, hoor.

Prachtige foto, machtige setup… complimenten! :okdan:

Back