Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Klein idd. Doet me denken aan mijn plekje. Soms heb ik zin om alles een duw te verkopen omdat ik iets moet verplaatsen om te kunnen passeren, ergerlijk... Heel ergerlijk...

Verder verrrrrrrrry naais :)

Hmm.. Ik heb ooit een studiootje gehad met een max breedte van nog geen 1,5 bij 2 ofzo.. deur moest ik wel open houden uiteraard...
Had links een atari ST. Muis gebruikte ik ook links terwijl ik recht ben maar dan kon ik met de rechterhand inspelen.. :D (had geen idee dat je die rechts moest gebruiken toen.. )
Voor me een master klavier en wat andere zooi + monitoren.. en rechts een mixer rechtop aan de muur.. en dat vond ik toen erg lekker werken alles zo dichtbij.

Ik denk dat je gewoon moet bepalen wat wel en niet in je ruimte neer te zetten en belangrijke zaken een vaste plek geven.. anders word je gek..
Gewoon een paar plaatsen zo inrichten dat je er iets kan uitwisselen.. en wat je niet gebruikt opslaan.. verkopen geeft je alleen maar spijt :)

Links muizen omdat er nergens anders plek is, daar zijn wel meer mensen mee opgegroeid.

Lang leve trackpads en trackballs.

En nog een plaatje.. :mega:

Moet nog steeds links-achter iets bouwen om een controller op te zetten maar ben over het algemeen best wel blij met hoe de ruimte nu benut is.
Ruimte is klein maar daardoor wel alles binnen handbereik :)

8965fd324afadd931cf8fd2312f4bc70.jpg

Ga je een muziekwinkel beginnen. Zo he, wat een apparatuur staat er daar.:D

En nog een plaatje.. :mega:

Moet nog steeds links-achter iets bouwen om een controller op te zetten maar ben over het algemeen best wel blij met hoe de ruimte nu benut is.
Ruimte is klein maar daardoor wel alles binnen handbereik :)

8965fd324afadd931cf8fd2312f4bc70.jpg

Welke instrumenten gebruik je nu het meest?

Het is wel een beetje vol maar werkt echt behoorlijk prettig nu. Sta nu ook grotendeels. Alleen voor bepaalde instrumenten die lager staan zoals de Wuril, Rhodes pak ik afentoe een stoel bij.
Moest in het begin een beetje wennen, zeker als ik dan weer dingen ging doen op internet en dus op een plek met de muis voor m'n monitor bleef staan maar zolang ik blijf bewegen heb ik nergens last van..
Daarbij is het toch ook prettig dat ik soms wat dichter bij mijn monitor kan komen om iets beter te kunnenbekijken..

@ Pepertje: Naast de controllers en mixers natuurlijk zijn de volgende dingen toch wel onmisbaar en vooral favoriet:
Wurlitzer, Rhodes, Moog Source, Teisco SX400, Kawai SX240, Roland Juno 60, Roland JP8. Yamaha RS7000.

Afentoe pak ik ook instrumenten en probeer daar alleen wat mee te maken.. tijdje terug stond er op de plek waar nu de DSS1 staat een Bit 99 en had ik toen het muziekje hieronder mee gemaakt.
https://soundcloud.com/macgyvergear/somewhere-in-time
Heb ook eens wat met de Wurli alleen proberen te doen toen ik em net had maar daar moest ik al snel weer de Moog source bij gebruiken voor een basje en wat leads.
https://soundcloud.com/macgyvergear/wurlitzer-jam-last-night

De huidige W.A.H.-Studio en de apparatuur in de Lving Reum:

Attachments

• DSC02804.jpg
    DSC02804.jpg
    88,7 KB · Bekeken: 103
  • DSC02805.jpg
    DSC02805.jpg
    82,5 KB · Bekeken: 111
  • DSC02806.jpg
    DSC02806.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 102
  • DSC02807.jpg
    DSC02807.jpg
    63,2 KB · Bekeken: 104
  • DSC02808.jpg
    DSC02808.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 105
Yooo Phooch, waar is die Sirius heen ???

Die is naar de studio van Smackos gegaan, die had ik te leen van Scubamaster, maar hij wilde hem verkopen en ik had er het geld niet voor, zodoende is hij verkocht aan Smackos.:okdan:

Het is wel een beetje vol maar werkt echt behoorlijk prettig nu. Sta nu ook grotendeels. Alleen voor bepaalde instrumenten die lager staan zoals de Wuril, Rhodes pak ik afentoe een stoel bij.
Moest in het begin een beetje wennen, zeker als ik dan weer dingen ging doen op internet en dus op een plek met de muis voor m'n monitor bleef staan maar zolang ik blijf bewegen heb ik nergens last van..
Daarbij is het toch ook prettig dat ik soms wat dichter bij mijn monitor kan komen om iets beter te kunnenbekijken..

@ Pepertje: Naast de controllers en mixers natuurlijk zijn de volgende dingen toch wel onmisbaar en vooral favoriet:
Wurlitzer, Rhodes, Moog Source, Teisco SX400, Kawai SX240, Roland Juno 60, Roland JP8. Yamaha RS7000.

Afentoe pak ik ook instrumenten en probeer daar alleen wat mee te maken.. tijdje terug stond er op de plek waar nu de DSS1 staat een Bit 99 en had ik toen het muziekje hieronder mee gemaakt.
https://soundcloud.com/macgyvergear/somewhere-in-time
Heb ook eens wat met de Wurli alleen proberen te doen toen ik em net had maar daar moest ik al snel weer de Moog source bij gebruiken voor een basje en wat leads.
https://soundcloud.com/macgyvergear/wurlitzer-jam-last-night

Dus toch de instrumenten die het gemakkelijkst te bereiken zijn. Kan me goed voorstellen dat die Wurlitzer menigmaal een bron van inspiratie is. Zonder veel fratsen lijnen neer zetten en die vervolgens verder aanvullen.

Gaaf hoor, zoveel instrumenten tot je beschikking te hebben.

click

Haha, 2 pro 2's.. :D

Had je niet ook al eens 3 Analog four's? :W

Je lijkt wel op mij, er staat trouwens een Catstick op muffwiggler als je die nog zocht, ik hou mijn geld even in de pocket.

click

Wat gebruik je als sequencer om het allemaal aan te sturen, of is het meer arpje hier, sequence daar en dan lekker jammen?

Mooie synhts/setup Synthiaks.. :mega: Heb de Octave Kitten 'n paar keer gezien maar da's nu wel duidelijk waarom ze em die naam hebben gegeven.. en idd naast die Oddy lijkt ie nog groter :)
2 keer een Pro2.. dat moet wel wat zeggen.. (denk ik?)

@ Pepertje.. de ideale setup plaatsing van alles is altijd een zoektocht.
De Wurli heb ik nog niet zolang, stond eerst ff links naast de Rhodes maar aangezien er geen midi op zit is het toch wel prioriteit die een beetje in de buurt van de record knop te hebben en moest ik er wel iets voor verzinnen.. :)
Hier staan nog wat foto's van de oude setup en het bouwen van de nieuwe, paar maanden terug.. best wel blij dat dit achter de rug is :)

:mac hele. Coole ruimte.. Gaaf man. Takamine gitaar..

Back