Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mooi Trigg, en toch nog een heel stuk ruimer dan ik in eerste instantie dacht (na het zien van de eerste foto's)

Thanks guys!

Mooie en handige ruimte lijkt me dat trigg! Hoe bevalt de akoestiek met die panelen? Komen er nog akoestische aanpassingen?

Wat ik vooral heel fijn vind is dat de galmtijd is afgenomen, waardoor alles 'rustig' klinkt. En het stereobeeld is goed. Er zijn geen enorme akoestische problemen in het frequentie-spectrum nu en er is ook niet heel veel wat ik er verder nog aan kan doen; daar is de ruimte simpelweg te klein voor..

Mooi Trigg!
MAg ik vragen wat jou audiointerface is? Ik bespeur geen mengdesk, dus heb je een rack I/O ergens oid?

Ik gebruik een RME Fireface 800 met een Alesis A13 ADAT interface erop en daarmee routeer ik alles. Mixen doe ik ITB

Hoe bevalt de Wavedrum? En je hebt een tuba-speler op het hoogste punt staan. Gaaf!:D

Die wavedrum is een tof ding die ik uiteindelijk toch veel te weinig gebruik :D

(voor wie zich afvraagt waar dit allemaal over gaat: http://www.gritt.nl/studio/ )

studio2016.jpg

Ik heb de boel ook eens opgeruimd en opnieuw opgesteld. Ben alleen nog niet overtuigd van de plaatsing van de Push, die zou ik nog graag wat dichterbij willen hebben... Keuzes, keuzes...

Eindelijk al het meubilair en alle akoestische panelen binnen. Een dag bezig geweest met alles uit flight cases en in de racks schroeven. Deze week moet ik me gaan buigen over de bekabeling, er is nu nog niks aangesloten. Volgende maand komen er nog wat skyline diffusers binnen.

ULOb40l.jpg

YPuIiDF.jpg

S9ScpuY.jpg

lIw7LHc.jpg

Z1OxuxK.jpg

studio2016.jpg

Ik heb de boel ook eens opgeruimd en opnieuw opgesteld. Ben alleen nog niet overtuigd van de plaatsing van de Push, die zou ik nog graag wat dichterbij willen hebben... Keuzes, keuzes...

Wat ligt daar voor je toetsenbord, een Wacom tablet?

Eindelijk al het meubilair en alle akoestische panelen binnen. Een dag bezig geweest met alles uit flight cases en in de racks schroeven. Deze week moet ik me gaan buigen over de bekabeling, er is nu nog niks aangesloten. Volgende maand komen er nog wat skyline diffusers binnen.

ULOb40l.jpg

YPuIiDF.jpg

S9ScpuY.jpg

lIw7LHc.jpg

Z1OxuxK.jpg

Geweldig mooie strakke en schone studio :okdan:,

Hoe ga je Arp 2600 bedienen,heb je ergens een keukenstrapje staan ;) en om bij de Micro wave te komen mag je wel op de grond gaan liggen.
Ergonomisch niet handig.

Ik moet inderdaad een opstapje regelen voor de Arp en de eurorack. Microwave snapt program changes, en programmeren op het front panel is met dat ding sowieso niet mijn idee van een fun time, dus dat doe ik wel vanaf de computer.

Ik moet inderdaad een opstapje regelen voor de Arp en de eurorack. Microwave snapt program changes, en programmeren op het front panel is met dat ding sowieso niet mijn idee van een fun time, dus dat doe ik wel vanaf de computer.

Je studioruimte lijkt me groot genoeg, kon je de 2600 en eurorack niet elders plaatsen :?

Mooi werk man(nen)!

Excel: heb je die panelen zelf gemaakt of op maat laten maken oid? Ziet er mooi uit dat grijs.

Zo hé, dat is even een geslimde versie van wat je had... Ziet er netjes uit :okdan:

Dank! Ik merkte dat al dat speelgoed alleen maar afleidde dus ik heb de boel terug gesnoeid naar de essentials :) alles is nu mixerloos op de audio interface aangesloten en software en hardware is nu helemaal geïntegreerd. Kan hardware als plugins in mijn project trekken of softsynths door de outboard trekken, alles werkt nu naadloos samen. Heerlijk!

Mooi werk man(nen)!

Excel: heb je die panelen zelf gemaakt of op maat laten maken oid? Ziet er mooi uit dat grijs.

Deze zijn op maat getimmerd voor me volgens het plan van aanpak dat de akoestiek-consultant maakte naar aanleiding van een meetsessie. Combinatie van bass traps en broadband absorbers.

Het ziet er knap uit en als het ook nog goed klinkt in die ruimte Exel dan vind ik dat je het goed voor elkaar hebt. Zo een ruimte ziet er productief uit en niet te gezellig en goed schoon te houden (vind ik altijd wel wat waard). :)

Back