Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Valt me op dat je geen outboard rack spul hebt zoals compressie en eq. Is daar een goeie reden voor, wetende dat die spullen vaak bovengemiddeld (vs software) goed klinken?

neen,dat hoeft ook niet omdat ik niets opneem dat naar mijn mening xtra behoefte heeft aan een speciale klankkleur en ook sinds ik die fairlight heb wat betreft eq is naar mijn mening geen outboards eq's meer nodig,op elke channel zit er een full eq die verschilende modellen kan aannemen (ssl,neve etc)en de sound is indrukwekkend,heel dat ding is awesome.

als ik echt iets anders als outboard eq zou moeten/willen aanschaffen moet dat tube based zijn voor de kleuring of extreem dure analoge class a mastering eq's als prism of weet ik veel anders is het simpel weg dubbel gebruik.

Nicolas 2000 -> die mixer dat je bij mij gezien hebt is naar een maat die hem overgenomen heeft,nam teveel plaats in vs gebruik en niet nodig sinds ik de Fairlight heb.

neen,dat hoeft ook niet omdat ik niets opneem dat naar mijn mening xtra behoefte heeft aan een speciale klankkleur en ook sinds ik die fairlight heb wat betreft eq is naar mijn mening geen outboards eq's meer nodig,op elke channel zit er een full eq die verschilende modellen kan aannemen (ssl,neve etc)en de sound is indrukwekkend,heel dat ding is awesome.

als ik echt iets anders als outboard eq zou moeten/willen aanschaffen moet dat tube based zijn voor de kleuring of extreem dure analoge class a mastering eq's als prism of weet ik veel anders is het simpel weg dubbel gebruik.

Nicolas 2000 -> die mixer dat je bij mij gezien hebt is naar een maat die hem overgenomen heeft,nam teveel plaats in vs gebruik en niet nodig sinds ik de Fairlight heb.

Begrijpelijk. Maar voor de dynamiek bv zie toch vaak wel wat leuks in racks. Je hebt daar dus
geen behoefte aan? Misschien gebruik je niet vaak drums?

je hebt geen idee hoe dynamisch die fairlight is kwa opname,het is echt iets anders.

maar verder heb ik weinig kennis in technieken wat betreft gebruik van compressors,ik vind het heel moeilijk,ik probeer momenteel het mixen een beetje beter te leren/begrijpen,dus externe units zal het niet makkelijker maken,liever niet dus.

Is de popcorn al op? Kak

Maar wel echt heeeeeel mooi plekje om te zitten lijkt me :D

Zo, ik ga weer met de Duplo spelen

Attachments

• studio2015_158.jpg
    studio2015_158.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 90
ziet er uit als een proefopstelling in tsjernobyl dre
mochten er ongelukjes zijn, dan is de stoel makkelijk schoon te vegen

Gezien de rode gloed in je studio denk ik dat er besmetting gaande is,best ff dat controle panel checken nu,allicht een lek in het koelsysteem

desk ziet al groen ook,opletten dus! :D

erg gaaf trigg,

Mooi Trigg!
MAg ik vragen wat jou audiointerface is? Ik bespeur geen mengdesk, dus heb je een rack I/O ergens oid?

Back